Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji

Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,75

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem pracy jest opracowanie zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych, wraz z opisaniem dynamiki wzajemnych interakcji, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi kompetencji. Publikacja prezentuje nowy wielowymiarowy model kompetencji pracowniczych oparty na triadzie wiedza – umiejętności – postawy, w której wiedza jest źródłem dla umiejętności. Metodologia pracy oparta została na koncepcji refleksyjnego praktyka.


Zgodnie z przyjętą metodą, podstawą do prowadzonej refleksji było projektowanie kolejnych wersji modelu kompetencji, które następnie weryfikowane były w oparciu o osobiste praktyczne doświadczenia autora, na które składa się siedemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów doradztwa organizacyjnego w obszarze zarządzania personelem organizacji.


W projektowaniu zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych wykorzystana została także metoda analizy przypadków. Metodą objęte zostały 33 systemy kompetencyjne realnie stosowane w polskich firmach i w polskich oddziałach firm zagranicznych.


Na oryginalność opracowania składają się następujące czynniki:


? systematyzacja i analiza czynników kształtujących strukturę kompetencji pracowniczych oraz ich odniesienie do strategii konkurencyjności,


? identyfikacja i ocena systemów kompetencji funkcjonujących w wybranych organizacjach gospodarczych,


? propozycja zintegrowanego modelu uwzględniającego czynniki racjonalne i emocjonalne, ich strukturę i dynamikę oraz powiązania występujące pomiędzy wyróżnionymi elementami,


? ukazanie mechanizmów kształtowania składowych zintegrowanego modelu kompetencji za szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych.


Liczba stron235
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-573-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    5
  1. ISTOTA I ROZUMIENIE KOMPETENCJI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJĄ    13
    1.1. Pojęcia kompetencji    13
    1.2. Kompetencje jako czynnik konkurencyjności organizacji    22
      1.2.1. Przewaga strategiczna organizacji jako źródło jej konkurencyjności    22
      1.2.2. Kompetencje jako przewaga strategiczna organizacji    28
  2. OBSZARY WYKORZYSTYWANIA KOMPETENCJI W ORGANIZACJI    39
    2.1. Funkcja personalna jako wyznacznik obszaru wykorzystywania kompetencji w organizacji    39
    2.2. Wykorzystywanie kompetencji w procesie rekrutacji i selekcji    42
      2.2.1. Instrumenty badania i prezentacji kompetencji w procesie rekrutacji i selekcji    42
      2.2.2. Narzędzia badania kompetencji w procesie rekrutacji i selekcji    47
    2.3. Wykorzystywanie kompetencji w systemie ocen pracowniczych    52
      2.3.1. Ogólny model systemu ocen pracowniczych    52
      2.3.2. Praktyczne modele ocen pracowniczych    55
    2.4. Wykorzystywanie kompetencji w ramach zintegrowanego systemu badania potrzeb i oceny efektywności szkoleń    62
      2.4.1. Przesłanki budowy zintegrowanego narzędzia badania potrzeb i oceny efektywności szkoleń opartego na kompetencjach    62
      2.4.2. Wykorzystywanie narzędzia badania potrzeb i oceny efektywności szkoleń opartego na kompetencjach    64
    2.5. Wykorzystywanie kompetencji w procesie wartościowania pracy    76
      2.5.1. Zasady określania wartości i szeregowania stanowisk pracy    76
      2.5.2. Wartościowanie pracy oparte na kompetencjach    80
    2.6. Zalety wykorzystywania systemu kompetencji    86
  3. FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW KOMPETENCJI W WYBRANYCH KRAJOWYCH ORGANIZACJACH    89
    3.1. Kluczowe kompetencje w systemach kompetencji    89
    3.2. Kluczowe kompetencje w systemach kompetencji – wyniki badania systemów kompetencyjnych firm polskich    95
    3.3. Wzorce systemów kompetencji    104
  4. BUDOWA ZINTEGROWANEGO MODELU KOMPETENCJI    111
    4.1. Założenia budowy zintegrowanego modelu kompetencji    111
    4.2. Racjonalne składowe kompetencji    113
      4.2.1. Charakterystyka racjonalnych składowych kompetencji    113
      4.2.2. Dynamika racjonalnych składowych kompetencji    128
    4.3. Emocjonalne składowe kompetencji    138
      4.3.1. Charakterystyka emocjonalnych składowych kompetencji    138
      4.3.2. Dynamika emocjonalnych składowych kompetencji    155
    4.4. Kulturowe uwarunkowania kompetencji    166
    4.5. Ogólna metodyka projektowania i implementacji zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych    177
  ZAKOŃCZENIE    187
  ZAŁĄCZNIKI    191
    Załącznik nr 1. Lista kompetencji według L. M. Spencer i S. M. Spencer    191
    Załącznik nr 2. Lista elementów rozpoznanych w badanych systemach kompetencji    196
    Załącznik nr 3. Przykładowy zestaw wskaźników behawioralnych dla kompetencji - motywowanie dla pracowników Działu Handlowego    199
    Załącznik nr 4. Przykładowy Kodeks Menedżera    202
    Załącznik nr 5. Zasady Karty Zrównoważonego Rozwoju    204
    Załącznik nr 6. Koncepcja inteligentnego emocjonalnie przywództwa według D. Golemena, R. Boyatzisa, R. i A. McKee    206
    Załącznik nr 7. Charakterystyka kompetencji inteligencji emocjonalnej EQ według klasyfikacji firmy FPL Sp. z o.o.    208
    Załącznik nr 8. Zasady wymagane od firmy „Inwestor w Ludzi”    213
  SPIS RYSUNKÓW    217
  SPIS TABEL    219
  LITERATURA    221
  OD REDAKCJI    233
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia