Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki

-24%

Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,68  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 18,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,52 zł  


13,68

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia jest pionierskim w Polsce opracowaniem, dotyczącym funkcjonowania dziekanatów, na podstawie przeprowadzonych badań w kilkunastu uczelniach. (...) Ze względu na swoje walory poznawcze i aplikacyjne publikacja powinna być lekturą obowiązkową władz dziekańskich odpowiedzialnych za sprawy studenckie, a także kierowników dziekanatów, na których spoczywają ważne obowiązki organizacji obsługi administracyjnej studentów.


Rok wydania2018
Liczba stron218
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-219-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  Wprowadzenie
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak
  
  Rozdział 1. Jak badać dziekanaty?
  
  Po co badać dziekanaty?
  
  Uwagi metodologiczne
  
  Struktura książki
  
  Dziekanat w dyskursie publicznym - krótki przegląd
  
  Dziekanat ?negatywny" - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty?
  
  
  
  Jakub Brdulak
  
  Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami
  
  Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami
  
  Dziekanat jako podmiot zarządzania
  
  Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą
  
  
  
  Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz
  
  Rozdział 3. Efektywność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych
  
  Efektywność w kontekście obsługi studenta
  
  Czy student jest klientem?
  
  Jak badać jakość kształcenia?
  
  Jak badać jakość obsługi procesu kształcenia?
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska
  
  Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach
  
  Sposoby badania pracy dziekanatu
  
  Badanie ankietowe wśród studentów
  
  Dziekanat jako przedmiot badania
  
  Elementy składowe efektywnego funkcjonowania dziekanatów
  
  Co wynika z wyników?
  
  Jak ulepszyć pracę dziekanatu?
  
  Na marginesie: o metodologii
  
  
  
  Michał Matusewicz
  
  Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni
  
  Dziekanat w strukturze szkoły wyższej
  
  Model wydziałowy
  
  Model dziekanatowy
  
  Model mieszany
  
  Wady i zalety poszczególnych modeli
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator
  
  Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów
  
  Dane liczbowe
  
  Przegląd procesów
  
  Organizacja pracy
  
  Godziny pracy
  
  Przyjmowanie i rozpatrywanie podań
  
  Harmonogram sesji
  
  Skreślenia
  
  Organizacja obron prac dyplomowych
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
  
  Rozdział 7. Sposoby zwiększania efektywności pracy w dziekanatach
  
  Co pochłania najwięcej czasu?
  
  Kumulacja zadań
  
  Jak zwiększyć efektywność pracy?
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska
  
  Rozdział 8. Po co (warto) pracować?
  
  Relacje z innymi jednostkami uczelni
  
  Aura wokół dziekanatu
  
  A co na to kierownik?
  
  Jak motywować?
  
  Możliwości rozwoju
  
  Ocena dziekanatu
  
  A studenci?
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
  
  Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych
  
  Uczestnicy Forum
  
  Sekcje tematyczne
  
  Ewaluacja Forum Dziekanatów
  
  
  
  Katarzyna Górak-Sosnowska
  
  Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy
  
  Plusy pracy w dziekanacie
  
  Minusy pracy w dziekanacie
  
  Plusy a minusy
  
  
  
  Zamiast zakończenia
  
  
  
  Bibliografia
  
  Autorzy
  
  Załączniki
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
  
  Spis wykresów
  
  Spis załączników
RozwińZwiń