Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego

1 opinia

Autor:

Adam Noga

Wydawca:

Poltext

Format:

epub, mobi

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

49,12  59,90

Format: epub, mobi

49,1259,90

cena zawiera podatek VAT

Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.


Rok wydania2022
Liczba stron240
KategoriaInne
WydawcaPoltext
ISBN-13978-83-8175-362-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I.1. Konkurencja motywuje
  I.2. Konkurencja zachęca i zmusza do innowacji
  I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie wiedzy i jej szybkie krążenie
  I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność
  I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizację gospodarki
  I.6. Wpływ konkurencji na nierówności dochodowe w społeczeństwie i wyjście z pułapki średniego dochodu
  I.7. Współodpowiedzialność i zaufanie konkurentów
  I.8. Konkurencyjne związki między rynkiem krajowym a zagranicznymi
  I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkości produkcji
  I.10. Konkurencja a rozszerzanie się rynków, inwestycje i rozwój
  I.11. Definicja i ideogram konkurencji
  II. Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach
  II.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynku jako główna determinanta konkurencji
  II.2. Rynki właściwe
  II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach
  II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata
  II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej
  III. Projektowanie rynków i ich charakteru przez państwo
  III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencję na rynkach
  III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku
  III. 3. Intencje ingerowania państwa konkurencję
  III.3.1. Intencje siłowe, strukturalne, emocjonalne i korygujące
  III.3.2. Państwo jako realizator interesów lobbystycznych
  III.3.3. Intencje repetycyjne : regulacyjne i konkurencyjne
  IV. Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych
  IV. 1. Podejście szkoły harwardzkiej
  IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej
  IV. 3. Podejście szkoły zarządzania strategicznego
  IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne
  IV.5. Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne
  V. Konkurencja efektywna. Współproduktywne decyzje gospodarstw domowych
  V.1. Dostępność konkurencji efektywnej dla gospodarstw domowych
  V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii
  V.3. Dobra współproduktywne – rdzeń teorii konkurencji
  V.4. Ścieżki współproduktywności i regulatory gospodarki
  V.5. Teoria wartości wyznaczonej przez współproduktywność dóbr
  V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej
  V.6.1. Trzy propozycje praktyczne
  V.6.2. Cenowa elastyczność popytu na rynkach globalnych przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
  V.6.3. Relacje obrotowości majątku i rentowności sprzedaży przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
  V.6.4. Wzrost aktywów gospodarstw domowych tworzących przedsiębiorstwa z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
  V.6.5. Przedsiębiorcy z pozycją monopolistyczną lub dominującą w segmentach trwałego rozwoju kraju
  Zamiast zakończenia
  Aneks nr 1: Obliczenia dla tablicy nr IV. 2.
  Aneks nr 2: Kontrakty jako narzędzia regulowania zachowań przedsiębiorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmströma
  Aneks nr 3: Modelowanie regulacji rynkowej przez J. J. Laffonta i J. Tirole’a
  Bibliografia
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia