EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Zacznij programowanie w Go to przydatne wprowadzenie do podstaw i zasad języka Go, które może służyć jako solidna podstawa dla kolejnych programistycznych projektów. Opanujesz składnię Go, będziesz pracować z typami i funkcjami, odkryjesz bardziej zaawansowane zagadnienia jak stan i współbieżność, po drodze rozwiązując ćwiczenia, które pomogą utrwalić to, czego się nauczyłeś.
W książce poruszono następujące zagadnienia:
• programowanie imperatywne (pętle, rozgałęzienia, zmienne)
• typy (liczby rzeczywiste, liczby całkowite, duże liczby, konwersje typów)
• funkcje i metody
• tablice mądrości, wycinki, mapy
• stan i zachowanie
• programowanie współbieżne (współbieżność, stan, gorutyny).
Książka jest przeznaczona dla osób zaznajomionych z programowaniem komputerowym oraz dla każdego, kto chce się go nauczyć.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 362 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Krzysztof Konatowicz |
ISBN-13 | 978-83-01-21791-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa VII | |
Podziękowania VIII | |
Informacje o tej książce X | |
O autorach XIV | |
Część 0 PIERWSZE KROKI | 1 |
Lekcja 1 Na miejsca, gotów, start | 3 |
Część 1 PROGRAMOWANIE IMPERATYWNE | 13 |
Lekcja 2 Prosty kalkulator | 15 |
Lekcja 3 Pętle i rozgałęzienia | 25 |
Lekcja 4 Zasięg zmiennych | 36 |
Lekcja 5 Podsumowanie – bilet na Marsa | 44 |
Część 2 TYPY | 47 |
Lekcja 6 Liczby rzeczywiste | 49 |
Lekcja 7 Liczby całkowite | 57 |
Lekcja 8 Duże liczby | 67 |
Lekcja 9 Teksty w wielu językach | 74 |
Lekcja 10 Konwersje typów | 85 |
Lekcja 11 Podsumowanie – szyfr Vigenère | 94 |
Część 3 CEGIEŁKI | 97 |
Lekcja 12 Funkcje | 99 |
Lekcja 13 Metody | 108 |
Lekcja 14 Funkcje jako wartości pierwszej | |
klasy | 115 |
Lekcja 15 Podsumowanie – tabele temperatur | 124 |
Część 4 KOLEKCJE | 125 |
Lekcja 16 Tablice mądrości | 127 |
Lekcja 17 Wycinki – zaglądanie do tablic | 136 |
Lekcja 18 Większy kawał tortu | 144 |
Lekcja 19 Wszechstronne mapy | 152 |
Lekcja 20 Podsumowanie – wycinek z życia | 161 |
Część 5 STAN I ZACHOWANIE | 167 |
Lekcja 21 Trochę struktury | 169 |
Lekcja 22 Go nie ma klasy | 179 |
Lekcja 23 Agregacja i przekierowywanie | 187 |
Lekcja 24 Interfejsy | 196 |
Lekcja 25 Podsumowanie – rezerwat zwierząt marsjańskich | 206 |
Część 6 W GŁĄB SUŚLEJ NORY | 209 |
Lekcja 26 Wskaźniki | 211 |
Lekcja 27 Wiele hałasu o nil | 229 |
Lekcja 28 Błądzić jest rzeczą ludzką | 239 |
Lekcja 29 Podsumowanie – zasady sudoku | 257 |
Część 7 PROGRAMOWANIE WSPÓŁBIEŻNE 259 | |
Lekcja 30 Gorutyny i współbieżność | 261 |
Lekcja 31 Współbieżność i stan | 277 |
Lekcja 32 Podsumowanie – życie na Marsie | 291 |
Podsumowanie Co dalej? | 295 |
Dodatek Rozwiązania | 297 |
Indeks | 341 |