EBOOKI WYDAWCY
-36%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
(Fragment Wstępu)
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 150 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-499-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących | 9 |
1.1. Narodziny metody | 9 |
1.2. Rozwój metod nauczania | 10 |
1.3. Współczesne metody nauczania | 16 |
1.3.1. Totalna komunikacja | 16 |
1.3.2. Metoda macierzyńska | 18 |
1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania | 19 |
1.3.4. Metoda audytywno-werbalna | 20 |
1.3.5. Metoda ośrodków pracy | 21 |
Rozdział 2. Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących | 23 |
2.1. Cele kształcenia | 23 |
2.2. Zasady kształcenia | 30 |
2.3. Metody kształcenia | 36 |
2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących | 42 |
2.5. Środki dydaktyczne | 47 |
Rozdział 3. Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących | 51 |
Rozdział 4. Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchych | 57 |
4.1. Zajęcia wstępne | 58 |
4.1.1. Sprawdzenie obecności | 58 |
4.1.2. Praca z kalendarzem | 59 |
4.1.3. Obserwacja i opis pogody | 60 |
4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego | 61 |
4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy | 61 |
4.2.1. Ćwiczenia oddechowe | 62 |
4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne | 63 |
4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne | 67 |
4.2.4. Ćwiczenia słuchowe | 70 |
4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze | 74 |
4.3.1. Wprowadzenie do tematu | 76 |
4.3.2. Opracowanie nowej litery | 81 |
4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu | 84 |
4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne | 94 |
4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu | 104 |
4.4. Zajęcia ekspresyjne | 105 |
4.5. Zajęcia końcowe | 107 |
4.5.1. Ocena pracy ucznia | 107 |
4.5.2 Zadanie pracy domowej | 108 |
4.5.3. Zajęcia porządkowe | 109 |
Rozdział 5. Rewalidacja indywidualna | 111 |
Rozdział 6. Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym | 117 |
Rozdział 7. Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym | 121 |
Rozdział 8. Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących | 127 |
Bibliografia | 139 |
Aneks | 145 |