Zeszyty Wydziału Humanistycznego XVIII Obraz – Pamięć – Media Image – Memory – Media

-22%

Zeszyty Wydziału Humanistycznego XVIII Obraz – Pamięć – Media Image – Memory – Media

1 opinia

Wydawca:

FNCE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,60  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

15,6020,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pojęcia obrazu, pamięci i mediów – w zamierzeniu redaktorów przekładanego Czytelnikom tomu, mające wyznaczać teoretyczne pole podejmowanych rozważań – występują w rozmaitych perspektywach badawczych w szeroko rozumianych naukach humanistycznych. Można więc powiedzieć, że stanowią otwarty obszar interpretacyjny, którego nie sposób sprowadzić do pojedynczej wykładni, czy też zamknąć w granicach jednego, skonkretyzowanego teoretycznego pola. Ich rozpoznanie ugruntowane jest zazwyczaj w określonej uprzywilejowanej perspektywie badawczej czy interpretacyjnej, dzięki której ukazuje się taki czy inny kontekst związany z pojęciem obrazu, pamięci czy mediów. Niejednokrotnie też rysują się między nimi pewne „pokrewieństwa rodzinne”, które explicite lub implicite zawierają bogate powiązania i relacje, niezwykle interesujące z teoretycznego punktu widzenia.


Z pewnością ukazując historię każdego z owych pojęć można by wskazać na konteksty sięgające czasów filozofii starożytnej (np. Platon, Arystoteles). Niemniej, jak daje się zauważyć, badania ich dotyczące, chociaż sukcesywnie zdobywają coraz większą teoretyczną rangę oraz intelektualną nośność, ciągle jeszcze są dociekaniami „młodymi”, in statu nascendi.


Biorąc pod uwagę zasygnalizowaną powyżej teoretyczną różnorodność, a także namacalne wręcz oddziaływanie zjawisk i procesów, do których pojęcia obrazu, pamięci i mediów się odnoszą (a także ich często niebezpieczną, immersyjną siłę), prezentowany tom stanowi dość skromną próbę prezentacji niektórych teoretycznych motywów powiązanych z tytułowymi pojęciami. Próba ta ma charakter interdyscyplinarny, co siłą rzeczy podyktowane jest tak rozległymi przestrzeniami teoretycznymi. Niemniej, dzięki tego typu konceptualno-teoretycznym zbliżeniom, jak te prezentowane w niniejszym tomie, wyłania się możliwość wielowątkowego i wielowymiarowego spojrzenia ujmującego pewną ilość znaczeń, odcieni i kontekstów.


(…) W publikacji odnajdujemy również rozwiązania praktyczne, które mogą podnieść efektywność implementacji koncepcji, a tym samym przewagi konkurencyjnej. Jedną z misji naszego półrocznika jest funkcjonowanie działu Junioraty, stanowiącego miejsce publikacji prac autorów rozpoczynających swoją działalność naukowo-wydawniczą.


Rok wydania2020
Liczba stron262
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaFNCE
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia