Neuromarketing w Internecie

Pozytywne doświadczenia klientów w świecie cyfrowym

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,74  47,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 47,90 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,74 zł  


28,74

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie oraz wykorzystywanie tych zjawisk jest neuromarketing. To nauka pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania, stosując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z różnych dyscyplin nauki, m.in. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa.
Publikacja w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach ukazuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych.
Z tej książki dowiesz się:
— jak zastosować neuromarketing w e-commerce;
— jak dotrzeć do klientów w Internecie w sposób ich angażujący;
— jak zapewnić pozytywne doświadczenia w świecie cyfrowym na poziomie emocjonalnym;
— na jakie typowe bariery i zachowania zakupowe możesz się natknąć w Internecie;
— jak wykorzystuje się neuromarketing w mediach społecznościowych;
— jakie będą internetowe narzędzia przyszłości.


Rok wydania2021
Liczba stron226
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
TłumaczenieEwa Bluszcz
ISBN-13978-83-8220-448-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie do wydania polskiego    11
  Wstęp    13
  
  1. Globalizacja sieci cyfrowych    17
  1.1. Droga do cyfrowej ekonomii    17
  1.2. Od World Wide Web do blockchain: mapa drogowa cyfrowej transformacji    21
  1.2.1. Sieć: Create smart user-experience („Wykreuj inteligentne doświadczenie użytkownika”)    22
  1.2.2. Media społecznościowe: Become a part of your customers live („Bierz udział w życiu swoich klientów”)    32
  1.2.2.1. Marketing kontekstowy    35
  1.2.2.2. Marketing autentyczny i storytelling    35
  1.2.2.3. Social commerce    36
  1.2.3. Internet of Things (IoT): Internet Rzeczy    37
  1.2.4. Wirtualizacja i dematerializacja    43
  
  2. Podstawy neuromarketingu    49
  2.1. Decyzje zakupowe w Internecie    49
  2.1.1. Ekstensywna decyzja zakupowa    50
  2.1.2. Limitowana decyzja zakupowa    52
  2.1.3. Nawykowa decyzja zakupowa     53
  2.1.4. Impulsywna decyzja zakupowa    54
  2.1.5. Czynniki wywołujące decyzje zakupowe    55
  2.1.6. Internet pomaga przy decyzjach zakupowych    56
  2.1.7. Model „bodziec‑organizm‑reakcja” (model Stimulus-Organism-Response)    57
  2.1.8. Autopilot jako siła napędzająca przy decyzjach zakupowych w Internecie    58
  2.2. Megatrend: neuromarketing    60
  2.2.1. Coca‑Cola czy Pepsi‑Cola?    62
  2.2.2. Jaki wpływ na postrzeganie ma otoczenie kulturowe?    63
  2.2.3. Co powie wasz mózg na samochód sportowy?    63
  2.2.4. Co mówi mózg palacza?    64
  2.2.5. Struktura i centralne obszary naszego mózgu    65
  2.2.6. Układ limbiczny – ośrodek władzy w naszym mózgu    69
  2.3. Narzędzia    71
  2.3.1. Funkcjonalne obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego (fMRI)    72
  2.3.2. EEG (elektroencefalografia)    73
  2.3.3. Steady State Topography (SST)    75
  2.3.4. Magnetoencefalografia (MEG)    77
  2.3.5. Aktywność elektrodermalna (EDA)    78
  2.3.6. Elektromiografia (EMG)    81
  2.3.7. Facial Action Coding System (FACS)    82
  2.3.8. Eye-tracking (badanie ruchu gałek ocznych)    85
  2.3.9. Optymalizacja na podstawie pomiarów neuronaukowych    87
  2.3.10. Jak przebiega bad anie neuromarketingowe w emolyzr?    88
  
  3. Najważniejsze koncepcje neuromarketingu    95
  3.1. Multisensoryczne procesy przetwarzania w mózgu     95
  3.1.1. Interaktywna oprawa w branży kredytowej    99
  3.1.2. Virtual Reality (VR)    100
  3.2. Określenie grupy docelowej według Limbic® Types (Typów Limbicznych)    101
  3.3. Inne koncepcje nieświadomego wpływu na kognitywne postrzeganie (percepcję poznawczą) i zachowania afektywne    104
  3.3.1. Framing (formułowanie)    104
  3.3.2. Priming (tworzenie podstaw)    107
  3.4. Neurony lustrzane jako podstawa ludzkiej komunikacji     110
  3.4.1. Komunikowanie się po ludzku również w Internecie    111
  3.4.2. Zmiana perspektywy    114
  3.4.3. Szata graficzna a neuromarketing    115
  3.5. Storytelling. Kino w głowie klienta    119
  
  4. Neuromarketing w Internecie    123
  4.1. Dotychczasowe działania i odkrycia    123
  4.1.1. Silne i słabe strony sklepów internetowych: po‑ równanie dwóch stron internetowych z punktu widzenia neuromarketingu    129
  4.1.2. Oddziaływanie antropomorficznych agentów interfejsu na stronach e-commerce    132
  4.2. Z własnych badań i dokonań    134
  4.2.1. Neurolab emolyzr w Targobanku    134
  4.2.1.1. Wybór grupy osób do badania    135
  4.2.1.2. Realizacja    135
  4.2.1.3. Wynik badania    135
  4.2.1.4. Wnioski z badań neuromarketingowych Targobanku    137
  4.2.2. Badania firmy ERGO    138
  4.2.2.1. Cel badania    138
  4.2.2.2. Konstrukcja badania: eye-tracking i aktywność elektrodermalna (EDA)    139
  4.2.2.3. Realizacja    141
  4.2.2.4. Model testu 1: www.ergo.de     142
  4.2.2.5. Model testu 2: www.ergodirekt.de    145
  4.2.2.6. Neuromarketing w praktyce internetowej: wyniki badań    147
  4.2.2.7. „Czynnik człowiek” triumfuje     149
  4.2.2.8. Efektywność komunikacji    152
  4.2.2.9. Zdolność zapamiętywania    155
  4.2.2.10. Rodzaje emocji    161
  4.2.3. „Ty” czy „Pan/Pani”? Jak zwracać się do swoich klientów?    166
  
  5. Neuromarketing w mediach społecznościowych    169
  5.1. Pozdrowienia z puli genowej: dlaczego media społecznościowe zaspokajają ważne potrzeby podstawowe człowieka?    172
  5.2. Eldorado motywów, czyli: dlaczego sieci społecznościowe są placem zabaw Limbic® Types?    173
  5.3. Kto potrzebuje Google i Żółtych Stron, czyli: dlaczego grupy rówieśnicze w sieciach społecznościowych czynią życie użytkowników łatwiejszym?    174
  5.4. Cyfrowy storytelling, czyli: dlaczego najciekawsze historie opowiadają sieci społecznościowe?    177
  5.5. Too fast for ratio: reklama i sprzedaż internetowa łączą się ze sobą    178
  5.6. Personal Networking: pozyskiwanie i utrzymanie klientów w sprzedaży stacjonarnej    180
  5.7. Logowanie społecznościowe: wygoda zwycięża nad rozsądkiem i przyspiesza panowanie nad światem    187
  
  6. Siła przyzwyczajenia – neuromarketing w erze Internetu Rzeczy    191
  
  7. Maszyna w głowie – neuromarketing za pomocą uczących się maszyn, sztucznej inteligencji i wirtualizacji    201
  7.1. Megatrend: personalizacja     203
  7.2. Personalizacja prosta, ale skuteczna    205
  7.3. Personalizacja kompleksowa – AXA doskonali dialog z klientem w zakresie ubezpieczenia medycznego    205
  7.4. Ekstramaszyna – od robo‑doradcy przez chatbota do interfejsu głosowego    208
  7.5. Pamięć do wynajęcia – wirtualizacja wiedzy    210
  
  8. Perspektywy    213
  
  Źródła rysunków    215
  
  Bibliografia    219
  
  Autorzy    225
RozwińZwiń