INNE EBOOKI AUTORA
TEMAT NUMERU: Wystawy przyszłości
We współczesnym świecie najważniejsze jest doświadczanie. Opiera się na nim komunikacja międzyludzka i uczestnictwo w kulturze. Teoretycy awangardy przewidzieli to już sto lat temu. Żeby muzea mogły dobrze wykonać swoją pracę, odbiorca nie może być biernym konsumentem, a musi stać się współtwórcą wystawy. Widz to nie tylko oko rejestrujące obrazy i komunikaty, to przede wszystkim ciało poruszające się w konkretnej przestrzeni. Muzeum musi stać się forum dyskusji i współdziałania, miejscem dla emocji i rozmaitych interpretacji.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
14 Życzmy sobie. Feliton wierszowany Andrzeja Poniedzielskiego | |
16 Nowoczesne muzeum – czyli jakie? Zastanawia się Anna Nadolska-Styczyńska | |
23 Między zachwytem a oddźwiękiem. O tworzeniu współczesnych wystaw sztuki z Jarosławem Suchanem rozmawia Aleksandra Talaga-Nowacka | |
27 Dobre dzieło nie wystarczy. – Od czasów awangardy w wystawiennictwie nie wymyślono nic lepszego – pisze Aleksandra Talaga-Nowacka | |
30 Spotkania w trzecim wymiarze. Bogdan Sobieszek przedstawia eksperymenty narracyjne w technologii 3D | |
35 Wystaw się, a postaw się. Felieton Michała B. Jagiełło | |
36 Przede wszystkim doświadczać. O wystawie stałej „Kino Polonia” w Narodowym Centrum Kultury Filmowej w Łodzi pisze Bogdan Sobieszek | |
38 Ćwiczenie swobodnej wyobraźni. Wywiad Dawida Brykalskiego w trzecią rocznicę śmierci Ursuli K. LeGuin | |
41 Czas nieutracony. Mieczysław Kuźmicki pisze o „Dzienniku pandemicznym. Zapiskach Muzeum Miasta Zgierza z czasów zarazy” | |
42 Koszyk z grzybami. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
45 Muzyka ponad wykonawcą. Młody wiolonczelista Michał Balas w rozmowie z Magdaleną Sasin mówi o całkowitym oddaniu się nutom | |
48 Bransoletka dla Dorki. Agnieszka Szygendowska rozwiązuje zagadkę bransoletki, która powstała w łódzkim getcie | |
52 Szalony dzień. Magdaleny Sasin recenzja „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi | |
54 Biała kolacja. Piotr Grobliński o spektaklu „Niepamięć” w Teatrze im. Jaracza w Łodzi | |
56 Całkiem inny „Kopciuszek”. Recenzja Mateusza Bugalskiego spektaklu w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi | |
58 Oczy szeroko otwarte. Aleksandra Talaga-Nowacka pisze o wystawie fotografii Jacka Koprowicza, Ryszarda Lenczewskiego i Zbigniewa Wichłacza „Fifty Years After” w Ośrodku Propagandy Sztuki w Łodzi | |
59 Cóż za nominacja! O komiksie obyczajowym „Koniec lipca” Marii Rostockiej pisze Piotr Kasiński | |
60 Strategie teatralnej iluzji (7): metoda Warlikowskiego. Analizuje Michał Rzepka | |
62 Świątynia sztuki. Templum – nowe miejsce na mapie kulturalnej miasta – przedstawia Piotr Grobliński | |
64 Kwiaty na drodze do UNESCO. Jak Spycimierz ze swoją tradycją układania kwietnych dywanów dostał się na listę dziedzictwa światowego, pisze Dawid Brykalski | |
68 Między Łodzią i Łaskiem. Andrzej Sznajder wspomina postać pisarza Eugeniusza Iwanickiego | |
70 Kalendarium | |