Ekonomiczne i technologiczne aspekty zastosowania megadługich i ciężkich zestawów drogowych

Ekonomiczne i technologiczne aspekty zastosowania megadługich i ciężkich zestawów drogowych

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jednym ze sposobów redukcji powiązanych względnych ekonomicznych i ekologicznych kosztów przemieszczania jest upowszechnienie stosowania wydłużonych i megawydłużonych zestawów o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej. Wdrożenie takich zestawów oznacza relatywne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzi zmiany klimatu, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie ekonomicznych i ekologicznych zewnętrznych kosztów transportu. Już od ponad dekady trwają działania na rzecz wprowadzenia na ograniczoną skalę do normalnej eksploatacji (czyli z możliwością poruszania się po normalnych drogach w normalnym ruchu ulicznym) tzw. zestawów megawydłużonych, określanych jako Mega Long Heavy Vehicle – megaciężki i długi pojazd, czyli bardzo wydłużony zestaw o jeszcze bardziej podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej i tym samym większych zdolnościach przewozowych. Pojawiają się również określenia Super EcoCombi oraz High Capacity Transport i High Capacity Vehicle. Monografia jest pierwszym w Polsce zwartym opracowaniem poświęconym wdrażaniu zestawów tego rodzaju, tym samym przyczynia się do wyeliminowania poważnej luki badawczej


Rok wydania2021
Liczba stron352
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-920-7
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Objaśnienia użytych skrótów    7
  Wstęp    9
  1. Drogi dojścia w Europie Zachodniej do zestawów drogowych o większych zdolnościach przewozowych 17
    1.1. Historia rozwoju na europejskich drogach zestawów dłuższych i cięższych    17
    1.2. Zdefiniowanie Europejskiego Systemu Modułowego (EMS)    22
    1.3. Nazewnictwo odnoszące się do drogowych zestawów o zwiększonych długości i dopuszczalnej masie całkowitej    27
  2. Wdrażanie zestawów EMS/LHV oraz MLHV-SEC    33
    2.1. Szwecja    35
      2.1.1. Historia wprowadzania zestawów dłuższych i cięższych – etapy dojścia do EMS    35
      2.1.2. Prace nad koncepcją HCT-HCV    39
      2.1.3. Działania ze strony firm – Volvo Trucks    51
      2.1.4. Ocena, wskazania i perspektywy rozwojowe w przyszłości    57
    2.2. Finlandia    61
    2.3. Dania    67
    2.4. Norwegia    71
    2.5. Hiszpania    73
    2.6. Holandia    74
    2.7. Belgia – Flandria, Walonia    82
    2.8. Niemcy    84
    2.9. Czechy    91
    2.10. Proces wprowadzania dłuższych i cięższych zestawów na poziomie międzynarodowym    92
  3. Możliwe zasadnicze sfery wprowadzania zestawów klasy MLHV-SEC-HCT 94
    3.1. Wprowadzenie zestawów MLHV-SEC-HCT do eksploatacji    94
      3.1.1. Sektor leśny    96
      3.1.2. General cargo    98
    3.2. Wyniki testów praktycznych z wdrożeń zestawów klasy MLHV-SEC-HCT-HCV    111
      3.2.1. Uwagi dotyczące przeprowadzonych testów    111
      3.2.2. Wdrożenia w poszczególnych krajach i sektorach    113
        3.2.2.1. Leśnictwo    114
        3.2.2.2. General cargo    132
        3.2.2.3. Inne zastosowania    151
    3.3. Zestawy klasy EC-LHV i HCV-HCT a paliwa alternatywne i alternatywne zespoły napędowe    155
      3.3.1. Wprowadzanie gazu jako paliwa    155
      3.3.2. Elektryfikacja    160
      3.3.3. Wnioski    167
    3.4. Kwestia wdrożenia zestawów MLHV-SEC w Polsce    169
  Podsumowanie     178
  Załączniki    189
  Literatura    341
  Spis rysunków    349
  Spis tabel    350
  Summary    353
RozwińZwiń