Działalność przedsiębiorstwa w obszarach środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego. Teoria i praktyka

Działalność przedsiębiorstwa w obszarach środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego. Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W opracowaniu połączono kwestie związane z niefinansowymi wynikami przedsiębiorstw w obszarach środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego (ESG) oraz zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), rozwoju zrównoważonego (SD), inwestowania społecznie odpowiedzialnego (SRI), a także raportowania informacji niefinansowych. Jest ono skierowane zarówno do przedstawicieli środowiska naukowego, jak i do przedsiębiorców, menedżerów, liderów czy specjalistów zajmujących się CSR i rozwojem zrównoważonym, a także informowaniem otoczenia o wynikach niefinansowych przedsiębiorstwa.


Rok wydania2019
Liczba stron284
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-734-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Wykaz akronimów i nazw anglojęzycznych    15
  Część I 21
  Zagadnienia środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego przedsiębiorstw – podstawy    21
  1. Wprowadzenie do problematyki informacji niefinansowych    23
    1.1. Od koncepcji TBL do MBL    23
    1.2. Teoretyczne podstawy kształtowania niefinansowych obszarów działalności    33
      1.2.1. Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa    33
      1.2.2. Koncepcja rozwoju zrównoważonego    50
      1.2.3. Teoria interesariuszy    63
      1.2.4. Teoretyczne aspekty corporate governance    71
    1.3. Inicjatywy na rzecz ujawniania informacji niefinansowych przez przedsiębiorstwa    75
  2. Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne – narzędziowe aspekty ich prezentacji    85
    2.1. Raportowanie społeczne i zintegrowane jako narzędzie ujawniania informacji niefinansowych    85
    2.2. Dane ESG a inwestowanie społecznie odpowiedzialne    96
    2.3. Bazy danych ESG    111
  3. Obszary ESG jako podstawa oceny niefinansowej przedsiębiorstwa    118
    3.1. Zagadnienia szczegółowe w obszarach ESG    118
    3.2. Niefinansowe kluczowe mierniki dokonań w obszarach ESG    132
    3.3. Wyniki finansowe a wyniki niefinansowe przedsiębiorstw    154
  Część II163
  Wyniki niefinansowe przedsiębiorstw – założenia metodyczne i wyniki badań 163
  4. Ocena wyników niefinansowych przedsiębiorstw wchodzących w skład indeksów giełdowych spółek społecznie odpowiedzialnych    165
    4.1. Uwagi wstępne do przeprowadzonych badań    165
    4.2. Cele analizy, metody, hipotezy i próba badawcza    166
    4.3. Statystyki opisowe i wielowymiarowa analiza statystyczna    178
    4.4. Dyskusja wyników    208
  5. Ocena wyników przedsiębiorstw z obszaru ładu korporacyjnego    211
    5.1. Ład korporacyjny jako najsłabiej oceniany z obszarów ESG    211
    5.2. Metodyka badań    213
    5.3. Analiza wyników przedsiębiorstw z obszaru ładu korporacyjnego    213
    5.4. Konkluzje z przeprowadzonych badań    220
  Zakończenie    225
  Aneks    233
  Literatura    247
  Spis rysunków    270
  Spis tabel    272
  Summary    274
RozwińZwiń