Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia – o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych

Nauczyciel-wychowawca (nie)wspierający ucznia – o znaczeniu nauczycielskich kompetencji społecznych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

16,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.


Liczba stron182
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3842-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  1. O pomaganiu i wspieraniu w systemie edukacyjnym     11
  2. Rola nauczyciela-wychowawcy we wspieraniu ucznia (między założeniami a realiami)    20
  3. O roli wychowawcy oczami uczestników relacji (przyczynki narracyjne)    39
  4. Nauczycielskie kompetencje społeczne – refleksje wprowadzające    57
  5. Nastolatki o swoich wychowawcach     70
    5.1. Metodologiczne podstawy badań     70
    5.2. Wybrane aspekty roli wychowawcy w perspektywie uczniowskiej    75
    5.3. Uczniowskie oceny i emocje wobec wychowawcy    90
    5.4. Wychowawcy wobec problemu uczniowskiego – poszukiwanie wsparcia z inicjatywy nastolatków (percepcja adolescentów)     113
    5.5. Wychowawcy wobec problemu zespołu klasowego (percepcja adolescentów)     125
    5.6. Słowami uczniów – adolescenci o swoich wychowawcach     134
  6. Nauczyciele o swoich kompetencjach społecznych    145
    6.1. Metodologiczne podstawy badań     145
    6.2. Profil nauczycielskich kompetencji społecznych    150
  7. Możliwości rozwoju nauczycielskich kompetencji społecznych – refleksje podsumowujące     160
  Postscriptum     171
  Bibliografia     173
  Summary: The Teacher (Not) Supporting the Pupil – the Importance of Teachers’ Social Competences     181
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia