Marketing Automation

W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,30  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł  


48,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Marketing jest jedną z tych dziedzin, które stale ulegają największym i najbardziej dynamicznym zmianom. To czego już jesteśmy świadomi, mianowicie stale poszerzająca się gama kanałów komunikacji i zmiany w wykorzystaniu tych kanałów, jak również ogólne zmiany w zachowaniach zakupowych w czasach pandemii, nabiera dodatkowej prędkości.


Według badań firmy analitycznej McKinsey, w czasie pandemii aż 76% konsumentów trwale zmieniło swoje zachowania zakupowe. Dla marketerów oznacza to pojawienie się nowych potężnych wyzwań, a jednym z najważniejszych jest odbudowa prawdziwej relacji opartej na zaufaniu z każdym z klientów z osobna. To wyzwanie nie może być zrealizowane bez odpowiedniej wiedzy o kliencie oraz technologii. Książka Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji jest próbą kompleksowego wprowadzenia marketerów, przedsiębiorców i zarządzających firmami w ten nowy świat, aby byli w stanie efektywniej dostarczać wartości i budować swoją przewagę konkurencyjną.


Na przestrzeni kilku ostatnich lat jesteśmy świadkami dwóch rewolucji w marketingu. Pierwsza to przejście od typowego marketingu masowego do marketingu spersonalizowanego pod względem treści, kanału i czasu kontaktu, w całości opartego na zautomatyzowanych procesach marketingowych. Druga, która zaczęła się dziać równolegle, to rewolucja, w której efektywne procesy wokół tzw. Customer Experience, czyli doświadczeń klienta, nie mogą się odbyć bez czegoś co nazywamy Hiperpersonalizacją, czyli wykorzystania danych o kliencie, które są analizowane przez rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (Machine Learning) oraz Sztucznej Inteligencji (AI).


Autor opowiada o kontekście, w którym znaleźli się współcześni marketerzy, a następnie, krok po kroku, na obrazach z życia wziętych przedstawia nowe technologie, które mogą nadać nowe życie znanym już narzędziom marketingowym.


Rok wydania2021
Liczba stron200
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21843-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp 11
  FILOZOFIA MARKETING AUTOMATION    13
  1. Nowe wyzwania marketera    15
    Mobile first    18
    Jeszcze nowszy konsument    21
    Hiperpersonalizacja    24
    RODO a śledzenie użytkowników    26
    Koniec ery ciasteczek    29
    Transparentność w zbieraniu danych    30
  2. Dwie rewolucje w marketingu    32
    Procesy i kodyfikacja wiedzy    33
    Big Data, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja    35
  3. Kim jesteśmy i dlaczego powstała ta książka? 39
  4. Gówno artysty – pardon, to już było 41
  Część I REWOLUCJA 1.0 O KODYFIKACJI PROCESÓW W MARKETINGU SŁÓW KILKA 43
  5. Od automatyzacji lejka sprzedażowego do AI – historia platform do automatyzacji    45
    Automatyzacja w B2B i B2C    45
    Kiedy każdy jest #marketingautomation    48
    Dane klienta w centrum uwagi    49
    Platformy Marketing Automation versus Customer Data Platform    52
  6. Najważniejsze funkcje systemu Marketing Automation, czyli podwaliny Rewolucji 1.0 58
    Identyfikacja anonimów i profile 360 stopni    58
    Automatyczna segmentacja kontaktów    62
    Zdarzenia, warunki, akcje    66
    Single channel, multi-channel, omnichannel    69
    Personalizacja 1-1 i dynamiczny kontent    70
    Mądrzejszy outbound    72
    Analityka cross-channel    76
  7. Fakty i mity marketing automation    78
    Marketing automation to obszar wyłącznie dla marketerów    78
    Marketing Automation to tylko software    80
    Nie masz bazy klientów – automatyzacja to najlepsze rozwiązanie    81
    Marketing Automation jest tylko dla największych firm    83
    Jeśli chcesz dobrego wdrożenia, zatrudnij agencję    85
  Część II REWOLUCJA 2.0 JAK BIG DATA ZMIENIA MARKETING    89
  8. Oswajamy Big Data 91
    7V Big Data    94
    Współczesny rynek Big Data    96
    Trendy w Big Data    98
  9. Dlaczego Google wie lepiej i czy nie wie za dużo?    102
  10. Chaos informacyjny 105
  11. Korelacja zamiast przyczynowości    107
  12. Wszystko jest daną 112
  13. Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę    114
  14. Dane jako kapitał firmy 116
  15. Wykorzystanie Big Data w marketingu 119
    Jak to działa? Na jakiej zasadzie zbiera się dane?    120
    Jakie dane mogę i jakie powinienem zbierać?    124
    Data Ethics    126
  Część III SZTUCZNA INTELIGENCJA W MARKETINGU 129
  16. Krótka historia algorytmów i uczenia maszynowego    131
  17. Uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja    133
  18. Co potrafi sztuczna inteligencja 135
  19. Czego sztuczna inteligencja nie potrafi i czy będzie potrafić?    138
  20. Czy sztucznej inteligencji należy się bać? 142
  21. Rodzaje algorytmów uczenia maszynowego i ich zastosowanie w marketingu    144
    Collaborative Filtering    145
    Sieci neuronowe    148
    Deep Learning    150
    Algorytmy regresyjne    151
    Drzewa decyzyjne    152
  22. Sztuczna inteligencja w marketingu    154
    Czatboty    155
    Lepsze, spersonalizowane wyniki wyszukiwania    157
    Wirtualny asystent    158
    Zautomatyzowane wiadomości e-mail    160
    Segmentacja bazy    162
    Powitalne i urodzinowe kupony    164
    Powiadomienia push    166
    Rekomendacje produktowe    168
    Video Body Language Monitoring    169
  23. Ograniczenia Machine Learningu    171
  Część IV NOWA DROGA TECHNOLOGII MARKETINGOWYCH 173
  24. Personalizacja versus hiperpersonalizacja    175
  25. Nowe podejście do pomiaru efektywności w e-commerce 179
  26. Deep Behavioural Profiling    181
  27. Jak zbudować ofertę na podstawie danych, których jeszcze nie ma    183
  28. Marketing oparty na predykcjach sztucznej inteligencji    185
    Predykcja wartości życiowej klienta    186
    Predykcja zakupów    188
    Predykcja churnu    189
    Predykcja optymalnego czasu i kanału komunikacji    191
  Bibliografia    193
RozwińZwiń