Ekologizacja działalności produkcyjnej w strategiach rozwoju przedsiębiorstw w Polsce

Ekologizacja działalności produkcyjnej w strategiach rozwoju przedsiębiorstw w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,01  34,30

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,30 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,01 zł  


24,01

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zmienność i niestabilność współczesnego świata powodują, że prowadzenie działalności gospodarczej jest coraz trudniejsze i stanowi poważne wyzwanie dla osób zarządzających przedsiębiorstwami. Dotyczy to głównie problemu dostosowania się przedsiębiorstwa do otaczającej rzeczywistości i uzyskania zbieżności własnych celów ekonomicznych z oczekiwaniami ekologicznymi interesariuszy. Nadrzędną sprawą jest jednak zrozumienie, że środowisko przyrodnicze stanowi kluczowy element współczesnej gospodarki, który uruchamia i zasila procesy produkcyjne, zaś brak możliwości korzystania np. z zasobów tego środowiska może prowadzić do unicestwienia działalności gospodarczej. Zdaniem autora, ekologizację działalności produkcyjnej przedsiębiorstwa należy rozumieć jako kompleksowy proces zmian wprowadzanych w obszarze jego produkcji pod kątem zwiększenia bezpieczeństwa i ograniczania zagrożeń dla środowiska przyrodniczego (oparty na kryteriach ekologicznych), obejmujący swoim zakresem wszelkie inicjatywy, które cechuje efektywność ekonomiczna, społeczna oraz środowiskowa w kwestii zapobiegania emisji zanieczyszczeń do środowiska przyrodniczego, redukcji skali tych zanieczyszczeń, eliminacji jej skutków oraz racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych. Stąd też w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych ekologizacja prowadzonej działalności jest potrzebna i powinna być rozpatrywana jako bezwzględny warunek zgodności z wartościami zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju gospodarczego, zapewniającego pomyślny rozwój przedsiębiorstwa w obliczu rosnących wymagań środowiskowych . Tym samym działania takie powinny być nieodzownym elementem strategii rozwoju każdego współczesnego przedsiębiorstwa.


Rok wydania2019
Liczba stron298
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-276-1
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp
  
  Rozdział 1. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa w naukach o zarządzaniu
  
  1.1. Prawne i ekonomiczne podstawy teorii przedsiębiorstwa
  
  1.2. Rozwój i strategia rozwoju przedsiębiorstwa produkcyjnego
  
  1.3. Obszary zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem produkcyjnym
  
  1.4. Wyzwania i bariery rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw produkcyjnych
  
  Wnioski
  
  
  
  Rozdział 2. Ekologiczny wymiar działalności produkcyjnej przedsiębiorstw
  
  2.1. Działalność produkcyjna i jej powiązania ze środowiskiem przyrodniczym
  
  2.2. Rola ekologizacji w działalności przedsiębiorstw produkcyjnych
  
  2.3. Kierunki ekologizacji i rodzaje inicjatyw ekologizacyjnych w obszarze produkcji
  
  2.4. Przejawy ekologizacji w wybranych koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwem
  
  Wnioski
  
  
  
  Rozdział 3. Ekologizacja działalności przedsiębiorstw produkcyjnych w świetle badań ankietowych
  
  3.1. Charakterystyka przedmiotowa i podmiotowa działalności produkcyjnej - sekcja C według PKD
  
  3.2. Emisja zanieczyszczeń oraz standardy emisyjne w sekcji C w latach 2013-2016
  
  3.3. Nakłady inwestycyjne i koszty bieżące ochrony środowiska w sekcji C w latach 2013-2016
  
  3.4. Wyniki badania poglądów osób zarządzających przedsiębiorstwami na temat ekologizacji
  
  działalności produkcyjnej i realizowanych strategii rozwoju
  
  3.4.1. Metoda badań, charakterystyka próby i opis przebiegu autorskich badań ankietowych
  
  3.4.2. Identyfikacja inicjatyw ekologizacyjnych, celów ich podejmowania i efektów wdrożenia w
  
  przedsiębiorstwach produkcyjnych
  
  3.4.3. Potencjalne korzyści z ekologizacji działalności przedsiębiorstw produkcyjnych
  
  3.4.4. Realizacja inicjatyw ekologizacyjnych w strategiach rozwoju przedsiębiorstw produkcyjnych
  
  3.5. Analiza statystyczna wyników badań ankietowych i ocena ekologizacji działalności produkcyjnej
  
  w wymiarze strategicznym
  
  Wnioski
  
  
  
  Rozdział 4. Autorski model ekologizacji działalności produkcyjnej przedsiębiorstwa w wymiarze strategicznym
  
  4.1. Ekologizacja faktyczna a pożądana w dokumentach strategicznych przedsiębiorstw
  
  produkcyjnych - analiza przypadków
  
  4.2. Konstrukcja modelu strategii rozwoju przedsiębiorstwa produkcyjnego z uwzględnieniem
  
  paradygmatu ekologizacji
  
  4.3. Ewaluacja i rekomendacje wykorzystania modelu strategii rozwoju uwzględniającej ekologizację
  
  Wnioski
  
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Spis tabel
  
  Spis rysunków
  
  Załącznik nr 1. Kwestionariusz ankiety pt. Inicjatywy ekologizacyjne w strategiach rozwoju
  
  przedsiębiorstw produkcyjnych (sekcja C według PKD) w Polsce
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia