Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

-36%

Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,92  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-36%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,92 zł  


17,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.


(Fragment Wstępu)


Rok wydania2010
Liczba stron150
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-499-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących    9
    1.1. Narodziny metody    9
    1.2. Rozwój metod nauczania    10
    1.3. Współczesne metody nauczania    16
      1.3.1. Totalna komunikacja    16
      1.3.2. Metoda macierzyńska    18
      1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania    19
      1.3.4. Metoda audytywno-werbalna    20
      1.3.5. Metoda ośrodków pracy    21
  Rozdział 2. Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących    23
    2.1. Cele kształcenia    23
    2.2. Zasady kształcenia    30
    2.3. Metody kształcenia    36
    2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących    42
    2.5. Środki dydaktyczne    47
  Rozdział 3. Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących    51
  Rozdział 4. Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchych    57
    4.1. Zajęcia wstępne    58
      4.1.1. Sprawdzenie obecności    58
      4.1.2. Praca z kalendarzem    59
      4.1.3. Obserwacja i opis pogody    60
      4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego    61
    4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy    61
      4.2.1. Ćwiczenia oddechowe    62
      4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne    63
      4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne    67
      4.2.4. Ćwiczenia słuchowe    70
    4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze    74
      4.3.1. Wprowadzenie do tematu    76
      4.3.2. Opracowanie nowej litery    81
      4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu    84
      4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne    94
      4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu    104
    4.4. Zajęcia ekspresyjne    105
    4.5. Zajęcia końcowe    107
      4.5.1. Ocena pracy ucznia    107
      4.5.2 Zadanie pracy domowej    108
      4.5.3. Zajęcia porządkowe    109
  Rozdział 5. Rewalidacja indywidualna    111
  Rozdział 6. Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym    117
  Rozdział 7. Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym    121
  Rozdział 8. Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących    127
  Bibliografia    139
  Aneks    145
RozwińZwiń