Organizacja kreatywna. Teoria i praktyka

-24%

Organizacja kreatywna. Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,15  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,13 zł  


19,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Funkcjonowanie współczesnych organizacji w gospodarce opartej na wiedzy polega na nieustannym procesie generowania, dystrybucji oraz stosowania wiedzy i informacji. Sposób realizacji każdego z wyróżnionych etapów tego procesu oraz wzajemne ich powiązanie wpływa na finalny efekt działania organizacji - wymierną wartość dla klienta z tytułu użytkowania oferowanego produktu lub świadczonej usługi - niezależnie, czy jest ona nastawiona na zysk, czy jest organizacją non-profit. Wartość dla klienta przekłada się na ogólną wartość organizacji, która traktowana jest jako uniwersalny miernik sprawności zarządzania strategicznego. Niewątpliwie wiedza jest kluczowym zasobem współczesnej organizacji i stanowi najważniejsze źródło podnoszenia jej konkurencyjności (np. zdobywania zaufania klientów, tworzenia zyskownych relacji z kooperantami, odróżniania się od konkurentów). Od poziomu jakości procesu zarządzania wiedzą zależy też zdolność organizacji do odpowiednio wczesnego dostrzeżenia przyszłych zmian i skutecznego formułowania odpowiedzi na nowe wyzwania płynące z otoczenia. Kluczowym czynnikiem wpływającym na sprawność procesu zarządzania wiedzą jest szeroko rozumiana kreatywność, która powinna charakteryzować zarówno pracowników, jak i zatrudniające je organizacje. Autorzy mają nadzieję, że lektura monografii pozwoli Czytelnikowi wyrobić sobie własny pogląd na temat organizacji kreatywnej, a prezentowane wyniki badań i przykłady pozwolą przekonać najbardziej sceptyczne osoby do tego, że kreatywność ma duże znaczenie w funkcjonowaniu i rozwoju każdej organizacji.


Rok wydania2018
Liczba stron349
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-215-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  CZĘŚĆ I
  
  TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI KREATYWNEJ
  
  
  Patryk Dziurski, Sylwester Gregorczyk, Piotr Wachowiak
  
  Organizacja kreatywna - istota i cechy
  
  
  
  Dorota Jaźwińska
  
  Kreowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa
  
  
  
  Małgorzata Czerska, Ryszard Rutka
  
  Struktura procesu kształtowania kultury wspierającej kreatywność - perspektywa strategiczna
  
  
  
  Marcin Geryk
  
  Wpływ kreatywnej strategii opartej na społecznej odpowiedzialności na postrzeganie uczelni przez jej interesariuszy
  
  
  
  Sławomir Winch
  
  Konserwatyzm przedsiębiorstw jako warunek ich kreatywności
  
  
  
  Izabela Turek, Tomasz Turek
  
  Kreatywne zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem procesowych systemów informatycznych
  
  
  
  Barbara Wasilewska
  
  Aktywność twórcza zespołów pracowniczych
  
  
  
  Krystyna Kubik
  
  Wpływ wiedzy i kreatywności menedżera na sukces przedsiębiorstwa
  
  
  
  Joanna Tabor-Błażewicz
  
  Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym
  
  
  
  Małgorzata Łęgowik-Małolepsza
  
  Wspomaganie decyzji w aspekcie tworzenia kreatywnych rozwiązań modelowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  
  
  
  Marcin Wojtysiak-Kotlarski
  
  Firmy rodzinne a start-upy. Czy da się pogodzić te dwa światy w ramach formuły przedsiębiorstwa społecznego?
  
  
  
  Albert Tomaszewski
  
  Koncepcja kreatywnej strategii na tle założeń wcześniejszych szkół zarządzania strategicznego
  
  
  
  Andrzej Daniluk
  
  Proinnowacyjne przesłanki podejmowania współpracy przez przedsiębiorstwa
  
  
  
  CZĘŚĆ II
  
  BADANIA NAD ORGANIZACJĄ KREATYWNĄ
  
  
  
  
  
  Tomasz Gigol
  
  Współpraca dużych przedsiębiorstw z innowacyjnymi małymi i średnimi przedsiębiorstwami w ramach otwartych innowacji na przykładzie warsztatów ARP Innovation Pitch
  
  
  
  Izabela Konieczna
  
  Kreatywność w marketingu na przykładzie badań
  
  
  
  Joanna Kubicka
  
  Zwiększenie kreatywności pracowników poprzez zmiany w obszarze zarządzania ludźmi
  
  
  
  Anna Tomaszuk
  
  Współpraca przedsiębiorstw z instytucjami otoczenia biznesu na przykładzie wybranych branż województwa podlaskiego
  
  
  
  Maryna Lassota
  
  Przedsiębiorstwa kreatywne na przykładzie innowacyjności polskiej branży meblarskiej
  
  
  
  Krzysztof Rek
  
  Poziom internacjonalizacji a kreatywność polskich małych i średnich przedsiębiorstw
  
  
  
  Aleksandra Laskowska-Rutkowska
  
  Digitalizacja a przyszłość modeli biznesowych w branży logistycznej
  
  
  
  CZĘŚĆ III
  
  EMPIRYCZNY WYMIAR ORGANIZACJI KREATYWNEJ
  
  (STUDIA PRZYPADKÓW)
  
  
  
  
  
  Wawrzyniec Rudolf, Wioletta Krawiec, Kamila Szymańska
  
  Marketingowe podejście do budowania wizerunku miasta kreatywnego na przykładzie Łodzi
  
  
  
  Seweryn Spałek, Iwona Zdonek
  
  Implikacje eksternalizacji wiedzy przedstawicieli twórczych specjalistów
  
  
  
  Andrzej Szplit
  
  Perspektywa rozwoju przedsięwzięcia: partnerstwo publiczno-prywatne, czyli wybór kreatywności
  
  
  
  Sławomir Ziółkowski
  
  Dwie dekady rewolucji, czyli rozwój mediów elektronicznych w Polsce
RozwińZwiń