Zarządzanie pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji

Zarządzanie pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca jako uniwersalny i centralny programator ludzkich działań ulega istotnym przemianom ze względu na zmiany w otoczeniu i wewnątrz organizacji. Organizacje przyjmują nowe struktury, sprzyjające efektywnemu realizowaniu pracy. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wywołują potrzebę innych niż dotychczas metod podziału i organizacji pracy, odmiennych sposobów zarządzania i kontroli. Następują zmiany form organizacji pracy i zatrudnienia w zakresie kontroli procesów pracy. Zmienia się też pracownik wykonujący pracę. Miejsca starszych pracowników zajmują pracownicy młodego pokolenia, mający odmienne oczekiwania wobec pracy i pracodawcy. Wymusza to potrzebę rozwoju przywództwa w organizacjach i nowego podejścia do motywowania pracowników. Wymienione przeobrażenia wymagają innego podejścia do zarządzania pracą. Zagadnieniom tym poświęcona jest monografia, która nawiązuje do zarządzania pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji.


Rok wydania2020
Liczba stron128
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-862-0
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Podejście do organizacji w warunkach nowej gospodarki    9
    1.1. Istota i cechy organizacji    9
    1.2. Otoczenie organizacji    11
    1.3. Ewolucja podejścia do organizacji    19
    1.4. Wybrane współczesne modele organizacji    23
  2. Praca w nowych uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji    29
    2.1. Istota i znaczenie pracy w życiu człowieka    29
    2.2. Miejsce pracy w systemie wartości pracowników    32
    2.3. Praca we współczesnej gospodarce    38
  3. Niestandardowe formy zatrudnienia    43
    3.1. Definicja i typologia form zatrudnienia    43
    3.2. Wybrane rodzaje niestandardowych form zatrudnienia    44
    3.3. Wyzwania, szanse i zagrożenia w aspekcie niestandardowych form zatrudnienia    56
  4. Współczesne formy organizacji pracy    59
    4.1. Istota form organizacji pracy    59
    4.2. Pojęcie, znaczenie i rodzaje pracy indywidualnej    60
    4.3. Pojęcie i znaczenie pracy zespołowej    62
    4.4. Rodzaje zespołów    64
    4.5. Budowanie zespołu oraz charakterystyka ról zespołowych    68
    4.6. Efektywność pracy zespołowej    77
  5. Przywództwo i motywowanie    84
    5.1. Charakterystyka przywództwa    84
    5.2. Kompetencje współczesnego lidera – przywódcy    86
    5.3. Motywowanie jako funkcja przywódcy    92
  6. Kontrola przebiegu pracy 97
    6.1. Pojęcie i znaczenie kontroli    97
    6.2. Cele, funkcje i rodzaje kontroli    100
    6.3. Etapy procesu kontroli    102
    6.4. Dysfunkcje kontroli oraz czynniki ją utrudniające    103
    6.5. Determinanty skuteczności i efektywności systemów kontroli    107
    6.6. Wyzwania i kierunki doskonalenia kontroli przebiegu pracy    109
  Zakończenie    112
  Bibliografia    114
  Spis rysunków    125
  Spis tabel    125
  Summary    126
RozwińZwiń