EBOOKI WYDAWCY
-23%
Autor:
Wydawca:
Format:
Kompetencje interpersonalne to jedne z ważniejszych kompetencji zawodowych. Pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Nacisk położono w niej na podstawowe kwestie związane z doborem i konstruowaniem narzędzi pomocnych w oszacowaniu umiejętności interpersonalnych kandydata do pracy oraz na strategie i metody treningowe służące doskonaleniu talentów interpersonalnych pracowników. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:
uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru,
predyspozycje do rozwoju kompetencji społecznych,
rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji,
modele treningu umiejętności społecznych,
coaching umiejętności interpersonalnych,
programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów zajmujących się miękkimi szkoleniami, a także wszystkich osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.
Książka zawiera kod aktywacyjny, który umożliwia jednokrotny bezpłatny udział w badaniu on-line za pomocą profesjonalnego narzędzia diagnostycznego iP121-Profilowanie Osobowości Zawodowej. Po wypełnieniu kwestionariusza on-line uzyskuje się dostęp do rozbudowanego raportu iP Coach opisującego wyniki badania w kontekście rozwoju zawodowego i kierowania karierą. Raport zawiera następujące sekcje:
czynniki motywujące do pracy,
predyspozycje do rozwijania kluczowych kompetencji zawodowych,
wewnętrzne ograniczenia dla pomyślnego rozwoju zawodowego,
cechy wyróżniające na tle innych osób,
role w zespole.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8092-567-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorze | str. | 11 |
Wprowadzenie | str. | 13 |
Rozdział 1. Dlaczego warto i należy zajmować się kompetencjami społecznymi | str. | 15 |
Kompetencje społeczne a sukces w pracy zawodowej | str. | 15 |
Nowa organizacja | str. | 21 |
Nowy kontrakt | str. | 22 |
Nowa kariera | str. | 23 |
Rozdział 2. Kompetencje społeczne jako talent i umiejętności interpersonalne | str. | 26 |
Społeczna natura człowieka | str. | 26 |
Dwa główne sposoby definiowania kompetencji społecznych | str. | 27 |
Talent interpersonalny | str. | 31 |
Kryteria oceny kompetencji społecznych | str. | 32 |
Kondycja interpersonalna i główne wyzwania interpersonalne | str. | 33 |
Kompetencje społeczne na mapie kompetencji zawodowych | str. | 36 |
Rozdział 3. Uwarunkowania kompetencji społecznych | str. | 39 |
Modele uwarunkowań kompetencji społecznych | str. | 39 |
Predyspozycje a kompetencje. Modele deficytów skuteczności interpersonalnej | str. | 40 |
Rola treningu społecznego w rozwoju kompetencji społecznych | str. | 45 |
Portfolio interpersonalne | str. | 47 |
Rozdział 4. Zasady pomiaru kompetencji społecznych | str. | 49 |
Pomiar kompetencji społecznych jako pomiar psychologiczny | str. | 49 |
Diagnoza, retrognoza i prognoza | str. | 52 |
Aspekty kompetencji społecznych i wybór narzędzi pomiaru | str. | 54 |
Strategie pomiaru | str. | 60 |
Definiowanie kompetencji | str. | 64 |
Zliczanie i interpretacja wyników | str. | 66 |
Rozdział 5. Pomiar predyspozycji do rozwoju kompetencji społecznych | str. | 71 |
Predyspozycje intelektualne. Inteligencja społeczna | str. | 72 |
Predyspozycje osobowościowe. Temperament | str. | 74 |
Rola testów psychometrycznych w pomiarze predyspozycji | str. | 77 |
Rozdział 6. Biodane jako predyktory skuteczności interpersonalnej | str. | 82 |
Inwentarze biograficzne | str. | 84 |
Strukturyzowane wywiady biograficzne i behawioralne | str. | 87 |
Rozdział 7. Pomiar znajomości strategii interpersonalnych | str. | 93 |
Wiedza społeczna i jej wpływ na skuteczność interpersonalną | str. | 93 |
Testy kompetencyjne (low-fidelity simulations | str. | 94 |
Wywiad sytuacyjny | str. | 97 |
Rozdział 8. Ocena zachowań społecznych i umiejętności podejmowania wyzwań interpersonalnych | str. | 101 |
Testy sytuacyjne | str. | 103 |
Obserwatorzy | str. | 107 |
Rozdział 9. Opinie otoczenia jako wskaźnik poziomu kompetencji społecznych | str. | 111 |
Referencje | str. | 111 |
Socjometria | str. | 113 |
Ocena wieloźródłowa | str. | 115 |
Rozdział 10. Metody pomiaru kompetencji społecznych - epilog | str. | 119 |
Rozdział 11. Zasady rozwoju kompetencji społecznych | str. | 122 |
Proces zmiany | str. | 123 |
Facylitowanie procesu zmiany | str. | 126 |
Nabywanie wprawy | str. | 130 |
Uczenie się dorosłych | str. | 133 |
Specyfika rozwoju kompetencji społecznych | str. | 135 |
Rozdział 12. Rola metod edukacyjnych w rozwoju kompetencji społecznych | str. | 138 |
Biblioterapia - wykorzystanie lektury do wspierania rozwoju kompetencji społecznych | str. | 139 |
Prelekcje - jak inspirować do doskonalenia kompetencji społecznych | str. | 141 |
E-learning - interpersonalne szkolenia elektroniczne | str. | 145 |
Rozdział 13. Trening umiejętności społecznych | str. | 150 |
Zasadnicze cele i modele treningu umiejętności społecznych | str. | 150 |
Rola metod aktywnych w treningu umiejętności społecznych | str. | 152 |
Dobre praktyki treningu umiejętności społecznych | str. | 153 |
Techniki odgrywania roli i modelowania zachowań | str. | 155 |
Praktyczne wskazówki pomocne przy projektowaniu programu treningu umiejętności społecznych (TUS) | str. | 158 |
Podstawowe umiejętności społeczne jako punkt wyjścia rozwoju wysokiej skuteczności interpersonalnej | str. | 161 |
Specyficzne techniki treningu umiejętności społecznych | str. | 163 |
Transfer umiejętności społecznych | str. | 165 |
Ściągawka dla trenera | str. | 167 |
Rozdział 14. Coaching umiejętności interpersonalnych | str. | 170 |
Istota i style coachingu | str. | 170 |
Naturalny trening społeczny a rozwój umiejętności interpersonalnych | str. | 172 |
Coaching umiejętności interpersonalnych a naturalny trening społeczny | str. | 174 |
Coaching oparty na dowodach (evidence based coaching) | str. | 179 |
Self-coaching i autotrenażer miękkich kompetencji | str. | 181 |
Peer coaching. Action learning | str. | 185 |
E-coaching - zdalne wspomaganie rozwoju kompetencji | str. | 186 |
Rozdział 15. Programy doskonalenia kompetencji społecznych - epilog | str. | 189 |
Bibliografia | str. | 191 |
Indeks | str. | 203 |
Aneks | str. | 209 |