Kompetencje w logistyce w świetle aktualnych wyzwań

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii przedstawiono propozycję narzędzia do oceny kompetencji i porównania ich poziomu z poziomem pożądanym dla 12 zawodów/stanowisk w branży logistycznej. Wykorzystano w tym celu metody wielowymiarowej analizy porównawczej, co jest nowym podejściem do oceny poziomu kompetencji. Opracowanie wypełnia lukę badawczą w kilku obszarach. Przede wszystkim w stosunku do dotychczasowych publikacji zawiera duży zasób aktualnej wiedzy o kompetencjach ważnych w kształceniu w logistyce. Kompetencje te zostały zidentyfikowane na podstawie rzeczywistych oczekiwań pracodawców, które dotyczą wiedzy i umiejętności pożądanych nie tylko obecnie, ale i w perspektywie kolejnych dziesięciu lat. Kluczową rolę w budowie macierzy kompetencji odegrały wyniki badania eksperckiego przeprowadzonego metodą delficką.


Rok wydania2020
Liczba stron144
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-832-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Wprowadzenie w problematykę i uwarunkowania metodyczne badań 13
  2. Nowe trendy w logistyce 34
  3. Zapotrzebowanie na kompetencje – wyniki badań jakościowych 48
  4. Postrzeganie niezbędnych kompetencji przez studentów – wyniki badań kwestionariuszowych    54
    4.1. Studenci kierunku logistyka vs. studenci innych kierunków    54
    4.2. Szczegółowa analiza studentów kierunku logistyka ze względu na ich wybrane cechy    62
    4.3. Determinanty samooceny szans na rynku pracy i postrzegania zmian w najbliższej przyszłości    69
  5. Podsumowanie badania ekspertów metodą delficką    80
    5.1. Miejsce i rozwój branży logistycznej    80
    5.2. Zawody w branży logistycznej i wymagane kompetencje    88
    5.3. Edukacja logistyki    95
  6. Założenia, części składowe i wyniki testowania modelu Go4Future-Skills    104
    6.1. Profile kompetencyjne dla zawodów logistycznych    106
    6.2 Narzędzie do oceny poziomu wybranych kompetencji    112
    6.3. Matryca kompetencji – porównanie profilu kompetencyjnego z oceną poziomu kompetencji    117
    6.4. Program działań rozwojowych dla studentów i pracowników branży logistycznej    121
    6.5. Ocena testowania modelu Go4FutureSkills w grupach docelowych    123
  Zakończenie    129
  Załącznik. Kwestionariusz badawczy – badanie studentów metodą PAPI    141
  Bibliografia    148
  Spis rysunków    154
  Spis tabel    156
  Summary    157
RozwińZwiń