Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków

-17%

Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

70,55  85,00

Format: pdf

Cena początkowa: 85,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 65,45 zł  


70,55

w tym VAT

Czym jest tutoring?
Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?
Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?


Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami. Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię. Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:


część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.


Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.


Rok wydania2018
Liczba stron392
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-478-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa | str.    9
  
  Część I. Tutoring przestrzenią kształcenia ukierunkowanego na całościowy rozwój podopiecznego | str.    13
  
  Rozdział 1. O nierozłączności kształcenia naukowego i rozwoju osobistego | str.    15
  Beata Karpińska-Musiał
  
  Rozdział 2. Misja tutora | str.    19
  Magdalena Panońko
  
  Rozdział 3. Znaczenie refleksyjności – dlaczego studium przypadku? | str.    25
  Beata Karpińska-Musiał
  
  Rozdział 4. Słowo o współczesnych uwarunkowaniach instytucjonalnych i systemowych w oświacie i szkolnictwie wyższym | str.    28
  Beata Karpińska-Musiał
  
  Część II. Studia przypadków na różnych etapach kształcenia | str.    33
  
  Rozdział 5. Szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne | str.    35
  Magdalena Panońko
  
  Mamy po prostu być. Spotkania z Tosią i jej matematycznym "baranem" | str.    39
  Katarzyna Weinerowska-Bords
  
  Jak oswoić "niedźwiedzia", czyli rzecz o własnych słabościach | str.    48
  Małgorzata Szeligiewicz
  
  Dobrze, spróbuję, czyli eksperyment "Tutoring" | str.    59
  Agnieszka Buksińska
  
  O odwadze spełniania własnych marzeń | str.    73
  Sławomira Czarnecka
  
  O fenomenie spotkania w relacji tutorskiej | str.    82
  Elżbieta Błachowicz
  
  Tutoring - nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej | str.    98
  Honorata Olejniczak
  
  Przemiana | str.    127
  Agnieszka Sawka
  
  Tutoring w sporcie | str.    136
  Andrzej Głowacki
  
  Tutoring jako wirus szczególnie zaraźliwy | str.    145
  Anna Tulczyńska
  
  Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe | str.    155
  Beata Karpińska-Musiał
  
  Nida | str.    164
  Maria Augustyniak
  
  Tutoring jako zaproszenie do aktywności – przypadek Justyny | str.    169
  Monika Czyżewska
  
  Spotkanie z Cudowną Dziewczyną | str.    179
  Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, Ewa Woźniak
  
  "Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz" - samorodny tutoring skrojony na miarę potrzeb ucznia | str.    190
  Anna Kaczorowska
  
  Jeden temat - dwa eseje - wiele emocji | str.    202
  Joanna Ewa Szafraniec
  
  Dialog tutorski: "Esej za esej" | str.    213
  Tomasz Zarzycki, Patrycja Nowakowska
  
  Tutoring akademicki - praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego | str.    222
  Agnieszka Kowalkowska
  
  Od studenckiej pasji do akademickiego rozwoju | str.    233
  Agnieszka Marcinowska, Luiza Galbarczyk-Gąsiorowska, Małgorzata Cegiełka
  
  Personalizacja zajęć grupowych za pomocą tutoringu | str.    253
  Marlena Lembicz, Martyna Dominiak
  
  Dwie historie inicjacji tutoringowej z perspektywy krystalizowania celu kształcenia i budowania kultury studiowania | str.    264
  Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
  
  "Dialogi równoległe" - wykorzystanie języka obrazu w spotkaniu tutoringowym | str.    276
  Małgorzata Karczmarzyk
  
  Hybrydowy tutoring akademicki | str.    287
  Anna Turula
  
  Praca seminaryjna na filologii jako poligon dla tutoringu | str.    302
  Sebastian Dusza
  
  Przestrzeń akademickiej dyskusji: Beckett Research Group in Gdańsk | str.    317
  Tomasz Wiśniewski
  
  Tutoring międzyobszarowy w Katedrze Slawistyki Uniwersytetu Gdańskiego | str.    327
  Katarzyna Stępińska
  
  Tutoring jako trudne spotkanie z Tomaszem, który za szybko się usamodzielnił | str.    341
  Jakub Kwaśny
  
  Szlifowanie diamentu w drodze na szczyt – (nie)przypadkowa podróż z Klaudią | str.    352
  Beata Karpińska-Musiał
  
  Posłowie i podziękowania | str.    377
  
  O autorach | str.    379
RozwińZwiń