X

  WPROWADZENIE 7
  Rozdział 1. PRZEWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA 13
    1. Pojęcie przewagi konkurencyjnej 13
    2. Koncepcje przewagi konkurencyjnej 18
      2.1. Pozycyjna przewaga konkurencyjna 19
      2.2. Zasobowa przewaga konkurencyjna 23
      2.3. Relacyjna przewaga konkurencyjna 31
    3. Współzależności pomiędzy koncepcjami przewagi konkurencyjnej 39
    4. Przewaga konkurencyjna a zyskowność przedsiębiorstwa 47
  Rozdział 2. PRZEDSIĘBIORSTWO W SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNEJ 52
    1. Interdyscyplinarność badań nad sieciami międzyorganizacyjnymi 52
    2. Sieć międzyorganizacyjna jako obiekt badań 63
    3. Zdolności sieciowe przedsiębiorstwa 88
  Rozdział 3. STOSUNKI WYMIENNE POMIĘDZY PODMIOTAMI NA RYNKU PRZEDSIĘBIORSTW 105
    1. Pojęcie i charakterystyka rynku przedsiębiorstw 105
    2. Marketing na rynku przedsiębiorstw 116
    3. Zachowania nabywcze przedsiębiorstw 122
    4. Relacje pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku przedsiębiorstw 132
  Rozdział 4. ZDOLNOŚĆ SIECIOWA PRZEDSIĘBIORSTWA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH 146
    1. Wprowadzenie do badań 146
    2. Charakterystyka doboru próby 154
    3. Wyniki badań 161
    4. Interpretacja wyników badań 185
  ZAKOŃCZENIE 191
  ZAŁĄCZNIKI 197
  BIBLIOGRAFIA 217
Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

237

Kategoria

Zarządzanie, organizacja, strategie

ISBN-13

978-83-7246-511-5

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

Praca wychodzi naprzeciw zainteresowaniu praktyków tematyką sieci międzyorganizacyjnych. W badaniach bezpośrednich testowaniu poddano zależność pomiędzy zdolnością sieciową a przewagą konkurencyjną. Pozytywne wyniki tego testowania mogą być traktowane przez menedżerów jako empiryczna przesłanka dla wysiłków zmierzających do rozwoju zdolności sieciowych przedsiębiorstw, którymi kierują.


Główną metodą rozumowania zastosowaną w niniejszej pracy jest dedukcja, a badania bezpośrednie odnoszące się do głównej hipotezy prac mają charakter ilościowy. W warstwie źródłowej praca oparta jest na jakościowych i ilościowych studiach literatury, głównie z zakresu nauk o zarządzaniu. Wykorzystano zwłaszcza anglojęzyczne publikacje pochodzące z czasopism z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem artykułów odnoszących się do realiów funkcjonowania podmiotów na rynku przedsiębiorstw. W kategorii wykorzystanych źródeł literaturowych szczególne miejsce zajmują publikacje badaczy zrzeszonych w ramach międzynarodowej sieci akademickiej Industrial Marketing and Purchasing (IMP), która koncentruje się na specyfice relacji i sieci na rynku przedsiębiorstw.


W pracy zaprezentowano wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych przez autora. Przeprowadzona analiza wyników tych badań wsparła przypuszczenie o możliwości wyodrębnienia pewnych wymiarów zdolności sieciowej, które mierzone są w sposób względnie rzetelny i trafny i które pozostają w istotnych zależnościach korelacyjnych z jakością relacji z klientami i wynikami finansowymi przedsiębiorstwa.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!