Dziecko własnym terapeutą. Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych

Dziecko własnym terapeutą. Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dziecko własnym terapeutą 


Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych?


Książka przedstawia oryginalną interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Nowe wydanie zawiera zaktualizowaną bibliografię i literaturę polecaną przez autorkę.


Pozycja przeznaczona dla terapeutów, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju emocjonalnego, społecznego i umysłowego.


Rok wydania2006
Liczba stron116
KategoriaPsychologia rozwoju człowieka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14731-0
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna    7
    Niedyrektywność – permisywność – udział wspomagający    8
    Genetycznie zaprogramowane strategie rozwoju    9
    Wrodzona zdolność utrzymywania homeostazy    10
    Walka o przetrwanie: na zewnątrz i wewnątrz siebie    10
  II. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców    15
    Dobór dzieci    15
    Styl pracy z dziećmi    18
    Promieniowanie życzliwej uwagi    19
    Niedyrektywność i postępowanie podtrzymujące wobec rodziców    19
    Spontaniczność terapeutów    21
    W cztery oczy    22
    Trójkąt terapeutyczny    22
    Terapia a wychowanie i kształcenie sprawności instrumentalnych    22
  III. Diada matka-dziecko; więź udaremniona    24
    Więź biologiczna a więź psychospołeczna    24
    Przejawy niewygasłego dążenia ku wzajemnej bliskości    27
    Dążenie do kontaktu z ojcem    34
  IV. Problemy nadwrażliwości    36
    Dotyk    36
    Inne rodzaje nadwrażliwości    39
  V. Dłoń – narzędzie budowania więzi i rozumnego działania    42
  VI. Twarz matki – potwierdzenie poczucia „jestem i działam”    48
    Gesty potwierdzające    49
    Odczytywanie twarzy    50
  VII. Ja zaprzeczone    54
    Opróżnianie miejsca centralnego    55
    Neofobia i rytuały    57
    Potrzeba zasilania z zewnątrz    58
  VIII. Ku równorzędności podmiotowej    62
    Potrzeba swobody    62
    Równorzędność osoby dorosłego i osoby dziecka    65
    Agresja terapeutyczna w konwencji równorzędności podmiotowej    67
    Przyjacielskie walki    68
    Od zbliżeń agresywnych do dialogu    70
    Agresja jako komunikat „mam żal do Ciebie”    71
    Zaczepki pseudoagresywne    72
    Autokontrola agresywności    73
    Dlaczego się wspinają    75
  IX. Regresja jako strategia autoterapeutyczna    76
    Powroty do zachowań niemowlęcych    76
    Neuropsychologia regresji terapeutycznej    79
  X. Samoregulacja napięcia    82
    Nie przeszkadzaj mi płakać    82
    Kojąca stymulacja końców palców    84
    Kojące powtarzanie słów    85
    Samoregulacja napięcia poprzez stymulację zmysłu równowagi    85
    Powolne obroty wokół własnej osi    87
    Fascynacja wpatrywania się w przedmioty wirujące    88
    Wirowanie a niedojrzałość percepcyjna    90
    Mandale    91
  XI. Podsumowanie i wnioski    93
    Podsumowanie wyników badań    93
    Wnioski teoretyczne    100
    Wnioski w odniesieniu do praktyki wychowania i terapii    101
  Summary    103
  Bibliografia    108
  Książki polecane    112
  Wybrane publikacje Hanny Olechnowicz    113
RozwińZwiń