INNE EBOOKI AUTORA
-17%
Autor:
Wydawca:
Format:
Książka jest zbiorem artykułów prezentujących zasadniczy problem, z jakim mierzą się obecnie działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacyjności kadr.
Książka porusza kluczowe zagadnienia współczesnego HR, m.in.:
bariery efektywności rynku pracy w Polsce,
niewykorzystany potencjał atrybutowego zarządzania talentami,
możliwości rozwoju przedsiębiorczości rozumianej jako talent,
problemy karier kobiet i pracowników 50+ z perspektywy zarządzania różnorodnością.
Nowością w dziedzinie HR są opisane w książce szanse wykorzystania w ZZL dorobku neuronauk (wiedzy na temat przebiegu procesów mózgowych), które mają moc zreformowania, a nawet zrewolucjonizowania stosowanych działań kadrowych.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 316 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8160-899-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE | |
UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZZL | |
ROZDZIAŁ I | |
Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego | |
I.1. Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa | |
I.2. Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorodnością | |
I.3. Procesy technologiczne: dematerializacja pracy i pracowników a flexicurity | |
I.4. Procesy rynkowe – finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | |
I.5. Scenariusze rozwoju ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych | |
ROZDZIAŁ II | |
Endogeniczne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji | |
II.1. Struktura organizacji: w kierunku organizacji sieciowych | |
II.2. e-ZZL: ku zarządzaniu „w chmurze” | |
II.3. Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości | |
II.4. Potencjał diagnostyczno-prognostyczny struktury zasobów ludzkich organizacji | |
ZARZĄDZANIE PRZEZ POMIAR | |
ROZDZIAŁ III | |
Wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa – dylematy pomiaru | |
III.1. Wejście – ZZL | |
III.2. Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa | |
III.3. Wyjście – wyniki przedsiębiorstwa | |
ROZDZIAŁ IV | |
„Twarde” HRM a potencjał działu kadr: problem luki kompetencyjnej | |
IV.1. Współczesne ZZL – ku zarządzaniu przez pomiar | |
IV.2. Wyzwania HR a zadania nowoczesnego pionu personalnego | |
IV.3. ZZL to zarządzanie: (nie)spójność zadań i możliwości | |
ROZDZIAŁ V | |
Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR | |
V.1. Jakość i wartość zasobów ludzkich | |
V.2. Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów | |
V.3. Konkursy jako certyfikacja działów kadrowych i zawodu menedżera/specjalisty HR | |
ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM LUDZKIM: | |
ATRYBUTOWE ZARZĄDZANIE TALENTAMI | |
A WZROST INNOWACYJNOŚCI | |
I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KADR | |
ROZDZIAŁ VI | |
Podmiotowe a atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych | |
VI.1. „Wojna o talenty” | |
VI.2. Podmiotowe a atrybutowe pojęcie „talentu” | |
VI.3. Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu | |
VI.4. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu | |
VI.5. Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu | |
ROZDZIAŁ VII | |
Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr | |
VII.1. Istota kreatywności i innowacyjności | |
VII.2. Kreatywność a pojęcie talentu | |
VII.3. Stymulowanie kreatywności i twórczości kadr poprzez atrybutowe zarządzanie talentami | |
VII.3.1. Etap I: Identyfikacja talentów | |
VII.3.2. Etap II: Aktywacja talentów | |
VII.3.3. Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów | |
ROZDZIAŁ VIII | |
Wzrost innowacyjności organizacji poprzez rozwój przedsiębiorczości jako talentu | |
VIII.1. Przedsiębiorczość a innowacyjność | |
VIII.2. Pojęcie talentu | |
VIII.3. Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu | |
VIII.3.1. Zdolności ogólne | |
VIII.3.2. Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji | |
VIII.3.3. Cechy osobowości stymulujące działanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze | |
VIII.3.4. Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu sposobności/okazje | |
VIII.3.5. Myślenie twórcze | |
VIII.4. Rozwój talentu przedsiębiorczości | |
VIII.4.1. Modelowe typy przedsiębiorców | |
VIII.4.2. Edukacja przedsiębiorcza | |
ROZDZIAŁ IX | |
Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potencjał ukryty w specjalizacji półkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu | |
IX.1. Modelowe charakterystyki przedsiębiorców Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk | |
IX.2. Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk | |
IX.2.1. Specjalizacja półkul mózgowych a „pożądanie nowości” | |
IX.2.2. Myślenie „wolne” i „szybkie” a podejmowanie decyzji | |
IX.2.3. Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania | |
IX.3. Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu | |
ROZDZIAŁ X | |
Ku ekonomii kreatywności: bariery organizacji pracy w Polsce | |
X.1. Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności – pojęcia bazowe i rys sytuacyjny | |
X.2. Determinanty twórczości | |
X.2.1. Ogólna motywacja pracy/zaangażowanie | |
X.2.2. Wsparcie kulturowe | |
X.2.3. Czas pracy | |
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ: KOMPLEMENTARNE WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU KADR | |
ROZDZIAŁ XI | |
Kierowanie karierami kobiet: problemy i perspektywy | |
XI.1. Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego | |
XI.2. Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet | |
XI.3. Cykl życia kobiety | |
XI.4. Kariera a tzw. family competencies | |
XI.5. Kierowanie karierą kobiet w wymiarze organizacyjnym a polityka równych szans | |
ROZDZIAŁ XII | |
Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet | |
XII.1. Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet | |
XII.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą | |
XII.3. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako źródło popytu na zróżnicowane kadry | |
ROZDZIAŁ XIII | |
Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 45/50+ | |
XIII.1. Zarys problemu zarządzania wiekiem/różnorodnością | |
XIII.2. Istota kompetencji | |
XIII.3. Kompetencje transferowalne | |
XIII.4. Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników „starszych” (45/50+) | |
XIII.5. Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego | |
ROZDZIAŁ XIV | |
Zarządzanie wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 50+ | |
XIV.1. Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy | |
XIV.2. Istota zarządzania wiedzą | |
XIV.3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie | |
XIV.4. Istota kompetencji transferowalnych | |
XIV.5. Stereotypy i fakty dotyczące kompetencji transferowalnych pracowników „starszych” (45/50+) w zakresie umiejętności werbalnych, numerycznych i pracy z komputerem | |
XIV.6. Fazy rozwoju zawodowego a umiejętności pracy z ludźmi | |
XIV.7. Wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45+ | |
ROZDZIAŁ XV | |
Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk | |
XV.1. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy | |
XV.2. Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim | |
XV.3. Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości | |
XV.4. Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - wnioski dla pracodawców | |
PODSUMOWANIE | |
Nota wydawnicza | |
Spis tabel | |
Spis wykresów | |
Spis rysunków | |
Bibliografia | |