Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,96  24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,9624,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sektor kreatywny zaliczyć można do jednego z najbardziej obiecujących sektorów gospodarki na świecie. W obszarze jego zainteresowań jest wiele różnych rodzajów działalności, które charakteryzują się innowacyjnością i wysokim potencjałem pracy twórczej, z których korzysta tradycyjny biznes. Niewątpliwie sektor kreatywny wiedzie prym i wskazuje drogę rozwoju innym, mniej dynamicznie rozwijającym się gałęziom gospodarki. Cechuje go kreatywne wykorzystanie wiedzy, zdolność i chęć adaptacji nietypowych rozwiązań i zastosowania nowych technologii, tworzenie nowych modeli biznesowych, jak również otwartość na zmianę i chęć do partnerskiej współpracy. Rosnące znaczenie i przewodnia rola sektora kreatywnego ujawniają się nie tylko w jego wartości ekonomicznej, lecz także w coraz szerszym wpływie na społeczeństwo i kulturę.
Warto zaznaczyć, że sektor kreatywny coraz częściej wytycza nowe wzorce zachowań biznesowych i działań, które inne sektory gospodarki powinny naśladować, szczególnie, gdy chcą dalej istnieć na rynku, prężnie się rozwijać i osiągać sukces. Dodajmy do tego dynamicznie rozwijające się technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), które stworzyły niespotykane dotąd warunki wykorzystania przez przedsiębiorców sektora kreatywnego takich narzędzi, jak komputer, urządzenia mobilne i sieć internetowa.
W prezentowanej monografii poddano analizie wpływ wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na konkurencyjność oraz rozwój MSP sektora kreatywnego, a także ukazano zależności między charakterystyką właścicieli i cechami przedsiębiorstwa a używaniem tych narzędzi.


Liczba stron314
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-532-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  1. Sektor kreatywny    17
  1.1. Przegląd definicji pojęcia sektor kreatywny     17
  1.2. Koncepcje sektora kreatywnego    26
  1.2.1. Gospodarka kreatywna    27
  1.2.2. Branża kreatywna    33
  1.2.3. Klasa kreatywna    35
  1.2.4. Kreatywne miasto    39
  1.3. Kreatywność, twórczość, innowacyjność – różnice i podobieństwa pojęć    43
  1.3.1. Kreatywność i twórczość    43
  1.3.2. Kreatywność i innowacyjność    47
  1.4. Determinanty rozwoju sektora kreatywnego i czynniki stymulujące jego wzrost    52
  
  2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w sektorze kreatywnym    59
  2.1. Pojęcie i specyfika małych i średnich przedsiębiorstw    59
  2.2. Specyfika MSP w sektorze kreatywnym    65
  2.3. Przedsiębiorczość w MSP sektora kreatywnego    68
  2.4. Przedsiębiorca w MSP sektora kreatywnego    73
  2.5. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sektorze kreatywnym    77
  2.6. Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw sektora kreatywnego    82
  
  3. Technologie informacyjno-komunikacyjne w MSP sektora kreatywnego     87
  3.1. Rola i znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnych    87
  3.2. Związek między technologią a sektorem kreatywnym    90
  3.3. Narzędzia e-marketingu w MSP sektora kreatywnego    94
  3.3.1. Strona internetowa    101
  3.3.2. Obecność w mediach społecznościowych    105
  3.4. E-handel w MSP sektora kreatywnego    118
  3.5. Sfery elektronicznej aktywności MSP sektora kreatywnego    123
  
  4. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w MSP sektora kreatywnego. Wyniki badań ilościowych    129
  4.1. Procedura badawcza i metody badawcze    129
  4.2. Charakterystyka próby badawczej w badaniach ilościowych    134
  4.3. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw    135
  4.4. Charakterystyka właścicieli badanych przedsiębiorstw    140
  4.5. Zastosowanie technologii ICT w poszczególnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa    145
  4.5.1. Projektowanie i tworzenie produktów    147
  4.5.2. Sprzedaż    149
  4.5.3. Zakupy    154
  4.5.4. Wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem    157
  4.5.5. Zbieranie informacji rynkowej    160
  4.5.6. Promocja    161
  4.5.7. Profile subsektorowe    166
  4.6. Wpływ doradztwa i wsparcia finansowego na wdrożenie technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach    175
  4.7. Wpływ zastosowanych technologii na konkurencyjność i rozwój przedsiębiorstwa    178
  
  5. Zależności między badanymi czynnikami. Wyniki badań ilościowych    183
  5.1. Charakterystyka właścicieli przedsiębiorstw a inne czynniki    183
  5.1.1. Charakterystyka właścicieli przedsiębiorstw a zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych    185
  5.1.2. Charakterystyka właścicieli przedsiębiorstw a konkurencyjność    189
  5.1.3. Charakterystyka właścicieli przedsiębiorstw a zróżnicowanie wzrostu wielkości sprzedaży    190
  5.2. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach a inne czynniki    198
  5.2.1. Cechy przedsiębiorstw a zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych    198
  5.2.2. Cechy przedsiębiorstw a zróżnicowanie wzrostu wielkości sprzedaży    200
  5.2.3. Prawdopodobieństwo wystąpienia wzrostu sprzedaży przez internet    209
  5.3. Prawdopodobieństwo wprowadzenia w przedsiębiorstwie nowości z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych    215
  
  6. Typologia przedsiębiorstw z sektora kreatywnego wykorzystujących nowe technologie. Wyniki badań jakościowych    221
  6.1. Badania jakościowe    221
  6.2. Dobór próby badawczej w badaniach jakościowych    222
  6.3. Typ 1 – „wysoce twórczy i wysoce sprawny technologicznie”    224
  6.4. Typ 2 – „wysoce twórczy i umiarkowanie sprawny technologicznie”    232
  6.5. Typ 3 – „sprawny realizator ICT”    238
  6.6. Typ 4 – „przeciętny w wymiarze ICT i kreatywności”    241
  
  Podsumowanie    245
  
  Bibliografia    263
  
  Załącznik 1. Rodzaje branż sektora kreatywnego według klasyfikacji PKD 2007    283
  Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w MSP sektora kreatywnego”    287
  Załącznik 3. Tabele do profilu sektorowego    303
  
  Spis rysunków    307
  Spis tabel    309
  Spis wykresów    313
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia