Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,20  39,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,08 zł  


31,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem i celem podręcznika Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji jest kompleksowe przedstawienie różnych aspektów teoretycznych i praktycznych systemowego zarządzania, które wpływają na doskonalenie organizacji. Autorzy podręcznika umiejętnie łączą w nim swoją wiedzę teoretyczną z dużym doświadczeniem w praktycznym wprowadzaniu w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Wartością dodaną podręcznika są z pewnością studia przypadków, umieszczone na końcu każdego rozdziału, oraz zadania do samodzielnego wykonania, które pozwolą czytelnikowi na podjęcie działań doskonalących w każdej organizacji.
Pierwszy rozdział podręcznika poświęcono procesowemu podejściu do zarządzania jakością w organizacji. Przedstawiono w nim ewolucję podejścia procesowego, klasyfikację procesów w aspekcie tworzenia wartości dodanej, podstawowe funkcje zarządzania procesami, prezentując przy tym liczne przykłady, m.in. mapę procesów i diagram SIPOC.
W rozdziale drugim – Podejście oparte na ryzyku w projakościowym zarządzaniu w organizacji – ujęto aspekty systemowego zarządzania jakością i opisano architekturę podejścia opartego na ryzyku, które jest niezbędne dla prowadzenia skutecznych działań organizacyjnych.
W rozdziale trzecim, zatytułowanym Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem w łańcuchu żywnościowym, wskazano najważniejsze atrybuty żywności – bezpieczeństwo i jakość, przedstawiono wymagania prawne w tym zakresie oraz przeanalizowano poszczególne rodzaje zagrożeń biologicznych, fizycznych i chemicznych. Ponadto zaprezentowano podejście systemowe do zarządzania jakością w łańcuchu żywnościowym.
W rozdziale czwartym – Zarządzanie ciągłością działania w organizacji – przedstawiono dwa modele porządkujące inicjatywy podejmowane w celu zapobiegania kryzysom, działania podejmowane w kryzysie oraz czynności zmierzające do powrotu do normalnego funkcjonowania organizacji, ponadto omówiono koncepcję odporności organizacyjnej mającej znaczący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku.
W rozdziale piątym – Podejście systemowe do zarządzania społecznie odpowiedzialnego w organizacji – opisano rolę, jaką spełnia obecnie w organizacjach koncepcja CSR (corporate social responsibility – CSR). W rozdziale zwrócono szczególną uwagę na podejście systemowe do CSR oraz proces identyfikacji i angażowania interesariuszy organizacji.
Ostatni rozdział zatytułowano Metody i narzędzia doskonalenia procesów w organizacjach. Zaprezentowano w nim szczegółowo wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością oraz lean manufacturing. Przedstawiono także przykładowe zadania dotyczące wykorzystania podstawowych metod i technik w doskonaleniu procesów w organizacji.


Rok wydania2021
Liczba stron248
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-069-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  1. PROCESOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W ORGANIZACJI
  1.1. Rozwój zarządzania procesowego
  1.2. Klasyfikacja procesów
  1.3. Zarządzanie procesami
  1.4. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością
  Zadania
  Bibliografia
  2. PODEJŚCIE OPARTE NA RYZYKU W PROJAKOŚCIOWYM ZARZĄDZANIU W ORGANIZACJI
  2.1. Projakościowe zarządzanie w działalności gospodarczej – ujęcie makro- i mikroekonomiczne
  2.2. Systemowe podejście do zarządzania ryzykiem jakościowym
  2.3. Zasady zarządzania jakością jako struktura dla doskonalenia systemowego zarządzania jakością
  Zadania
  Bibliografia
  3. SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM W ŁAŃCUCHU ŻYWNOŚCIOWYM
  3.1. Pojęcie jakości i bezpieczeństwa w łańcuchu żywnościowym oraz wymagania prawne
  3.2. Zagrożenia biologiczne, fizyczne, chemiczne
  3.3. Dobre praktyki produkcyjne i higieniczne w produkcji i obrocie żywnością
  3.4. Etapy wdrażania systemu HACCP
  3.5. Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności na przykładzie wybranych standardów zarządzania
  Zadania
  Bibliografia
  4. ZARZĄDZANIE CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA W ORGANIZACJI
  4.1. Zarządzanie (anty)kryzysowe – ujęcie makro- i mikroekonomiczne
  4.2. Zarządzanie ryzykiem – proces oceny
  4.3. Systemowe zarządzanie ciągłością działania
  Zadania
  Bibliografia
  5. PODEJŚCIE SYSTEMOWE DO ZARZĄDZANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO W ORGANIZACJI
  5.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją
  5.2. Zaangażowanie i znaczenie interesariuszy w koncepcji CSR – co należy wziąć pod uwagę
  5.3. Systemowe podejście do CSR
  Zadania
  Bibliografia
  6. METODY I NARZĘDZIA DOSKONALENIA PROCESÓW W ORGANIZACJACH
  6.1. Wprowadzenie do metod i narzędzi doskonalenia procesów
  6.2. Wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością
  6.3. Wybrane metody i narzędzia lean management
  Zadania
  Dodatkowe zadania
  Bibliografia
  Spis tabel
  Spis rysunków
RozwińZwiń