INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Jednym ze sposobów redukcji powiązanych względnych ekonomicznych i ekologicznych kosztów przemieszczania jest upowszechnienie stosowania wydłużonych i megawydłużonych zestawów o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej. Wdrożenie takich zestawów oznacza relatywne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzi zmiany klimatu, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie ekonomicznych i ekologicznych zewnętrznych kosztów transportu. Już od ponad dekady trwają działania na rzecz wprowadzenia na ograniczoną skalę do normalnej eksploatacji (czyli z możliwością poruszania się po normalnych drogach w normalnym ruchu ulicznym) tzw. zestawów megawydłużonych, określanych jako Mega Long Heavy Vehicle – megaciężki i długi pojazd, czyli bardzo wydłużony zestaw o jeszcze bardziej podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej i tym samym większych zdolnościach przewozowych. Pojawiają się również określenia Super EcoCombi oraz High Capacity Transport i High Capacity Vehicle. Monografia jest pierwszym w Polsce zwartym opracowaniem poświęconym wdrażaniu zestawów tego rodzaju, tym samym przyczynia się do wyeliminowania poważnej luki badawczej
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 352 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-920-7 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Objaśnienia użytych skrótów | 7 |
Wstęp | 9 |
1. Drogi dojścia w Europie Zachodniej do zestawów drogowych o większych zdolnościach przewozowych 17 | |
1.1. Historia rozwoju na europejskich drogach zestawów dłuższych i cięższych | 17 |
1.2. Zdefiniowanie Europejskiego Systemu Modułowego (EMS) | 22 |
1.3. Nazewnictwo odnoszące się do drogowych zestawów o zwiększonych długości i dopuszczalnej masie całkowitej | 27 |
2. Wdrażanie zestawów EMS/LHV oraz MLHV-SEC | 33 |
2.1. Szwecja | 35 |
2.1.1. Historia wprowadzania zestawów dłuższych i cięższych – etapy dojścia do EMS | 35 |
2.1.2. Prace nad koncepcją HCT-HCV | 39 |
2.1.3. Działania ze strony firm – Volvo Trucks | 51 |
2.1.4. Ocena, wskazania i perspektywy rozwojowe w przyszłości | 57 |
2.2. Finlandia | 61 |
2.3. Dania | 67 |
2.4. Norwegia | 71 |
2.5. Hiszpania | 73 |
2.6. Holandia | 74 |
2.7. Belgia – Flandria, Walonia | 82 |
2.8. Niemcy | 84 |
2.9. Czechy | 91 |
2.10. Proces wprowadzania dłuższych i cięższych zestawów na poziomie międzynarodowym | 92 |
3. Możliwe zasadnicze sfery wprowadzania zestawów klasy MLHV-SEC-HCT 94 | |
3.1. Wprowadzenie zestawów MLHV-SEC-HCT do eksploatacji | 94 |
3.1.1. Sektor leśny | 96 |
3.1.2. General cargo | 98 |
3.2. Wyniki testów praktycznych z wdrożeń zestawów klasy MLHV-SEC-HCT-HCV | 111 |
3.2.1. Uwagi dotyczące przeprowadzonych testów | 111 |
3.2.2. Wdrożenia w poszczególnych krajach i sektorach | 113 |
3.2.2.1. Leśnictwo | 114 |
3.2.2.2. General cargo | 132 |
3.2.2.3. Inne zastosowania | 151 |
3.3. Zestawy klasy EC-LHV i HCV-HCT a paliwa alternatywne i alternatywne zespoły napędowe | 155 |
3.3.1. Wprowadzanie gazu jako paliwa | 155 |
3.3.2. Elektryfikacja | 160 |
3.3.3. Wnioski | 167 |
3.4. Kwestia wdrożenia zestawów MLHV-SEC w Polsce | 169 |
Podsumowanie | 178 |
Załączniki | 189 |
Literatura | 341 |
Spis rysunków | 349 |
Spis tabel | 350 |
Summary | 353 |