Ruch Muzyczny nr 9/2021

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

5,90

cena zawiera podatek VAT

#9/2021


W numerze między innymi:


O prawie autorskim w Polsce. Czy w wystarczający sposób chroni twórców? Jakie umowy podpisywać? Kto jest współtwórcą, a kto autorem opracowania?


Relacje z 9 Festiwalu Prawykonań w NOSPR, 33 Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów, 77 Sesji Musica Moderna, koncertów w Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii w Szczecinie, a także z „Fausta” Charlesa Gounoda w Opéra Bastille, „Hioba” Krzesimira Dębskiego w Polskiej Operze Królewskiej i spektaklu baletowego „Judyta/Syn marnotrawny/Święto wiosny” w Operze Bałtyckiej.


Recenzje nowych płyt Ruth Slenczynskiej, Renauda Capuçona, Nicoli Benedetti, Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali, Bolette Roed i Arte dei Suonatori, „Polish Heroines of Music”, Kwartetu Śląskiego, zespołu Z lasu, Grzegorza Tarwida, filmu „Soul” („Co w duszy gra”), korespondencji Aleksandra Landaua z Jarosławem Iwaszkiewiczem oraz książki Anny Chęćki „Słuch metafizyczny”.


„W mojej pracy koncentruję się obecnie na tematach i problemach, które są niedostatecznie reprezentowane lub tłumione przez społeczeństwo i zapewne ma to związek z moimi życiowymi doświadczeniami” – mówi Ewie Szczecińskiej kompozytorka Kasia Głowicka.


Justyna Rudnicka o inscenizacji opery „Teodor Gentleman” Tadeusza Szeligowskiego podczas epidemii ospy we Wrocławiu w 1963 roku. Mariusz Gradowski o muzyce w serialach i serialach o muzyce. Olgierd Pisarenko o skrzypcach Stradivariusa, które Japonka Nejiko Suwa dostała od Josepha Goebbelsa.


Liczba stron52
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

OD REDAKCJI

  

Prawo do tonalności – Piotr Matwiejczuk

  

AKTUALNOŚCI

  

STREFA RUCHU

  

Prawo po stronie twórcy – z Piotrem Ruchałą rozmawia Izabela Smelczyńska
Best of the best – Natalia Chudzicka
Aranżer i producent muzyczny a prawo autorskie – Aleksandra Sewerynik

  

RELACJE

  

Zmiana albo gdzie się podział postromantyzm – Dominika Micał
Kraków już odporny – Piotr Mika
Prostota wśród meandrów – Agata Pasińska
Wymiary sacrum – Magdalena Pasternak
Nowi i elektryczni – Marta Konieczna
Delikatna równowaga – Adam Suprynowicz
Symfonie dęte – Michał Klubiński
Zgubna obsesja młodości – Leszek Bernat
Rozkradziona biblioteka – Jacek Marczyński
Dawna nowoczesność zamieniona w jubileusz – Jacek Marczyński

  

WYDAWNICTWA

  

WunderRuth – Przemek Psikuta
Formy i nastroje – Beata Bolesławska-Lewandowska
Do zakochania jeden krok? – Jacek Hawryluk
4 x 4 = Cztery pory roku – Witold Paprocki
Etykieta parytetu – Izabela Smelczyńska
Kosmopolityczny Żeleński i polski Mozart – Marta Januszkiewicz
Wajnberga poetyka cierpienia – Sabrina Stachel
Tarwid sam w pokoju – Tomasz Gregorczyk
Energia z Polesia – Katarzyna Ryzel
Bez fałszu – Maciej Krawiec
Olek z papugą – Maciej Kucharski
Komu słoń nadepnął na metafizyczne ucho? – Mateusz Ciupka

  

ROZMOWA

  

Złożona, lecz przystępna – z Kasią Głowicką rozmawia Ewa Szczecińska

  

SWOBODA RUCHU

  

Pechowy „Gentleman” – Justyna Rudnicka
Co w streamie piszczy? – Mariusz Gradowski

  

FELIETON

  

O irracjonalności – Rafał Wawrzyńczyk

  

Z ARCHIWUM R

  

Operowe PLANY i obawy (II) – Katarzyna Ryzel

  

REKOMENDACJE

  

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

HISTORIE Z FOTOGRAFII

  

Stradivarius od Goebbelsa – Olgierd Pisarenko

RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia