Samoorganizacja i samoświadczenie usług w organizacjach publicznych

1 opinia

Format:

ibuk

Przedmiotem rozważań podejmowanych w publikacji jest problematyka samozarządzania w strukturach organizacyjnych instytucji publicznych oraz wykorzystywania alternatywnych form dostarczania usług publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które angażują w te procesy samych obywateli. Jej celem jest przede wszystkim usystematyzowanie wiedzy w tych dwóch obszarach, zdefiniowanie powiązanych z nimi podstawowych pojęć i procesów oraz klasyfikacja opisywanych rozwiązań.
Opisane na kartach książki zagadnienia nie były do tej pory kompleksowo analizowane przede wszystkim w literaturze krajowej, ale również międzynarodowej. Za nowatorskie należy uznać:
— propozycje związane z typologią samoobsługi;
— interesujące poznawczo zestawienie cech charakterystycznych modeli świadczenia usług publicznych;
— szczegółowe rozważania na temat samoorganizacji i samoświadczenia usług publicznych w praktyce.
Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Po pierwsze, do środowiska praktyków z sektora publicznego (przedstawicieli władz oraz pracowników administracji publicznej); po drugie, do przyszłych praktyków – studentów wybranych kierunków szkół wyższych; po trzecie zaś, do mieszkańców jako prosumentów usług publicznych.


Rok wydania2021
Liczba stron142
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-684-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Dojrzałość organizacji publicznych do wykorzystania elastycznych systemów zarządzania     11
  1.1. Determinanty zmian systemów zarządzania w organizacjach publicznych    11
  1.2. Gospodarka współpracy w sektorze publicznym    15
  1.3. Identyfikacja wartości kapitału intelektualnego w systemach samozarządzających się    23
  1.4. Interoperacyjność systemów ICT z systemami decyzyjnymi    28
  
  Rozdział II. Od linearnych do elastycznych form zarządzania organizacjami publicznymi – podejście ewolucyjne    33
  2.1. Linearny model zarządzania organizacjami publicznymi    33
  2.2. Nurt behawioralny w zarządzaniu publicznym    37
  2.3. Algorytmy matematyczne w procesie podejmowania decyzji    40
  2.4. Wielowymiarowe struktury zarządzania organizacjami publicznymi    42
  2.5. Zintegrowane systemy zarządzania organizacjami publicznymi    45
  2.6. Procesowe zarządzanie wiedzą w organizacjach    50
  2.7. Hybrydyzacja struktur organizacji publicznych    56
  2.8. Samozarządzanie w organizacjach publicznych    59
  
  Rozdział III. Implementacja elastycznych podejść zarządczych w świadczeniu usług publicznych    63
  3.1. Specyfika organizacji i zarządzania usługami publicznymi    63
  3.2. Samowystarczalny model świadczenia usług publicznych    69
  3.3. Rynkowe modele świadczenia usług publicznych    70
  3.4. Społeczne modele świadczenia usług publicznych    74
  3.5. Samoświadczenie usług publicznych    87
  
  Rozdział IV. Samoorganizacja i samoświadczenie usług publicznych w praktyce – wybrane rozwiązania    105
  4.1. Samoorganizacja w instytucji publicznej    105
  4.2. Koprodukcja i niekoordynowana samoobsługa w świadczeniu usług publicznych    108
  4.3. Samoobsługa fakultatywna i obligatoryjna w świadczeniu usług publicznych    115
  4.4. Samoobsługa kolektywna i indywidualna w świadczeniu usług publicznych    118
  
  Bibliografia    123
  Spis schematów    137
  Spis tabel    139
  Spis zdjęć i rysunków    141
RozwińZwiń