X

  Przedmowa 7
  Tadeusz Paleczny, Zabawa w czasach globalizacji 9
  Ryszard Kantor, Społeczeństwo konsumpcji zabawy. Przypadek polski 31
  Magdalena Szalbot, Miejsce zabawy w społeczeństwie konsumpcyjnym 57
  Tomasz Michalewski, Zabawy młodzieży akademickiej w społeczeństwie konsumpcyjnym 75
  Agata Kowalik, Centrum handlowe jako nowa przestrzeń zabawy młodzieży 93
  Maciej Kucia, Ludyczność jako środek ekspresji współczesnej awangardy 113
  Jolanta Podsiadło, Muzeum miejscem zabawy? 123
  Magdalena Banaszkiewicz, Homo turisticus – młodszy brat homo ludens? 133
  Joanna Dziadowiec, Homo festivus, czyli o zabawie, grze i rytuale na współczesnych międzynarodowych festiwalach folklorystycznych 147
  Aleksy Awdiejew, Humor w komunikacji 167
  Renata Hołda, Władza śmiechu 175
  Monika Szlęzak, Zachowania ludyczne wśród polskich użytkowników portalu społecznościowego Facebook 185
  Bartosz Kosiński, Gra w życie. Ludyczna analiza Second Life 201
Wąż w raju. Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

212

Kategoria

Teoria kultury

ISBN-13

978-83-233-3108-7

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Magdalena Banaszkiewicz
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury. Ludyzm – uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się – przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji. Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii. Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi. We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji. Czy umiemy i potrafimy się bawić? Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji? Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne? Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!