Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów

Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,25

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Celem pracy jest określenie roli, jaką odgrywa ryzyko w wyborach i zakupach dokonywanych przez konsumentów. Badania nad rolą ryzyka w decyzjach nabywczych konsumentów mają nie tylko duże walory poznawcze, służące pełnemu zrozumieniu rynkowych zachowań jednostki, ale stanowią także istotne implikacje dla praktyki. Postrzegane przez konsumentów ryzyko może bowiem wydłużyć ich proces decyzyjny, oddalić podjęcie zakupu w czasie, a nawet doprowadzić do całkowitej rezygnacji z zakupu. Wiedza na temat wpływu postrzeganego ryzyka na decyzje nabywcze konsumentów nabierać będzie jeszcze większego znaczenia dla praktyki w perspektywie nasilającej się globalizacji problemów gospodarczych i rosnącej konkurencji.


Przedmiotem badań są decyzje nabywcze konsumentów, postrzegane przez konsumentów ryzyko i czynniki determinujące jego poziom oraz sposoby oceny postrzeganego ryzyka i jego redukcji. Szczegółowym rozważaniom poddane zostało ryzyko występujące przy zakupach żywności, sprzętu domowego (sprzęt RTV i AGD) i usług turystycznych (zakup wycieczki i wczasów). W odniesieniu do tych trzech grup produktów zbadano także skłonność konsumentów do ryzyka.


Podstawami źródłowymi pracy są: klasyczna i najnowsza literatura przedmiotu, polska i zagraniczna, opublikowana w formie zwartej i w postaci artykułów, a także statystyki wyczerpujące i niewyczerpujące GUS, dane i opracowania m.in. Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH w Warszawie, Ipsos – Demoskop, Pentor RI, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz inne materiały publikowane i niepublikowane instytucji badawczych i uczelni wyższych. Źródło informacji stanowią także dane uzyskane drogą dwuetapowych badań empirycznych.


Liczba stron288
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-606-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia