E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego.
„Na rynku brakuje kompendium wiedzy, które w sposób przejrzysty, zrozumiały, a do tego rzetelny i wyczerpujący przekazywałoby studentom-przyszłym przedsiębiorcom wiedzę i podstawy kompetencyjne dotyczące szans, zagrożeń, wyzwań i zasad związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w Internecie. Tym bardziej z zadowoleniem należy przyjąć pracę […], która znakomicie wpisuje się w lukę poznawczą dotyczącą przedsiębiorczości i prowadzenia działalności gospodarczej w erze cyfryzacji. […] Tekst ma wysoką wartość merytoryczną – obok warstwy teoretycznej zaprezentowano przykłady oraz podsumowania. Może on stanowić podstawę dalszych dociekań i formułowania zamierzeń biznesowych przez słuchaczy studiów drugiego stopnia i studiów podyplomowych. Wreszcie może być źródłem rekomendacji dla praktyków gospodarczych w zakresie wyborów strategicznych co do e-przedsiębiorczości”.
Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Dyducha


Liczba stron290
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-7046-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    9
  Wprowadzenie    13
  Rozdział I. Istota e-przedsiębiorczości w praktyce działań biznesowych i społecznych    21
    1.1. Zakres przedsiębiorczości w praktyce zarządzania    21
    1.2. E-przedsiębiorczość indywidualna i korporacyjna    27
    1.3. E-przedsiębiorczość społeczna    33
    1.4. Podsumowanie    37
  Rozdział II. Rynek tradycyjny a rynek przestrzeni cyfrowej    41
    2.1. Tradycyjne ujęcie rynku     41
    2.2. Istota rynku przestrzeni cyfrowej    46
      2.2.1. Nasycenie technologią i usieciowienie     48
      2.2.2. Deintermediacja i reintermediacja     48
      2.2.3. Cyfryzacja i multiplikacja kanałów dystrybucji    49
      2.2.4. Podejście platformowe jako model organizacji rynku     50
      2.2.5. Prosumpcja i mass customization     51
      2.2.6. Delokalizacja    53
      2.2.7. Intensyfikacja konkurencji     54
      2.2.8. „Długi ogon” rynków niszowych    54
      2.2.9. Przesunięcia w sieciach wartości    56
      2.2.10. Postępująca automatyzacja    57
      2.2.11. Wiedza jako podstawa tworzenia wartości    58
      2.2.12. Czas rzeczywisty    61
      2.2.13. Nowe zagrożenia     61
    2.3. Podsumowanie – koniec rynku tradycyjnego?    63
  Rozdział III. Rynek nowych mediów    69
    3.1. Nowe media    69
    3.2. Użytkownicy nowych mediów    70
    3.3. 100 największych spółek świata     72
    3.4. Rynek przeglądarek     75
    3.5. Rynek wyszukiwarek     76
    3.6. Rynek portali społecznościowych     77
    3.7. Rynek smartfonów    78
    3.8. Rynek systemów operacyjnych    79
    3.9. Podsumowanie.     81
  Rozdział IV. Modele e-biznesu 85
    4.1. Definiowanie modeli biznesu i modeli e-biznesu    85
    4.2. Główne składowe modeli biznesu i ich relacje    89
    4.3. Specyfika kreowania modeli e-biznesu    93
    4.4. Relacje dostawca–użytkownik w modelach e-biznesu     95
    4.5. Monetyzacja wartości w modelach e-biznesu    97
    4.6. Klasyfikacja modeli e-biznesu     102
    4.7. Nowe kierunki rozwoju modeli e-biznesu     108
  Rozdział V. Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej    113
    5.1. Miejsce e-marketingu w strategii marketingowej     113
    5.2. Content marketing jako narzędzie e-marketingu     116
      5.2.1. Geneza i rozwój content marketingu     116
      5.2.2. Definicje     117
      5.2.3. Miejsce content marketingu w działalności przedsiębiorstwa    118
      5.2.4. Szczególna rola odbiorcy treści     119
      5.2.5. Narzędzia content marketingu    121
      5.2.6. Kanały dystrybucji treści    123
      5.2.7. Mierzenie skuteczności    125
      5.2.8. Zalety i wyzwania marketingu treści    127
    5.3. Media społecznościowe    128
      5.3.1. Geneza i rozwój mediów społecznościowych     128
      5.3.2. Definicje     129
      5.3.3. Miejsce mediów społecznościowych w działalnościprzedsiębiorstwa    130
      5.3.4. Typy serwisów społecznościowych     131
      5.3.5. Zalety i wyzwania mediów społecznościowych    137
    5.4. Warunki skuteczności instrumentów e-marketingu    139
    5.5. Modele pomiaru efektów komunikacji marketingowej     140
    5.6. Warunki pomiaru skuteczności     143
    5.7. Narzędzia pomiaru e-marketingu     143
    5.8. Problemy i wyzwania związane z pomiarem e-marketingu    145
    5.9. Podsumowanie     147
  Rozdział VI. Planowanie finansowe w e-przedsiębiorstwie    151
    6.1. Od pomysłów do sukcesu finansowego przedsiębiorstwa     151
    6.2. Papierowe zyski i faktyczne przepływy pieniężne     153
    6.3. Zasady sporządzania i układ planów finansowych     156
    6.4. Planowanie przychodów     159
    6.5. Planowanie kosztów    160
    6.6. Planowanie wyniku finansowego    162
    6.7. Planowanie inwestycji i źródeł finansowania    164
    6.8. Planowanie przepływów pieniężnych     166
    6.9. Ocena spodziewanej efektywności finansowej    168
  Rozdział VII. Podatki w e-działalności gospodarczej 171
    7.1. Cena brutto i netto – podatek VAT     172
    7.2. Dochód brutto i netto – podatek dochodowy w e-działalności gospodarczej    175
    7.3. Podatek dochodowy od osób prawnych – CIT     178
    7.4. Podatek dochodowy od osób fizycznych – PIT     180
      7.4.1. Opodatkowanie podatkiem PIT na zasadach ogólnych    180
      7.4.2. Podatek liniowy     184
      7.4.3. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych    186
      7.4.4. Karta podatkowa     189
  Rozdział VIII. Stosunek pracy w e-przedsiębiorstwie 195
    8.1. Elastyczność rynku pracy     195
    8.2. Elastyczne formy zatrudnienia pracowniczego.     197
    8.3. Podsumowanie     211
  Rozdział IX. Parki technologiczne i inne centra innowacji 215
    9.1. Kontekst    215
    9.2. Sens koncentracji     218
    9.3. Park jako infrastruktura     221
    9.4. Park jako metoda pracy    222
    9.5. Park jako wspólnota    223
    9.6. Park jako hub     224
  Rozdział X. Crowdsourcing jako narzędzie wsparcia e-przedsiębiorczości 229
    10.1. Istota crowdsourcingu    229
    10.2. Rodzaje crowdsourcingu    232
    10.3. Crowdfunding w działalności rozwojowej firm    234
    10.4. Podsumowanie    239
  Rozdział XI. Bezpieczeństwo przedsiębiorstw w przestrzeni cyfrowej    243
    11.1. Szanse i zagrożenia związane z prowadzeniem działalności w sieci    243
    11.2. Podstawowe pojęcia    244
    11.3. Największe wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa     247
    11.4. Charakterystyka wybranych zagrożeń     252
      11.4.1. Phishing    252
      11.4.2. Złośliwe oprogramowanie    255
      11.4.3. Cyberataki na organizacje    256
    11.5. Cyberzagrożenia w kontekście wybranych nowych technologii    259
      11.5.1. Zagrożenia związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych    259
      11.5.2. Zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii mobilnych    264
    11.6. Analiza ryzyka     266
      11.6.1. Inwentaryzacja i klasyfikacja aktywów     267
      11.6.2. Określenie zagrożeń    268
      11.6.3. Rozpoznanie podatności    269
      11.6.4. Szacowanie poziomu ryzyka    270
      11.6.5. Postępowanie z ryzykiem     272
    11.7. Zarządzanie bezpieczeństwem    272
    11.7.1. Podstawowe założenia zarządzania bezpieczeństwem     272
    11.7.2. Strategia bezpieczeństwa    273
    11.7.3. Modele zarządzania bezpieczeństwem     273
    11.7.4. Zarządzanie bezpieczeństwem przy użyciu wybranego modelu    275
  Spis rysunków    285
  Spis tabel    287
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia