POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Materiały do książki Po lekcjach Małgorzaty Wójcik-Dudek obejmują artykuły już wcześniej publikowane. Wszystkie teksty zostały przejrzane, poprawione i uzupełnione. Kompozycja pracy zaproponowana przez autorkę wydobywa z nich najistotniejsze treści, a sąsiedztwo poszczególnych tekstów umożliwia ich dialog, nierzadko również krytyczny komentarz. Artykuły podejmują zagadnienia po pierwsze bliskie zainteresowaniom badawczym autorki oraz po drugie − wynikające z jej doświadczenia zawodowego. Ich tematyka oscyluje wokół dwóch obszarów: literatury dla niedorosłych i wybranych „lektur szkolnych” poddanych procedurom interpretacyjnym, które pozwoliłby odświeżyć oraz poszerzyć horyzont szkolnego czytania kanonicznych tytułów. Autorka wychodząc od mikroanaliz, przechodzi do uogólnień umożliwiających włączenie proponowanych tekstów do opowieści o potrzebie refleksji nad „szkołą szczęśliwą”, skoncentrowaną na trosce i budowaniu wspólnoty. Tego typu odczytanie tekstów literackich czyni z nich oryginalny materiał do przemyślenia miejsca oraz roli edukacji (humanistycznej) we współczesnym świecie
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3997-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Kaganek ciemności. Zamiast wstępu:/;7 | |
Szkoły szczęśliwe:/;17 | |
Filifionka, czyli ukochać swój los:/;29 | |
Antyceremonie w literaturze dla dzieci:/;37 | |
Paidia i paideia. Zabawa i etyka w Drzewie do samego nieba Marii Terlikowskiej:/;51 | |
Homo migrans i edukacja empatii:/;63 | |
Horror i troska w antropocenie:/;83 | |
Wawel – plac zabaw:/;101 | |
Szkoła czarownic:/;115 | |
Doświadczenie ziemi:/;131 | |
Płynna postpamięć:/;145 | |
Dać dziecku całe powietrze…:/;163 | |
U króla Korczaka:/;181 | |
Ulubieńcy pamięci umierają młodo:/;197 | |
Światłoczułość Sklepów cynamonowych:/;209 | |
Pochwała prowizorki:/;223 | |
Edukacyjne wartości (dez)orientacji:/;237 | |
Imiona lektury:/;251 | |
Nie dla udomowienia szkoły:/;271 | |
Nota bibliograficzna:/;281 | |
Bibliografia:/;283 | |
Indeks osobowy:/;305 | |
Summary:/;317 | |