Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

-30%

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

Studium dynamiki dostępu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00  60,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

42,0060,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest rezultatem zainteresowań badawczych szeroko rozumianymi relacjami między tożsamością kobiet, edukacją, kulturą i społeczeństwem. Autorka sądzi, że można ją usytuować, podobnie jak poprzednie jej prace, na pograniczu socjologii edukacji oraz gender studies. Z jednej strony podnosi ona problemy związane ze społecznymi funkcjami edukacji, szczególnie – socjalizacyjną, selekcyjną i stratyfikacyjną, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczące bezpośrednio kobiet jako grupy społecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostępu do różnych form tożsamości, do wykształcenia czy rynku pracy.


Książka składa się z dwóch części.
Pierwsza część jest poświęcona analizom o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym. W tej części pracy ważne jest podsumowanie, w którym przedstawiono wybrane paradoksy w relacjach między edukacją, tożsamością a sytuacją życiową kobiet.


W drugiej części książki Autorka przytacza wyniki przeprowadzonych przez nią badań jakościowych, w których wzięły udział kobiety sukcesu – polskie menedżerki (na kierowniczych stanowiskach) i akademiczki-humanistki (pracujące na uczelni i mające przynajmniej stopień doktora). W kontekście badawczym podejmuje te zagadnienia, które wcześniej były przeanalizowane w części teoretycznej.


Liczba stron498
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-677-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część pierwsza
  
  Kobiecość, edukacja i (nie)równość społeczna: alternatywne rzeczywistości
  
  
  
  1. Edukacja i (nie)równości społeczne – konteksty teoretyczne
  
  2. Edukacja i (re)konstrukcje tożsamości dziewcząt i chłopców
  
  2.1. Asymetria socjalizacji szkolnej – androcentryczna rzeczywistość i redukowanie tożsamości dziewcząt
  
  2.2. Asymetria osiągnięć szkolnych – społeczne konstrukcje edukacyjnych porażek chłopców
  
  2.3. Kompetencje matematyczne – wyuczona bezradność dziewcząt?
  
  2.4. Szkolnictwo zróżnicowane ze względu na płeć: próba rekonstrukcji dostępu do sukcesu edukacyjnego
  
  3. (Nie)równość dostępu kobiet i mężczyzn do edukacji w szkolnictwie wyższym: wybrane tendencje i egzemplifi kacje
  
  4. Dylematy tożsamościowo-edukacyjne kobiet w społeczeństwie współczesnym
  
  4.1. Ideologia neoliberalizmu i społeczne konstrukcje tożsamości kobiet
  
  4.2. Sukces edukacyjno-zawodowy i problem maskulinizacji kobiet
  
  4.3. Przemieszczenie społecznych aspiracji dziewcząt – Girl Power, ciało i konsumpcja
  
  5. Macierzyństwo, rodzina i kariera edukacyjno-zawodowa kobiet
  
  5.1. Macierzyństwo jako dominująca konstrukcja kobiecości: konteksty i kontrowersje
  
  5.2. Dyplom jako „kredencjał małżeński” i problem dostępu matek do sukcesu zawodowego
  
  6. Edukacja kobiet i rynek pracy: polityka segregacji płciowej
  
  7. Podsumowanie: edukacja i paradoksy emancypacji kobiet
  
  Załącznik
  
  
  
  Część druga
  
  Kobiety sukcesu a problem (nie)równości społecznej: konteksty edukacyjne i społeczno-zawodowe...
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia