Wychowanie w środowisku akademickim. Wybrane zagadnienia

Wychowanie w środowisku akademickim. Wybrane zagadnienia

1 opinia

Redakcja:

Grzegorz Polok

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ta jest wspólnym dziełem nauczycieli akademickich z takich ośrodków nauki, jak: Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Śląski oraz Akademia Ekonomiczna w Katowicach.


Przemyślenia w niej zawarte są wynikiem swego rodzaju troski nad etosem edukacji akademickiej, który obecnie z jednej strony ulega pewnej erozji, co jest wynikiem toczących się procesów globalizacyjnych, ale z drugiej rosną wymagania otoczenia w stosunku do organizacji, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów życia publicznego i społeczno-gospodarczego, zatem rośnie potrzeba budowania etycznych standardów w wychowaniu. Na tym tle uczelniom są stawiane szczególnie wysokie wymagania z uwagi na rolę, jaką pełnią w kształtowaniu podstaw rozwoju społeczno-gospodarczego. Wydaje się zatem, że niezwykle istotnym zagadnieniem obecnych czasów jest społeczna odpowiedzialność szkoły wyższej, przejawiająca się aktywnymi działaniami nakierowanymi na przygotowanie studentów do pełnienia w profesjonalnym życiu, w sposób satysfakcjonujący, ról społecznych i publicznych. Działaniu temu sprzyja proces wychowania opartego na prawdzie oraz szczególnej roli wartości w konstytuowaniu człowieka jako jednostki i członka społeczności. Czas, który student spędza w murach uczelni winien być zatem aktywnie wykorzystany na to, co najistotniejsze dla niego – na kształtowanie i doskonalenie jego osoby. Aby ten postulat urzeczywistnić, niezbędny jest nauczyciel, który pełni trudną rolę mistrza wobec młodego pokolenia, który uczy i wychowuje, jak również wzbogaca wiedzę własną. Bycie nauczycielem akademickim wymaga wielu wyrzeczeń i jest niezwykle trudną misją. Największą rekompensatą za wszystkie trudy i ryzyko wiążące się z pracą naukową są przyjemności jej towarzyszące i będące jej owocem.


Rok wydania2010
Liczba stron255
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-471-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  Michał Kapias. MOŻLIWOŚĆ ZASTOSOWANIA ELEMENTÓW ANTYCZNEJ PAIDEI    11
  Dorota Pauluk. UNIWERSYTET – JEGO ROLA WYCHOWANIA W PRAWDZIE I DO PRAWDY    33
  Aleksander Lipski. UKRYTY PROGRAM WYCHOWANIA W SYSTEMIE EDUKACJI SPOŁECZEŃSTWA    49
  Maria Groenwald. O POZORZE WARTOŚCI I WARTOŚCI POZORU W AKADEMICKIM KSZTAŁCENIU    69
  Małgorzata Chrząstowska. NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA JAKO PROPOZYCJA WYCHOWANIA DO ODPOWIEDZIALNEJ WOLNOŚCI    85
  Beata Ecler-Nocoń. POWINNOŚCI STUDENTA – REFLEKSJA O CELACH WYCHOWANIA W ŚRODOWISKU AKADEMICKIM    95
  Emilia Osuch. ROLA MENTORA WE WSPÓŁCZESNYM KSZTAŁCENIU STUDENTÓW    103
  Paweł Kocoń. REFLEKSJE NAD ROLĄ WYKŁADOWCY W UCZELNI WOJSKOWEJ    117
  Grażyna Rudkowska. JA IDEALNE STUDENTÓW W KONTEKŚCIE ICH RELACJI Z NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI    125
  Monika Wróbel. IMPLIKACJE WYCHOWAWCZE WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN TECHNOLOGICZNYCH    147
  Adrianna Sarnat-Ciastko. O POTRZEBIE INSPIRACJI STUDENTÓW DO AKTYWNOŚCI SPOŁECZNO ZAWODOWEJ    161
  Maria Jordan. WOLONTARIAT JAKO FORMA AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ STUDENTÓW    177
  Jan Czechowski. PRZYJAŹŃ A SAMOWYCHOWANIE    191
  Lidia Jabłonowska. TRENING IMPOSTACJI JAKO PRZYGOTOWANIE DO PEŁNIENIA RÓL PUBLICZNYCH W ŻYCIU ZAWODOWYM    213
  Anna Sowińska. OCZEKIWANIA STUDENTÓW WOBEC PRZYSZŁEJ PRACY ZAWODOWEJ    227
  Ks. Grzegorz Polok. AKTYWNA TERAPIA DOROSŁYCH DZIECI ALKOHOLIKÓW W ŚRODOWISKU    241
RozwińZwiń