Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych

-23%

Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

39,27  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,27 zł  


39,27

w tym VAT

Kompetencje interpersonalne to jedne z ważniejszych kompetencji zawodowych. Pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Nacisk położono w niej na podstawowe kwestie związane z doborem i konstruowaniem narzędzi pomocnych w oszacowaniu umiejętności interpersonalnych kandydata do pracy oraz na strategie i metody treningowe służące doskonaleniu talentów interpersonalnych pracowników. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:


uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru,
predyspozycje do rozwoju kompetencji społecznych,
rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji,
modele treningu umiejętności społecznych,
coaching umiejętności interpersonalnych,
programy doskonalenia kompetencji społecznych.


Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów zajmujących się miękkimi szkoleniami, a także wszystkich osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.


Książka zawiera kod aktywacyjny, który umożliwia jednokrotny bezpłatny udział w badaniu on-line za pomocą profesjonalnego narzędzia diagnostycznego iP121-Profilowanie Osobowości Zawodowej. Po wypełnieniu kwestionariusza on-line uzyskuje się dostęp do rozbudowanego raportu iP Coach opisującego wyniki badania w kontekście rozwoju zawodowego i kierowania karierą. Raport zawiera następujące sekcje:


czynniki motywujące do pracy,
predyspozycje do rozwijania kluczowych kompetencji zawodowych,
wewnętrzne ograniczenia dla pomyślnego rozwoju zawodowego,
cechy wyróżniające na tle innych osób,
role w zespole.


Rok wydania2016
Liczba stron216
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8092-567-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze | str.    11
  
  Wprowadzenie | str.    13
  
  Rozdział 1. Dlaczego warto i należy zajmować się kompetencjami społecznymi | str.    15
  Kompetencje społeczne a sukces w pracy zawodowej | str.    15
  Nowa organizacja | str.    21
  Nowy kontrakt | str.    22
  Nowa kariera | str.    23
  
  Rozdział 2. Kompetencje społeczne jako talent i umiejętności interpersonalne | str.    26
  Społeczna natura człowieka | str.    26
  Dwa główne sposoby definiowania kompetencji społecznych | str.    27
  Talent interpersonalny | str.    31
  Kryteria oceny kompetencji społecznych | str.    32
  Kondycja interpersonalna i główne wyzwania interpersonalne | str.    33
  Kompetencje społeczne na mapie kompetencji zawodowych | str.    36
  
  Rozdział 3. Uwarunkowania kompetencji społecznych | str.    39
  Modele uwarunkowań kompetencji społecznych | str.    39
  Predyspozycje a kompetencje. Modele deficytów skuteczności interpersonalnej | str.    40
  Rola treningu społecznego w rozwoju kompetencji społecznych | str.    45
  Portfolio interpersonalne | str.    47
  
  Rozdział 4. Zasady pomiaru kompetencji społecznych | str.    49
  Pomiar kompetencji społecznych jako pomiar psychologiczny | str.    49
  Diagnoza, retrognoza i prognoza | str.    52
  Aspekty kompetencji społecznych i wybór narzędzi pomiaru | str.    54
  Strategie pomiaru | str.    60
  Definiowanie kompetencji | str.    64
  Zliczanie i interpretacja wyników | str.    66
  
  Rozdział 5. Pomiar predyspozycji do rozwoju kompetencji społecznych | str.    71
  Predyspozycje intelektualne. Inteligencja społeczna | str.    72
  Predyspozycje osobowościowe. Temperament | str.    74
  Rola testów psychometrycznych w pomiarze predyspozycji | str.    77
  
  Rozdział 6. Biodane jako predyktory skuteczności interpersonalnej | str.    82
  Inwentarze biograficzne | str.    84
  Strukturyzowane wywiady biograficzne i behawioralne | str.    87
  
  Rozdział 7. Pomiar znajomości strategii interpersonalnych | str.    93
  Wiedza społeczna i jej wpływ na skuteczność interpersonalną | str.    93
  Testy kompetencyjne (low-fidelity simulations | str.    94
  Wywiad sytuacyjny | str.    97
  
  Rozdział 8. Ocena zachowań społecznych i umiejętności podejmowania wyzwań interpersonalnych | str.    101
  Testy sytuacyjne | str.    103
  Obserwatorzy | str.    107
  
  Rozdział 9. Opinie otoczenia jako wskaźnik poziomu kompetencji społecznych | str.    111
  Referencje | str.    111
  Socjometria | str.    113
  Ocena wieloźródłowa | str.    115
  
  Rozdział 10. Metody pomiaru kompetencji społecznych - epilog | str.    119
  
  Rozdział 11. Zasady rozwoju kompetencji społecznych | str.    122
  Proces zmiany | str.    123
  Facylitowanie procesu zmiany | str.    126
  Nabywanie wprawy | str.    130
  Uczenie się dorosłych | str.    133
  Specyfika rozwoju kompetencji społecznych | str.    135
  
  Rozdział 12. Rola metod edukacyjnych w rozwoju kompetencji społecznych | str.    138
  Biblioterapia - wykorzystanie lektury do wspierania rozwoju kompetencji społecznych | str.    139
  Prelekcje - jak inspirować do doskonalenia kompetencji społecznych | str.    141
  E-learning - interpersonalne szkolenia elektroniczne | str.    145
  
  Rozdział 13. Trening umiejętności społecznych | str.    150
  Zasadnicze cele i modele treningu umiejętności społecznych | str.    150
  Rola metod aktywnych w treningu umiejętności społecznych | str.    152
  Dobre praktyki treningu umiejętności społecznych | str.    153
  Techniki odgrywania roli i modelowania zachowań | str.    155
  Praktyczne wskazówki pomocne przy projektowaniu programu treningu umiejętności społecznych (TUS) | str.    158
  Podstawowe umiejętności społeczne jako punkt wyjścia rozwoju wysokiej skuteczności interpersonalnej | str.    161
  Specyficzne techniki treningu umiejętności społecznych | str.    163
  Transfer umiejętności społecznych | str.    165
  Ściągawka dla trenera | str.    167
  
  Rozdział 14. Coaching umiejętności interpersonalnych | str.    170
  Istota i style coachingu | str.    170
  Naturalny trening społeczny a rozwój umiejętności interpersonalnych | str.    172
  Coaching umiejętności interpersonalnych a naturalny trening społeczny | str.    174
  Coaching oparty na dowodach (evidence based coaching) | str.    179
  Self-coaching i autotrenażer miękkich kompetencji | str.    181
  Peer coaching. Action learning | str.    185
  E-coaching - zdalne wspomaganie rozwoju kompetencji | str.    186
  Rozdział 15. Programy doskonalenia kompetencji społecznych - epilog | str.    189
  
  Bibliografia | str.    191
  
  Indeks | str.    203
  
  Aneks | str.    209
RozwińZwiń