POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 262 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
A R T Y K U Ł Y | |
Tomasz Leś – Współzależność i asymetria w relacjach pedagogiki z filozofią | 9 |
Barbara Murawska – Kształcenie rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wybrane zagadnienia | 31 |
Zenon Gajdzica – Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością | 42 |
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej | 56 |
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Gotowość integracyjna a aprobata społeczna uczniów liceum w kontekście wybranych zmiennych demograficznych | 75 |
Agnieszka Kowalska – Inkluzyjna edukacja ustawiczna w procesie reintegracji społecznej osób bezdomnych | 91 |
Ewa Skrzetuska – Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji | 106 |
Monika Skura – „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej | 119 |
Anida Szafrańska – Usamodzielnienie niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych | 139 |
C O L L O Q U I A | |
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research | 155 |
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program | 173 |
M A T E R I A Ł Y I S P R A W O Z D A N I A Z B A D A Ń | |
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Doświadczenia nauczycieli szkół przyszpitalnych w paradygmacie inkluzji ucznia ze specjalnymi potrzebami | |
edukacyjnymi | 194 |
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranych | |
czynników kontekstowych | 207 |
Kamila Miler-Zdanowska – Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku | 223 |
Ewelina Młynarczyk-Karabin – Nowe technologie a funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie | 239 |
R E C E N Z J A | |
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, pod red. Romana Mnicha | 252 |
Noty o Autorach | 255 |
A R T I C L E S | |
Tomasz Leś – Interdependence and asymmetry in the relationships between pedagogy and philosophy | 9 |
Barbara Murawska – Early primary literacy development. Selected issues | 31 |
Zenon Gajdzica – Selected aspects of time in two concepts of inclusive education of learners with disabilities | 42 |
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Readiness to accept peers with intellectual disabilities in a common learning space | 56 |
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Inclusive readiness, social desirability and the importance of some demographic variables regarding a sample of high | |
school students | 75 |
Agnieszka Kowalska – Inclusive adult education in the process of social reintegration of homeless people | 91 |
Ewa Skrzetuska – Teachers’ reflection as a basis for inclusive activities in education | 106 |
Monika Skura – “Society for all” or just “school for all” – the opinions of teachers from special, integration and regular schools | 119 |
Anida Szafrańska – Empowerment of intellectually disabled students of special educational centres | 139 |
C O L L O Q U I A | |
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research | 155 |
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program | 173 |
M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T S | |
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Experiences of hospital school teachers’ in the paradigm of inclusion of students with special educational needs | 194 |
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Participation in classes and extracurricular activities depending on students’ health and selected contextual | |
factors | 207 |
Kamila Miler-Zdanowska – Social situation and peer relations of students with visual impairment | 223 |
Ewelina Młynarczyk-Karabin – New technologies and the functioning of people with disabilities in society | 239 |
R E V I E W | |
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, (ed.) Roman Mnich | 252 |
Contributors to this issue | 255 |