Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

55,30  79,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

55,3079,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie.


Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału.


Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.:
- teorie zarządzania,
- społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa,
- środowisko przedsiębiorstwa,
- proces podejmowania decyzji,
- planowanie,
- organizowanie,
- zarządzanie kadrami,
- zachowanie organizacyjne,
- przewodzenie,
- przedsiębiorczość,
- kontrolowanie.


Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem.


Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności.
Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak


Rok wydania2022
Liczba stron402
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22137-9
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 13
    1.1. Koncepcja zarządzania    13
    1.2. Funkcje zarządzania     19
    1.3. Istota przedsiębiorstwa    21
    1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem    26
    1.5. Role i umiejętności kierownika     28
    1.6. Paradygmat kompetencji kierownika    34
    1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     38
  ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania     41
    2.1. Rys historyczny zarządzania     41
    2.2. Klasyczne teorie zarządzania     45
    2.3. Teorie zarządzania behawioralnego     53
    2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania    59
    2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     65
  ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 68
    3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa    68
    3.2. Zakres odpowiedzialności     70
    3.3. Ochrona środowiska naturalnego     74
    3.4. Kultura przedsiębiorstwa     77
    3.5. Dylematy etyczne    82
    3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     87
  ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa    90
    4.1. Czynniki środowiskowe    90
    4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo     92
    4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa     95
    4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy     97
    4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa     101
    4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową    107
    4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa     112
    4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     114
  ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji    118
    5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania     118
    5.2. Proces podejmowania decyzji    120
    5.3. Racjonalność decyzji     126
    5.4. Decyzje grupowe    128
    5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji     132
    5.6. Informacyjne wspieranie decyzji     136
    5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     144
  ROZDZIAŁ 6. Planowanie     147
    6.1. Koncepcja i zakres planowania    147
    6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa     150
    6.3. Planowanie strategiczne    155
    6.4. Analiza SWOT     159
    6.5. Metody planowania strategicznego     161
    6.6. Techniki wspierania planowania     166
    6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     171
  ROZDZIAŁ 7. Organizowanie     174
    7.1. Tworzenie organizacji     174
    7.2. Formowanie stanowisk pracy     177
    7.3. Warianty struktury organizacyjnej     179
    7.4. Projektowa struktura organizacyjna     185
    7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej     188
    7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej     190
    7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     195
  ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami     198
    8.1. Proces zarządzania kadrami     198
    8.2. Projektowanie stanowisk pracy    200
    8.3. Nabór pracowników     203
    8.4. Wybór między kandydatami na pracowników     206
    8.5. Polityka kadrowa    209
    8.6. Współczesne trendy zatrudnienia     213
    8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     217
  ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne     220
    9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych    220
    9.2. Osobowość pracownika    224
    9.3. Zachowania grupowe     229
    9.4. Efektywność pracy zespołowej    233
    9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     237
  ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie     240
    10.1. Rola przywódcza kierownika    240
    10.2. Style przewodzenia     243
    10.3. Teorie przywództwa    246
    10.4. Motywowanie    250
    10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu    258
    10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     264
  ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość     267
    11.1. Przesłanki przedsiębiorczości     267
    11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa     273
    11.3. Rozwój przedsiębiorstwa     278
    11.4. Tworzenie planu biznesowego     283
    11.5. Konstrukcja planu biznesowego     286
    11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     289
  ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym     292
    12.1. Geneza biznesu elektronicznego     292
    12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym     296
    12.3. Modele biznesu elektronicznego     302
    12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami     309
    12.5. Strategie biznesu elektronicznego    314
    12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku     319
  ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian    322
    13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością    322
    13.2. Stymulowanie innowacji     326
    13.3. Determinanty zmiany działalności     329
    13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany    334
    13.5. Przezwyciężanie stresu     338
    13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     341
  ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją    345
    14.1. Proces produkcyjny     345
    14.2. Planowanie produkcji    351
    14.3. Metody planowania produkcji     356
    14.4. Analiza wyników produkcji     361
    14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     366
  ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie    369
    15.1. Funkcje kontroli     369
    15.2. Proces kontrolny     373
    15.3. Techniki kontroli finansowej    377
    15.4. Efektywność kontroli    383
    15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku     386
  Bibliografia    389
  Indeks rzeczowy    396
  O Autorze    402
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia