Rynki, ulice, galerie handlowe. Polityka publiczna wobec miejskich przestrzeni konsumpcji w Polsce

-15%

Rynki, ulice, galerie handlowe. Polityka publiczna wobec miejskich przestrzeni konsumpcji w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,97  32,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

27,9732,90

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia przedstawia główne koncepcje teoretyczne oraz pojęcia wyjaśniające procesy przemian miejskich przestrzeni konsumpcji. Przeprowadzona analiza posłużyła zidentyfikowaniu mechanizmów rządzących tymi przemianami oraz wskazaniu grup zaangażowanych podmiotów. Szczególną uwagę poświęcono współpracy mieszkańców z władzą lokalną w zakresie zarządzania rozwojem miasta, a także kwestii żywiołowych i zrównoważonych procesów w przestrzeni miejskiej. Scharakteryzowano także politykę publiczną prowadzoną przez władze szczebla centralnego i lokalnego wobec miejskich przestrzeni publicznych. Przedstawiono miejsce polityki miejskiej w polskim porządku prawnym, omówiono podstawy planowania przestrzennego w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem nowych uwarunkowań w postaci ustawy krajobrazowej oraz prawa nazywanego potocznie „lex deweloper". Przaanalizowano politykę publiczną dedykowaną sektorowi handlu detalicznego, w tym najnowszą zmianę w postaci ograniczenia handlu w niedziele, a także skalę i przebieg działań rewitalizacyjnych w polskich miastach. Zbadano przebieg przemian miejskich przestrzeni konsumpcji w Polsce. zamieszczając min. krótką analizę znaczenia konsumpcji w życiu społeczno-ekonomicznym. Następnie scharakteryzowano przekształcenia, jakie zaszły w Polsce po 1989 r. i ukształtowały kontekst współczesnych procesów. W dalszej części przedstawiono przyczyny kryzysu śródmiejskich przestrzeni publicznych oraz proces powstawania w Polsce galerii handlowych oraz analizę wpływu pandemii Covid-19 na przestrzenie konsumpcji w polskich miastach. Publikacja jest kierowana do badaczy zainteresowanych zagadnieniami polityki publicznej wobec miejskich przestrzeni konsumpcji oraz handlu detalicznego w miastach, przedstawicieli samorządów terytorialnych, konsultantów wspierających władze miejskie w planowaniu polityki publicznej, aktywistów ruchów miejskich oraz studentów kierunków z zakresu nauk społecznych, w szczególności nauk o polityce i administracji, ekonomii, a także związanych z zarządzaniem i gospodarką przestrzenną.


Rok wydania2021
Liczba stron204
KategoriaInne
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-492-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  
  Rozdział I
  
  ISTOTA MIEJSKICH PRZESTRZENI KONSUMPCJI
  
  1. Miejska przestrzeń konsumpcji jako rodzaj przestrzeni publicznej
  
  2. Aktorzy społeczni i ich interesy w procesie wytwarzania przestrzeni miejskiej
  
  3. Koncepcja partycypacyjnego zarządzania miastem
  
  4. Rozwój przestrzeni miejskiej - między zrównoważeniem a żywiołowością
  
  
  
  Rozdział II
  
  KIERUNKI POLITYKI PUBLICZNEJ WOBEC HANDLU W ŚRÓDMIEŚCIACH
  
  1. Polityka miejska w polskim porządku prawnym
  
  2. Polityka publiczna wobec sektora handlu detalicznego
  
  3. Planowanie przestrzenne jako istotny element polityki miejskiej
  
  4. Rewitalizacja jako narzędzie społeczno-ekonomicznego ożywiania rynków i ulic handlowych
  
  
  
  
  Rozdział III
  
  KONSUMPCJA W MIEJSKICH PRZESTRZENIACH PUBLICZNYCH
  
  1. Znaczenie konsumpcji w rozwoju społeczno-gospodarczym
  
  2. Kierunki transformacji handlu detalicznego w Polsce po 1989 r.
  
  3. Internet jako nowy typ przestrzeni konsumpcji
  
  4. Spadek atrakcyjności rynków i ulic handlowych
  
  5. Galerie handlowe jako dominujące podmioty w miejskiej przestrzeni konsumpcji
  
  6. Przestrzenie konsumpcji w dobie pandemii Covid-19
  
  
  
  Rozdział IV
  
  POLITYKA PUBLICZNA WOBEC MIEJSKICH PRZESTRZENI KONSUMPCJI W BIAŁYMSTOKU I KIELCACH
  
  1. Przebieg rewitalizacji rynków i ulic handlowych
  
  2. Przekształcenia śródmiejskiego handlu
  
  3. Polityka miejska wobec lokalizacji galerii handlowych
  
  4. Oddziaływanie centrów handlowych na miasto
  
  4.1. Konsekwencje gospodarcze
  
  4.2. Oddziaływanie na życie społeczne
  
  4.3. Wymiar infrastrukturalny
  
  5. Kierunki polityki miejskiej wobec rynków, ulic i galerii handlowych
  
  
  
  
  ZAKOŃCZENIE
  
  Bibliografia
  
  Spis fotografii
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia