Lean management jako koncepcja doskonalenia polskich szpitali

Lean management jako koncepcja doskonalenia polskich szpitali

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

118,00

Format: pdf

118,00

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

Publikacja ma na celu przedstawienie idei lean management i narzędzi z nią związanych, jako rozwiązania, które może przyczynić się do lepszego zarządzania podmiotami leczniczymi. Poprawa efektywności funkcjonowania tych podmiotów przez „odchudzenie” procesów w nich realizowanych, pozwoli nie tylko pozytywnie wpływać na wyniki finansowe szpitali, ale również na podniesienie jakości obsługi pacjentów.


Opracowanie prezentuje m.in.: rodzaje podmiotów leczniczych i zachodzące w nich zmiany organizacyjne, podstawowe pojęcia lean management, zagadnienia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom, rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji oraz metody doskonalenia podmiotów leczniczych.


Książka jest przeznaczona dla menedżerów podmiotów leczniczych, kierowników klinik, ordynatorów, zarządów spółek skomercjalizowanych szpitali. Będzie przydatna zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i uniwersytetów medycznych, jak i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi.


Rok wydania2021
Liczba stron220
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8286-091-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów
  Wstęp
  Rozdział I
  Zmiana w organizacji opieki zdrowotnej
  
  Podmiot leczniczy jako obiekt zmiany
  Obszary zmian organizacyjnych
  W dążeniu do jakości w podmiotach opieki zdrowotnej
  Bezpieczeństwo pacjenta a ryzyko
  
  Rozdział II
  Lean management
  
  Geneza i istota lean management
  Muda – płaszczyzny i metody zapobiegania
  2.1.  Istota marnotrawstwa
  2.2.  Rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji
  Wartość w opiece zdrowotnej
  3.1.  Wartość dla pacjenta
  3.2.  Opieka zdrowotna oparta na wartościach
  Lean healthcare
  
  Rozdział III
  Wybrane narzędzia lean management
  
  Kaizen
  Kanban
  Metoda 6S
  Zarządzanie wizualne
  Mapowanie strumienia wartości
  Poka-yoke
  
  Rozdział IV
  W drodze ku doskonaleniu podmiotu leczniczego
  
  Podmiot leczniczy jako podmiot rynkowy
  Analiza stanu istniejącego
  Mapa stanu przyszłego
  Plan doskonalenia – od przygotowania do wdrożenia
  
  Rozdział V
  Egzemplifikacja empiryczna zastosowania rozwiązańlean management w podmiotach leczniczych
  
  Triage – system „segregacji” medycznej pacjentów
  Just in time w zarządzania produktami leczniczymi w szpitalu
  
  Zakończenie
  Bibliografia
  Autorzy
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia