Przywództwo wyższego stopnia

Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

55,30  79,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

55,3079,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nowe wydanie światowego bestsellera!
Ponad 22 miliony sprzedanych egzemplarzy!
35 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa w jednej wyjątkowej książce!


Opanuj przywództwo wyższego stopnia. Poprowadź swoich ludzi do wielkości, budując efektywne organizacje zmieniające życie wszystkich ludzi na lepsze. Ta książka cię poprowadzi, zainspiruje, skłoni do myślenia i będzie dla ciebie punktem odniesienia.
Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców nowe wydanie przełomowego dzieła „Przywództwo wyższego stopnia”, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywódców.
W nowym wydaniu znalazły się porady dotyczące wzmacniania wyników indywidualnych i wyników całej organizacji z wykorzystaniem coachingu, a także wskazówki z zakresu budowania kultury organizacji, która sprzyja wydobywaniu z ludzi tego, co w nich najlepsze.
Przeczytaj, jak:
• przestać myśleć krótkoterminowo i skupić się na właściwych celach i stworzyć fascynującą wizję,
• dbać o klientów, zapewniać im doskonałą obsługę i zdobyć wiernych fanów,
• stworzyć efektywne zespoły i wydobywać ich niewiarygodny potencjał,
• oprzeć swoje przywództwo na pokorze i skoncentrować się na wyższym dobru.


Rok wydania2021
Liczba stron336
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieBartosz Sałbut
ISBN-13978-83-01-22026-6
Numer wydania3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Ken Blanchard)    17
  Część pierwsza WŁAŚCIWY CEL I WIZJA    25
  Rozdział 1. Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) 27
    Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy    28
    Najlepszy obywatel korporacyjny    32
    Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem    33
    Model HPO SCORES®    34
    Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES®    37
    Interpretacja wyników    39
    Zastosowanie uzyskanych wyników    39
  Rozdział 2. Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) 41
    Znaczenie wizji    41
    Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji    42
    Tworzenie skutecznej wizji    43
    Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej    47
    Wizja jako punkt wyjścia    48
    Wizja na wszystkich poziomach organizacji    50
    Urzeczywistnienie wizji    50
    Życie zgodne z wizją    52
    Wizja a przywództwo    52
  Część druga ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW    55
  Rozdział 3. Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard)    57
    Definicja empowermentu    58
    Siła empowermentu    59
    Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment    60
    Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty    61
    Uczenie się języka empowermentu    62
    Trzy klucze do empowermentu    63
  Rozdział 4. Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies®: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi)    75
    Trzy umiejętności lidera SLII®    76
    Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju    77
    Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu    82
    Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki    83
    Efektywne przywództwo to proces transformacji    88
  Rozdział 5. Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins)    91
    Wyzwalanie empowermentu u pracowników    92
    Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się    93
    Trzy główne umiejętności samoprzywódcy    94
  Rozdział 6. Przywództwo indywidualne (Fred Finch, Ken Blanchard)    103
    Skuteczny system ocen pracowniczych    103
    Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami    106
    Współpraca jako nieformalny system ocen    121
  Rozdział 7. Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego (Ken Blanchard, Fred Finch)    123
    Jednominutowe wyznaczanie celów    123
    Jednominutowe pochwały    130
    Reprymendy a uwagi    133
    Czwarty tajnik jednominutowego menedżera    136
  Rozdział 8. Budowanie zaufania (Ken Blanchard, Cynthia Olmstead, Randy Conley)    139
    Wysokie koszty braku zaufania    139
    Korzyści płynące z zaufania    140
    Cztery składowe zaufania    140
    Wyzwanie przejrzystości    144
    Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania    146
    Efekt domina    148
  Rozdział 9. Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców (Madeleine Homan Blanchard, Linda Miller)    151
    Definicja coachingu    152
    Pięć zastosowań coachingu    152
  Rozdział 10. Mentoring. Narzędzie planowania życia (Ken Blanchard, Claire Díaz-Ortiz) 165
    Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej    166
    Wybór partnera w relacji mentorskiej    167
    Istota kontra forma    167
    Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej    168
    Tworzenie programu mentoringu w organizacji    171
    Mentoring dostosowany do etapu kariery    172
  Rozdział 11. Przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard)    175
    Po co w ogóle tworzyć zespoły?    176
    Przyczyny niepowodzenia zespołów    177
    Model skutecznego przewodzenia zespołowi    178
    Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej    190
    Potęga zespołów    193
  Rozdział 12. Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników (Jane Ripley, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard)    195
    Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa    195
    Tworzenie ram dla współdziałania    196
    Współdziałanie a rywalizacja    198
    Co jest niezbędne, żeby współdziałać?    199
    Współdziałanie. Motor znakomitych wyników    204
  Rozdział 13. Przywództwo organizacyjne (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fay Kandarian)    205
    Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES®    205
    Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji    212
    Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja    212
    Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji    213
    Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup    213
    Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa    214
    Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost    214
    Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność    215
    Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji    215
    Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji    217
    Istotność diagnozy i dopasowywania    219
    Historyczna operacja ratowania firmy    220
  Rozdział 14. Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard)    223
    Znaczenie przewodzenia zmianie    223
    Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana?    224
    Kiedy zmiana jest niezbędna?    225
    Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem?    225
    Skupienie na przewodzeniu tej podróży    227
    Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie    228
    Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian    236
  Rozdział 15. Przewodzenie ludziom w okresie zmian (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra)    239
    Pięć strategii zarządzania zmianą    240
    Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany    246
    Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu    249
    Strategia czwarta: utrwalanie zmiany    253
    Strategia piąta: analiza możliwości    256
    Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany    258
  Rozdział 16. Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser)    259
    Gung Ho! – punkt wyjścia    260
    Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana    261
    Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową    264
    Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu    270
  Część trzecia ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW    273
  Rozdział 17. Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner)    275
    Korzyści zdobywane dzięki klientom    275
    Kreowanie doskonałej obsługi    277
    Obsługa klientów na wyższym poziomie    281
    Część czwarta WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA    293
  Rozdział 18. Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi)    295
    Przywództwo służebne – definicja    295
    Stosowanie przywództwa służebnego    298
    Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia    300
    Czynniki wpływające na wydajność pracy    302
    Przywództwo służebne to kwestia serca    305
    Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem    306
    Zagrożenie ze strony ego    308
    Zadania przywódców służebnych    311
    Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór    314
  Rozdział 19. Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) 321
    Elementy składowe wizji przywództwa    322
    Kształtowanie własnej wizji przywództwa    330
  Podziękowania (Ken Blanchard)    339
  O Autorach    343
  Oferowane usługi    361
  Indeks    365
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia