POLECAMY
Format:
ibuk
W monografii przedstawiono propozycję narzędzia do oceny kompetencji i porównania ich poziomu z poziomem pożądanym dla 12 zawodów/stanowisk w branży logistycznej. Wykorzystano w tym celu metody wielowymiarowej analizy porównawczej, co jest nowym podejściem do oceny poziomu kompetencji. Opracowanie wypełnia lukę badawczą w kilku obszarach. Przede wszystkim w stosunku do dotychczasowych publikacji zawiera duży zasób aktualnej wiedzy o kompetencjach ważnych w kształceniu w logistyce. Kompetencje te zostały zidentyfikowane na podstawie rzeczywistych oczekiwań pracodawców, które dotyczą wiedzy i umiejętności pożądanych nie tylko obecnie, ale i w perspektywie kolejnych dziesięciu lat. Kluczową rolę w budowie macierzy kompetencji odegrały wyniki badania eksperckiego przeprowadzonego metodą delficką.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 144 |
Kategoria | Logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-832-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Wprowadzenie w problematykę i uwarunkowania metodyczne badań 13 | |
2. Nowe trendy w logistyce 34 | |
3. Zapotrzebowanie na kompetencje – wyniki badań jakościowych 48 | |
4. Postrzeganie niezbędnych kompetencji przez studentów – wyniki badań kwestionariuszowych | 54 |
4.1. Studenci kierunku logistyka vs. studenci innych kierunków | 54 |
4.2. Szczegółowa analiza studentów kierunku logistyka ze względu na ich wybrane cechy | 62 |
4.3. Determinanty samooceny szans na rynku pracy i postrzegania zmian w najbliższej przyszłości | 69 |
5. Podsumowanie badania ekspertów metodą delficką | 80 |
5.1. Miejsce i rozwój branży logistycznej | 80 |
5.2. Zawody w branży logistycznej i wymagane kompetencje | 88 |
5.3. Edukacja logistyki | 95 |
6. Założenia, części składowe i wyniki testowania modelu Go4Future-Skills | 104 |
6.1. Profile kompetencyjne dla zawodów logistycznych | 106 |
6.2 Narzędzie do oceny poziomu wybranych kompetencji | 112 |
6.3. Matryca kompetencji – porównanie profilu kompetencyjnego z oceną poziomu kompetencji | 117 |
6.4. Program działań rozwojowych dla studentów i pracowników branży logistycznej | 121 |
6.5. Ocena testowania modelu Go4FutureSkills w grupach docelowych | 123 |
Zakończenie | 129 |
Załącznik. Kwestionariusz badawczy – badanie studentów metodą PAPI | 141 |
Bibliografia | 148 |
Spis rysunków | 154 |
Spis tabel | 156 |
Summary | 157 |