HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?

-17%

HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

42,33  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,27 zł  


42,33

w tym VAT

Książka jest zbiorem artykułów prezentujących zasadniczy problem, z jakim mierzą się obecnie działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacyjności kadr.
Książka porusza kluczowe zagadnienia współczesnego HR, m.in.:


bariery efektywności rynku pracy w Polsce,
niewykorzystany potencjał atrybutowego zarządzania talentami,
możliwości rozwoju przedsiębiorczości rozumianej jako talent,
problemy karier kobiet i pracowników 50+ z perspektywy zarządzania różnorodnością.


Nowością w dziedzinie HR są opisane w książce szanse wykorzystania w ZZL dorobku neuronauk (wiedzy na temat przebiegu procesów mózgowych), które mają moc zreformowania, a nawet zrewolucjonizowania stosowanych działań kadrowych.


Rok wydania2019
Liczba stron316
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8160-899-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE
  
  
  UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZZL
  
  
  ROZDZIAŁ I
  
  Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego
  
    
  
    I.1. Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa
  
    I.2. Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorodnością
  
    I.3. Procesy technologiczne: dematerializacja pracy i pracowników a flexicurity
  
    I.4. Procesy rynkowe – finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  
    I.5. Scenariusze rozwoju ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych
  
  
  
  ROZDZIAŁ II
  
  Endogeniczne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
  
  
  
  II.1. Struktura organizacji: w kierunku organizacji sieciowych
  
  II.2. e-ZZL: ku zarządzaniu „w chmurze”
  
  II.3. Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości
  
  II.4. Potencjał diagnostyczno-prognostyczny struktury zasobów ludzkich organizacji
  
  
  
  ZARZĄDZANIE PRZEZ POMIAR
  
  
  
  ROZDZIAŁ III
  
  Wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa – dylematy pomiaru
  
    
  
    III.1. Wejście – ZZL
  
  III.2. Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa
  
  III.3. Wyjście – wyniki przedsiębiorstwa
  
  
  
  ROZDZIAŁ IV
  
  „Twarde” HRM a potencjał działu kadr: problem luki kompetencyjnej
  
  
    IV.1. Współczesne ZZL – ku zarządzaniu przez pomiar
  
  IV.2. Wyzwania HR a zadania nowoczesnego pionu personalnego
  
  IV.3. ZZL to zarządzanie: (nie)spójność zadań i możliwości
  
  
  ROZDZIAŁ V
  
  Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR
  
  
    V.1. Jakość i wartość zasobów ludzkich
  
    V.2. Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów
  
  V.3. Konkursy jako certyfikacja działów kadrowych i zawodu menedżera/specjalisty HR
  
  
  
  ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM LUDZKIM:
  
  ATRYBUTOWE ZARZĄDZANIE TALENTAMI
  
  A WZROST INNOWACYJNOŚCI
  
  I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KADR
  
  
  
  ROZDZIAŁ VI
  
  Podmiotowe a atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych
  
  
  VI.1. „Wojna o talenty”
  
  VI.2. Podmiotowe a atrybutowe pojęcie „talentu”
  
  VI.3. Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu
  
  VI.4. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu
  
  VI.5. Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu
  
  
  ROZDZIAŁ VII
  
  Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr
  
  
  VII.1. Istota kreatywności i innowacyjności
  
  VII.2. Kreatywność a pojęcie talentu
  
  VII.3. Stymulowanie kreatywności i twórczości kadr poprzez atrybutowe zarządzanie talentami
  
    VII.3.1. Etap I: Identyfikacja talentów
  
    VII.3.2. Etap II: Aktywacja talentów
  
    VII.3.3. Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów
  
  
  ROZDZIAŁ VIII
  
  Wzrost innowacyjności organizacji poprzez rozwój przedsiębiorczości jako talentu
  
  
  VIII.1. Przedsiębiorczość a innowacyjność
  
  VIII.2. Pojęcie talentu
  
  VIII.3. Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu
  
  VIII.3.1. Zdolności ogólne
  
  VIII.3.2. Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji
  
  VIII.3.3. Cechy osobowości stymulujące działanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze
  
  VIII.3.4. Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu sposobności/okazje
  
  VIII.3.5. Myślenie twórcze
  
  VIII.4. Rozwój talentu przedsiębiorczości
  
    VIII.4.1. Modelowe typy przedsiębiorców
  
    VIII.4.2. Edukacja przedsiębiorcza
  
  
  ROZDZIAŁ IX
  
  Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potencjał ukryty w specjalizacji półkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu
  
  
  IX.1. Modelowe charakterystyki przedsiębiorców Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk
  
  IX.2. Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk
  
    IX.2.1. Specjalizacja półkul mózgowych a „pożądanie nowości”
  
    IX.2.2. Myślenie „wolne” i „szybkie” a podejmowanie decyzji
  
    IX.2.3. Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania
  
  IX.3. Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu
  
  
  
  ROZDZIAŁ X
  
  Ku ekonomii kreatywności: bariery organizacji pracy w Polsce
  
  
  X.1. Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności – pojęcia bazowe i rys sytuacyjny
  
  X.2. Determinanty twórczości
  
  X.2.1. Ogólna motywacja pracy/zaangażowanie
  
  X.2.2. Wsparcie kulturowe
  
  X.2.3. Czas pracy
  
  
  ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ: KOMPLEMENTARNE WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU KADR
  
  
  
  ROZDZIAŁ XI
  
  Kierowanie karierami kobiet: problemy i perspektywy
  
  
  XI.1. Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego
  
  XI.2. Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet
  
  XI.3. Cykl życia kobiety
  
  XI.4. Kariera a tzw. family competencies
  
  XI.5. Kierowanie karierą kobiet w wymiarze organizacyjnym a polityka równych szans
  
  ROZDZIAŁ XII
  
  Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet
  
  
  XII.1. Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet
  
  XII.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą
  
  XII.3. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako źródło popytu na zróżnicowane kadry
  
  
  ROZDZIAŁ XIII
  
  Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 45/50+
  
  
  XIII.1. Zarys problemu zarządzania wiekiem/różnorodnością
  
  XIII.2. Istota kompetencji
  
  XIII.3. Kompetencje transferowalne
  
  XIII.4. Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników „starszych” (45/50+)
  
  XIII.5. Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego
  
  
  
  ROZDZIAŁ XIV
  
  Zarządzanie wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 50+
  
  
  XIV.1. Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy
  
  XIV.2. Istota zarządzania wiedzą
  
  XIV.3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie
  
  XIV.4. Istota kompetencji transferowalnych
  
  XIV.5. Stereotypy i fakty dotyczące kompetencji transferowalnych pracowników „starszych” (45/50+) w zakresie umiejętności werbalnych, numerycznych i pracy z komputerem
  
  XIV.6. Fazy rozwoju zawodowego a umiejętności pracy z ludźmi
  
  XIV.7. Wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45+
  
  
  ROZDZIAŁ XV
  
  Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk
  
  XV.1. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy
  
  XV.2. Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim
  
  XV.3. Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości
  
  XV.4. Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - wnioski dla pracodawców
  
  
  PODSUMOWANIE
  
  
  Nota wydawnicza
  
  
  Spis tabel
  
  
  Spis wykresów
  
  
  Spis rysunków
  
  
  Bibliografia
RozwińZwiń