Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

-30%

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

Obszary pracy współczesnej szkoły

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,6038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym przedmiotem pracy „Przestrzeń edukacyjna…” jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole.


Treść książki podzielona jest na trzy rozdziały podzielone za względu na obszar analizy. Pierwszy rozdział składa się z tekstów których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego.


Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.


Liczba stron206
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-675-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne
  
  
  
  Krystyna Ferenz
  
  Cele bliskie i dalekie edukacji szkolnej
  
  
  
  1. Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych
  
  
  
  Jolanta Karbowniczek
  
  Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje
  
  
  
  Marzanna Farnicka
  
  Stan umiejętności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych
  
  
  
  Małgorzata Siwińska
  
  Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo
  
  
  
  Klaudia Błaszczyk
  
  Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość
  
  
  
  Jarosław Wagner
  
  Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów
  
  
  
  Ewa Nowicka
  
  Technologie informacyjne w pracy pedagoga-terapeuty
  
  
  
  2. Rola szkoły w środowisku lokalnym
  
  
  
  Janusz Gęsicki
  
  Szkoła a zmiany społeczności lokalnych
  
  
  
  Zofia Remiszewska
  
  Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku
  
  
  
  Bożena Olszak-Krzyżanowska
  
  Podmiejska „szkoła przyszłości” widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej
  
  
  
  Ewa Tłuczek-Tadla
  
  Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej?
  
  
  
  Małgorzata Krawczyk-Blicharska
  
  Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika
  
  
  
  3. Wybrane problemy edukacji we współczesnej szkole
  
  
  
  
  
  Telimena Ryta
  
  Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka
  
  
  
  Marzena Sendyk
  
  Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie
  
  
  
  Iwona Rudek
  
  Anetta Soroka-Fedorczuk
  
  Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi
  
  
  
  Irena Bartusiak
  
  Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów
  
  
  
  Justyna Ratkowska-Pasikowska
  
  Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów
  
  
  
  Emilia Olejnik-Krupa
  
  Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole
  
  
  
  Bibliografia
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia