Obraz szkoły i nauczyciela. Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne

-40%

Obraz szkoły i nauczyciela. Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne

1 opinia

Redakcja:

Ewa Murawska

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,80  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,8038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wielość podjętych w tej pracy wątków spaja wspólna intencja – próba (re)konstruowania rzeczywistego obrazu współczesnej szkoły i nauczyciela w świetle teorii i praktyki dydaktyczno-wychowawczej, uprawomocnienia głosu samych nauczycieli i poszukiwania dróg „rewitalizowania” nauczycielskiej profesji.


Mam nadzieję, że czytelnikami tej książki będą nie tylko nauczyciele akademiccy i studenci pedagogiki, lecz także sami nauczyciele, którym zależy na zrozumieniu procesów regulujących pracę szkoły i poszukiwaniu sposobów podnoszenia jej jakości oraz doskonaleniu własnego warsztatu pracy.


Ewa Murawska (fragment Wstępu)


Oddawana w ręce Czytelników książka jest pokłosiem spotkania polskich i ukraińskich pedagogów, wymiany poglądów i wspólnego wysiłku włączenia się w nurt toczących się dyskusji nad współczesną edukacją i perspektywami jej rozwoju. W obu wyodrębnionych jej częściach – tej dotyczącej polskiej szkoły i nauczyciela w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań i drugiej, dotykającej dylematów szkoły i nauczyciela w Europie Wschodniej – dominują opracowania egzemplifikujące społeczny kontekst zawodu nauczyciela, przemiany jego roli i wyzwania w zakresie kompetencji i etycznych dylematów środowiska nauczycielskiego , wiele miejsca poświęcono zagadnieniom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań społecznych, a także znaczenia edukacji medialnej, e – learningu, w pracy szkoły na różnych poziomach kształcenia i w pracy nauczyciela. Ukazano również z różnych perspektyw praktyczne problemy szkolnej codzienności, w tym interesujące zagadnienie możliwości i specyfiki uczenia się języka obcego przez dzieci z ryzyka dysleksji. Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty prezentujące sylwetki i dorobek wielkich pedagogów: A. S. Makarenki, W. A. Suchomlińskego, czy A. A. Zacharenki (J. Bida, L. Prokopenko, A. Kuzminski).


Liczba stron282
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-251-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Introduction     11
  Polska szkoła i nauczyciel w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań – wybrane konteksty     13
   Lucyna Preuss-Kuchta Iluzoryczność – (nie)kwestionowaną cechą edukacji szkolnej     15
   Roma Kwiecińska, Jolanta Rybska-Klapa Rola zawodowa nauczyciela – nowe zadania i kompetencje     25
   Katarzyna Waszyńska, Agata Woźniak Społeczny kontekst zawodu nauczyciela. Analiza zasobów i trudności     35
   Hanna Krauze-Sikorska Uczenie się języka obcego przez dzieci z ryzykiem dysleksji jako jedno ze współczesnych wyzwań edukacyjnych     45
   Ewa Murawska Dylematy oceniania pracy nauczyciela – od szlachetnej utopii do edukacyjnej mistyfikacji     61
   Krzysztof Juszczak Nauczyciel wobec wyzwań XXI wieku     71
   Lucyna Maksymowicz Założenia edukacji wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań współczesnego społeczeństwa     79
   Kinga Kuszak Kompetencja komunikacyjna dzieci – właściwości i potrzeba stymulowania     91
   Iwona Konopnicka Obraz nauczyciela w marzeniach dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań)     105
   Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik ICT narzędziem pracy nauczyciela     115
   Dorota Werbińska Dylematy etyczne początkujących nauczycieli języka angielskiego     123
   Tatiana Kłosińska Wczesna edukacja medialna. Możliwości i ograniczenia     139
   Ewa Kumik Kształcenie uczniów w polskich szkołach muzycznych     149
   Renata Kaczmarek Refleksje edukacyjne     155
   Joanna Król-Mazurkiewicz Życiowa stop-klatka. Drugoroczność     163
   Bartosz Miodek Rola i miejsce technologii informacyjnej w warsztacie pracy nauczyciela     171
   Mateusz Nitka E-wychowanie w e-learningu?     177
  Szkoła i nauczyciel w Europie Wschodniej – dylematy teorii i praktyki     184
   Jelena Bida, Ludmiła Prokopenko. ????????? ???? ?.?. ?????????, ?.?. ?????????????, ?.?. ????????? – ???? ???????, ?????????, ???????. Czołowe idee A.S. Makarenki, W.A. Suchomlińskiego, A.A. Zacharenki – nasza przeszłość, teraźniejszość, przyszłość     185
   Anatolij Kuźmiński. ???????????? ?.?. ????????? – ??????? ?????????? ????????? ????? ? ????? ???????????? ???????? ?????????? ????????. Działalność A.A. Zacharenko – wzorzec zarządzania rozwojem szkoły w kontekście kształtowania duchowych wartości uczniów     193
   Aleksiej Czebykin. ??????????? ???????????? ?????? ??????? ?? ????? ???? ??????????. Właściwości zawodowego image nauczyciela i warunki jego kształtowania     203
   Swietłana Skworcowa. ???????????? ???????????????? ?????????????? ??????? ???????? ????????? ???????. Kształtowanie kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej     219
   Irina Palszkowa. ???????????? ???????????????-?????????????? ???????? ??? ???????????? ???????????????? ?????????????? ??????? ???????? ????????? ?????. Kształtowanie kultury pedagogicznej jako element kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej     233
   Galina Tarasenko, Bogdan Nesterowicz. ???????????? ??????????????? ?????????? ??????? ???????? ?? ?????? ????????????? ??????????? ????????? ? ?????????? ????????. Kształtowanie potencjału wychowawczego przyszłych nauczycieli na podstawie międzypokoleniowej transmisji wartości i wzorców kulturowych     243
   Olga Komar. ?????????? ????????? ? ?????????? ????????????? ?????????? ? ????????? ?????. Gotowość studentów do zastosowania technologii interaktywnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej     253
   Nelli Łysenko. ?????????? ??????? ? ???????. ?????????????????? ????????? ? ??????????? ?????????? ????????????. Przedszkolne dzieciństwo w Ukrainie: etnopedagogiczny wymiar we współczesnej przestrzeni wielokulturowej     263
   Kateryna Shestakova. Edukacja w szkole „etnicznej”: problemy i perspektywy (na przykładzie Czerniowiec, Ukraina). ??????????? ? ?????????? ?????: ???????? ? ?????????? (?? ??????? ????????, ???????).     271
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia