Kształtowanie relacji uczelni wyższych z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej

1 opinia

Autor:

Marcin Lis

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze” rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.


Rok wydania2021
Liczba stron240
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21969-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  1. Uczelnia jako aktor w procesach rozwoju gospodarki opartej na wiedzy 15
    1.1. Orientacja na wiedzę jako wymóg współczesności    15
    1.2. Transformacja uczelni w organizację przedsiębiorczą i podporządkowaną wiedzy    24
    1.3. Uwarunkowania rozwoju współpracy międzyorganizacyjnej uczelni i przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy    36
  2. Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami – studium literatury przedmiotu     53
    2.1. Wykorzystanie marketingu relacji w procesie kształtowania więzi międzyorganizacyjnych uczelni i przedsiębiorstw     53
    2.2. Przedsiębiorstwa jako interesariusze szkół wyższych    61
    2.3. Rozwój relacji uczelni i przedsiębiorstw    68
    2.4. Znaczenie wartości i satysfakcji w relacji uczelni i przedsiębiorstwa     84
  3. Transformacja cyfrowa jako płaszczyzna nawiązywania i wzmacniania relacji uczelni wyższych z przedsiębiorstwami     97
    3.1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej otoczenia    97
    3.2. Kierunki i uwarunkowania rozwoju technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach    105
    3.3. Wielowymiarowość procesu transformacji cyfrowej w uczelniach     117
  4. Technologie cyfrowe w procesie kształtowania relacji szkoły wyższej z przedsiębiorstwami – wyniki badań 129
    4.1. Metodyka procesu badawczego     129
    4.2. Relacje między uczelniami a przedsiębiorstwami w świetle wyników badań ilościowych     142
    4.3. Wpływ wiedzy o technologiach cyfrowych na nawiązanie oraz wzmocnienie więzi łączącej uczelnie z przedsiębiorstwami    156
    4.4. Główne problemy w procesie kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami w świetle wyników badań jakościowych    173
      4.4.1. Perspektywa badanych przedstawicieli uczelni    173
      4.4.2. Perspektywa badanych przedstawicieli przedsiębiorstw współpracujących i niewspółpracujących z uczelniami     176
  5. Nowe podejście do kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami – ujęcie modelowe 181
    5.1. Założenia budowy modelu     181
    5.2. Proces kształtowania długotrwałych relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej     186
    5.3. Identyfikacja, analiza oraz wybór potencjalnych partnerów relacji uczelni    190
    5.4. Oferowanie i współkreowanie wartości w procesie kształtowania długotrwałych relacji na linii uczelnia – przedsiębiorstwo    195
  Zakończenie     205
  Bibliografia    213
  Netografia    237
  Spis rysunków     239
  Spis tabel    241
RozwińZwiń