POLECAMY
-24%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Monografia jest pionierskim w Polsce opracowaniem, dotyczącym funkcjonowania dziekanatów, na podstawie przeprowadzonych badań w kilkunastu uczelniach. (...) Ze względu na swoje walory poznawcze i aplikacyjne publikacja powinna być lekturą obowiązkową władz dziekańskich odpowiedzialnych za sprawy studenckie, a także kierowników dziekanatów, na których spoczywają ważne obowiązki organizacji obsługi administracyjnej studentów.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 218 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Szkoła Główna Handlowa |
ISBN-13 | 978-83-8030-219-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie | |
Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak | |
Rozdział 1. Jak badać dziekanaty? | |
Po co badać dziekanaty? | |
Uwagi metodologiczne | |
Struktura książki | |
Dziekanat w dyskursie publicznym - krótki przegląd | |
Dziekanat ?negatywny" - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty? | |
Jakub Brdulak | |
Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami | |
Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami | |
Dziekanat jako podmiot zarządzania | |
Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą | |
Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz | |
Rozdział 3. Efektywność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych | |
Efektywność w kontekście obsługi studenta | |
Czy student jest klientem? | |
Jak badać jakość kształcenia? | |
Jak badać jakość obsługi procesu kształcenia? | |
Katarzyna Górak-Sosnowska | |
Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach | |
Sposoby badania pracy dziekanatu | |
Badanie ankietowe wśród studentów | |
Dziekanat jako przedmiot badania | |
Elementy składowe efektywnego funkcjonowania dziekanatów | |
Co wynika z wyników? | |
Jak ulepszyć pracę dziekanatu? | |
Na marginesie: o metodologii | |
Michał Matusewicz | |
Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni | |
Dziekanat w strukturze szkoły wyższej | |
Model wydziałowy | |
Model dziekanatowy | |
Model mieszany | |
Wady i zalety poszczególnych modeli | |
Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator | |
Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów | |
Dane liczbowe | |
Przegląd procesów | |
Organizacja pracy | |
Godziny pracy | |
Przyjmowanie i rozpatrywanie podań | |
Harmonogram sesji | |
Skreślenia | |
Organizacja obron prac dyplomowych | |
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator | |
Rozdział 7. Sposoby zwiększania efektywności pracy w dziekanatach | |
Co pochłania najwięcej czasu? | |
Kumulacja zadań | |
Jak zwiększyć efektywność pracy? | |
Katarzyna Górak-Sosnowska | |
Rozdział 8. Po co (warto) pracować? | |
Relacje z innymi jednostkami uczelni | |
Aura wokół dziekanatu | |
A co na to kierownik? | |
Jak motywować? | |
Możliwości rozwoju | |
Ocena dziekanatu | |
A studenci? | |
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator | |
Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych | |
Uczestnicy Forum | |
Sekcje tematyczne | |
Ewaluacja Forum Dziekanatów | |
Katarzyna Górak-Sosnowska | |
Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy | |
Plusy pracy w dziekanacie | |
Minusy pracy w dziekanacie | |
Plusy a minusy | |
Zamiast zakończenia | |
Bibliografia | |
Autorzy | |
Załączniki | |
Spis rysunków | |
Spis tabel | |
Spis wykresów | |
Spis załączników | |