Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury

Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pozycja, w której dydaktyka literatury łączy się z literaturoznawstwem. Skierowana zarówno do czynnych nauczycieli polonistów, przygotowujących się do zawodu studentów, jak i szerokiego kręgu humanistów i publicystów, zainteresowanych kształceniem przyszłych elit kulturalnych. Napisana jasnym, precyzyjnym językiem, znakomitym przystępnym stylem. Zawiera propozycje rozwiązań metodycznych, które można bezpośrednio wykorzystać lub twórczo zaadaptować.


Liczba stron242
WydawcaUniwersytet Pedagogiczny Kraków
ISBN-13978-83-7271-610-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  Zamiast wstępu    11
  
    Uczeń i wiedza. O rozumieniu istoty i o funkcjach szkolnej wiedzy polonistycznej    11
  W podręcznikowej strukturze    25
    Zapis projektu zadań formacyjnych edukacji polonistycznej w strukturze podręcznika gimnazjalnego    27
    Aksjologiczne zadomowienie    42
    Aksjologia podręcznikowych aktów perswazji    59
  W dialogach tekstów kultury – w rozmowach z tekstami kultury    73
    Topografia dojrzewania w Syzyfowych pracach Stefana Żeromskiego    75
    Intertekstualne harce Stanisława Lema w Trzech elektrycerzach (i nie tylko)    91
    Międzytekstowe zderzenia i dydaktyczne zdarzenia    110
    Extraklasa Jana Młodożeńca, czyli młodzież wobec ikonicznej diagnozy kondycji współczesnego społeczeństwa    124
  Wśród odmian sacrum    141
    Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej    143
    Magia zbiorowej pamięci    157
    Gałczyńskiego paradygmat miłosnej ekspresji    174
    Uczeń wobec fenomenu modlitwy na tle kulturowych relacji: sacrum – literatura, literatura – sacrum    198
  
  Zamiast zakończenia    221
    O „godziwych” i „niegodziwych” sytuacjach obcowania uczniów z literaturą (w szkole i poza szkołą)    221
  Nota bibliograficzna    233
  Indeks nazwisk    235
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia