POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Czym jest tutoring?
Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?
Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami. Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię. Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:
część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.
Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 392 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8124-478-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | str. | 9 |
Część I. Tutoring przestrzenią kształcenia ukierunkowanego na całościowy rozwój podopiecznego | str. | 13 |
Rozdział 1. O nierozłączności kształcenia naukowego i rozwoju osobistego | str. | 15 |
Beata Karpińska-Musiał | |
Rozdział 2. Misja tutora | str. | 19 |
Magdalena Panońko | |
Rozdział 3. Znaczenie refleksyjności – dlaczego studium przypadku? | str. | 25 |
Beata Karpińska-Musiał | |
Rozdział 4. Słowo o współczesnych uwarunkowaniach instytucjonalnych i systemowych w oświacie i szkolnictwie wyższym | str. | 28 |
Beata Karpińska-Musiał | |
Część II. Studia przypadków na różnych etapach kształcenia | str. | 33 |
Rozdział 5. Szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne | str. | 35 |
Magdalena Panońko | |
Mamy po prostu być. Spotkania z Tosią i jej matematycznym "baranem" | str. | 39 |
Katarzyna Weinerowska-Bords | |
Jak oswoić "niedźwiedzia", czyli rzecz o własnych słabościach | str. | 48 |
Małgorzata Szeligiewicz | |
Dobrze, spróbuję, czyli eksperyment "Tutoring" | str. | 59 |
Agnieszka Buksińska | |
O odwadze spełniania własnych marzeń | str. | 73 |
Sławomira Czarnecka | |
O fenomenie spotkania w relacji tutorskiej | str. | 82 |
Elżbieta Błachowicz | |
Tutoring - nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej | str. | 98 |
Honorata Olejniczak | |
Przemiana | str. | 127 |
Agnieszka Sawka | |
Tutoring w sporcie | str. | 136 |
Andrzej Głowacki | |
Tutoring jako wirus szczególnie zaraźliwy | str. | 145 |
Anna Tulczyńska | |
Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe | str. | 155 |
Beata Karpińska-Musiał | |
Nida | str. | 164 |
Maria Augustyniak | |
Tutoring jako zaproszenie do aktywności – przypadek Justyny | str. | 169 |
Monika Czyżewska | |
Spotkanie z Cudowną Dziewczyną | str. | 179 |
Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, Ewa Woźniak | |
"Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz" - samorodny tutoring skrojony na miarę potrzeb ucznia | str. | 190 |
Anna Kaczorowska | |
Jeden temat - dwa eseje - wiele emocji | str. | 202 |
Joanna Ewa Szafraniec | |
Dialog tutorski: "Esej za esej" | str. | 213 |
Tomasz Zarzycki, Patrycja Nowakowska | |
Tutoring akademicki - praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego | str. | 222 |
Agnieszka Kowalkowska | |
Od studenckiej pasji do akademickiego rozwoju | str. | 233 |
Agnieszka Marcinowska, Luiza Galbarczyk-Gąsiorowska, Małgorzata Cegiełka | |
Personalizacja zajęć grupowych za pomocą tutoringu | str. | 253 |
Marlena Lembicz, Martyna Dominiak | |
Dwie historie inicjacji tutoringowej z perspektywy krystalizowania celu kształcenia i budowania kultury studiowania | str. | 264 |
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
"Dialogi równoległe" - wykorzystanie języka obrazu w spotkaniu tutoringowym | str. | 276 |
Małgorzata Karczmarzyk | |
Hybrydowy tutoring akademicki | str. | 287 |
Anna Turula | |
Praca seminaryjna na filologii jako poligon dla tutoringu | str. | 302 |
Sebastian Dusza | |
Przestrzeń akademickiej dyskusji: Beckett Research Group in Gdańsk | str. | 317 |
Tomasz Wiśniewski | |
Tutoring międzyobszarowy w Katedrze Slawistyki Uniwersytetu Gdańskiego | str. | 327 |
Katarzyna Stępińska | |
Tutoring jako trudne spotkanie z Tomaszem, który za szybko się usamodzielnił | str. | 341 |
Jakub Kwaśny | |
Szlifowanie diamentu w drodze na szczyt – (nie)przypadkowa podróż z Klaudią | str. | 352 |
Beata Karpińska-Musiał | |
Posłowie i podziękowania | str. | 377 |
O autorach | str. | 379 |