Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka

Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

13,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań.
Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty.
Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.


Liczba stron190
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3830-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. Po stronie uczniów, nauczycieli i dydaktyków    9
  Część I W POLSCE I NA ŚWIECIE    17
    O roli uniwersyteckich mistrzów, dydaktyce i świecie wartości     19
    Polonistyczny regres albo zawężanie uczniowskiej i nauczycielskiej swobody    31
    Jeden uczeń, dwie szkoły – refleksje o edukacji w Polsce i poza jej granicami    49
  Część II SZKOLNA WSPÓLNOTA DYDAKTYCZNA     67
    „Zakryte – odkryte”, o związkach akademickich praktyk badawczych i szkolnych doświadczeniach poznawania nie tylko lokalności     69
    Stare obrazy i nowe fotografie a dydaktyczne ożywianie także kulturowego archiwum     93
    „Kulturowe DNA” – permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne     125
    Zdaniem uczniów – od starożytnych wzorców osobowych do „obrony polityczności edukacji polonistycznej”     135
    Jak Wokulski dotarł do Poznania? Uczniowskie odkrywanie Lalki nie tylko w trakcie pandemii    151
    Krótkie wprawki pisarskie, czyli coś więcej niż praktyczna stylistyka     163
  Zakończenie. Uczniowskie postscriptum    177
  Nota bibliograficzna     181
  Indeks osobowy     183
  Summary. Appreciating School. Didactic Theory and Methodological Practice    189
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia