Systemy inteligentne w sieci Internet

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,47  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,37 zł (-6%)  


13,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka poświęcona jest inteligentnym systemom informatycznym w organizacji, wykorzystującym rozproszone źródła informacji niestrukturalnej dostępne w sieci Internet.
W przeciwieństwie do strukturalnych źródeł danych (w formie plikowej lub baz danych) wykorzystywanych przez tradycyjne systemy informatyczne zarządzania, źródła internetowe mają charakter przede wszystkim dokumentów nieposiadających ściśle zdefiniowanej struktury semantycznej i schematu zawartości. Uzyskanie wyższej jakości przetwarzania tego rodzaju informacji niestrukturalnej wymaga inteligentnego zachowania systemu informatycznego, przede wszystkim w formie „zrozumienia” analizowanego dokumentu.


Rok wydania2020
Liczba stron218
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-354-7
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział 1. Wybrane problemy zarządzania w społeczeństwie informacyjnym    11
  1.1. Zmiany w organizacji zarządzania    11
  1.2. Wpływ komputeryzacji na zarządzanie. Systemy informatyczne zarządzania    12
  1.3. Sztuczna inteligencja    14
  1.3.1. Wprowadzenie    14
  1.3.2. Systemy ekspertowe (systemy z bazą wiedzy)    14
  1.3.3. Sztuczne sieci neuronowe    16
  1.3.4. Inne narzędzia sztucznej inteligencji    19
  1.3.5. Zastosowania sztucznej inteligencji    19
  1.3.6. Co dalej ze sztuczną inteligencją?    20
  1.4. Nowe narzędzia informatyczne    21
  1.4.1. Internet rzeczy (Internet of Things – IoT) oraz Internet wszystkiego (Internet of Everything – IoE)    21
  1.4.2. Chmura obliczeniowa [Czerwonka 2016]    23
  1.4.3. Integracja informatycznych systemów zarządzania i nowych narzędzi informatycznych    25
  Literatura    25
  Spis rysunków    26
  
  Rozdział 2. Inteligentne usługi informacyjne    27
  2.1. Tradycyjne modele wyszukiwania informacji tekstowej    27
  2.1.1. Model boolowski wyszukiwania informacji    27
  2.1.2. Model wektorowy wyszukiwania informacji    35
  2.1.3. Model probabilistyczny wyszukiwania informacji    52
  2.2. Rozszerzenia modeli rankingujących z wykorzystaniem metod inteligentnych    64
  2.2.1. Model rozmyty wyszukiwania informacji     64
  2.2.2. Skojarzeniowe wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem sieci pojęć    82
  2.2.2.1. Wiedza dziedzinowa w systemach wyszukiwawczych    82
  2.2.2.2. Wyszukiwanie skojarzeniowe z użyciem sieci semantycznych    86
  2.2.2.3. Wyszukiwanie skojarzeniowe z wykorzystaniem sieci asocjacyjnych    97
  2.2.2.4. Wyszukiwanie skojarzeniowe z wykorzystaniem sieci wnioskujących    108
  2.2.3. Metody uczenia maszynowego w identyfikacji funkcji rankingującej    135
  2.2.3.1. Charakterystyka modeli uczenia się rankingowania    135
  2.2.3.2. Podejście punktowe    142
  2.2.3.3. Podejście oparte na parach    160
  2.2.3.4. Podejście oparte na listach    179
  Literatura    185
  Spis rysunków    192
  
  Rozdział    3
  Nowe technologie w sieci Internet – krótka charakterystyka i możliwe zastosowania    193
  3.1. Business Intelligence    193
  3.2. Nowy model interfejsów    196
  3.2.1. Rozszerzona rzeczywistość    196
  3.2.2. Wspomagane wyszukiwanie    198
  3.2.3. Robotyzacja procesów biznesowych    199
  3.3. Inteligentne roboty i agenty sieciowe Chat-boty    201
  3.4. Technologia Semantic Web    208
  Literatura    213
  Spis rysunków    214
  
  Epilog    217
RozwińZwiń