Marketing na rynku międzynarodowym

Marketing na rynku międzynarodowym

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

51,00

Format: pdf

51,00

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym.


Autor wyjaśnia:


w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków
zagranicznych,
jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy
działalności,
jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
jak należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków.


Adresaci:


Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.


Rok wydania2013
Liczba stron308
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5391-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze
   str.    9
  
  Wstęp
   str.    11
  
  1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego
   str.    13
  
  Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw
   str.    13
  
  Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy
   str.    19
  
  2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego
   str.    24
  
  Pojęcie i specyfika badań
   str.    24
  
  Rodzaje badań
   str.    27
  
  Źródła informacji i metody badań
   str.    40
  
  3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym
   str.    50
  
  Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa
   str.    50
  
  Ocena i selekcja rynków zagranicznych
   str.    56
  
  Określenie celów działania na rynku zagranicznym
   str.    56
  
  Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny
   str.    57
  
  Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa
   str.    58
  
  Koordynacja działań
   str.    62
  
  Realizacja strategii i kontrola
   str.    63
  
  4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne
   str.    65
  
  Ocena i selekcja rynków zagranicznych
   str.    65
  
  Formy wejścia
   str.    73
  
  5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym
   str.    79
  
  Działania eksportowe
   str.    79
  
  Handel wymienny
   str.    86
  
  Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania
   str.    89
  
  Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału
   str.    91
  
  Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału
   str.    95
  
  Inwestycje bezpośrednie
   str.    101
  
  6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym
   str.    106
  
  Strategie marketingowe
   str.    106
  
  Pozostałe strategie funkcjonalne
   str.    115
  
  7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy
   str.    120
  
  Polityka produktu
   str.    121
  
  Polityka cenowa
   str.    139
  
  Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym
   str.    165
  
  Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy
   str.    183
  
  8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym
   str.    204
  
  Podział organizacyjnych struktur marketingu
   str.    205
  
  9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków
   str.    215
  
  Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
   str.    215
  
  Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw
   str.    217
  
  Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
   str.    219
  
  Grupa Maspex Wadowice
   str.    223
  
  Grupa Mokate
   str.    225
  
  Amica Wronki SA
   str.    227
  
  Grupa Selena
   str.    231
  
  Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA
   str.    234
  
  Grupa Can-Pack
   str.    236
  
  Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna)
   str.    238
  
  Solaris Bus & Coach
   str.    244
  
  Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl)
   str.    247
  
  Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, Gino Rossi
   str.    251
  
  Grupa Atlas SA
   str.    259
  
  Grupa Koelner
   str.    263
  
  10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków
   str.    265
  
  McDonald's Corporation
   str.    265
  
  IKEA
   str.    268
  
  Nike Inc.
   str.    270
  
  Avon
   str.    274
  
  Benetton Group
   str.    276
  
  Koncern Bertelsmann na polskim rynku
   str.    279
  
  Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck
   str.    282
  
  Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury
   str.    284
  
  Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller
   str.    286
  
  Zakończenie
   str.    289
  
  Literatura
   str.    293
  
  Indeks
   str.    301
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia