Trwaj w tym co kochasz!

Świat społeczny kibiców piłkarskich Łódzkiego Klubu Sportowego – analiza socjologiczna

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,37 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka „Trwaj w tym, ca kochasz!” Świat społeczny kibiców piłkarskich Łódzkiego Klubu Sportowego – analiza socjologiczna wpisuje się w coraz szybciej rozwijający się trend badań nad społeczną stroną sportu. Zjawisko kibicowania interesuje bowiem zarówno badaczy, jak i szerszą publiczność. Prezentowana publikacja wyróżnia się oryginalnym wykorzystaniem koncepcji światów społecznych do badania kibiców piłkarskich. Jest skierowana do badaczy społecznych zajmujących się tematyką sportu, piłki nożnej oraz kibiców sportowych. Dzięki solidnemu osadzeni u w materiale empirycznym daje wyjątkową możliwość poznania świata fanów futbolowych.


Rok wydania2020
Liczba stron194
KategoriaSocjologia miasta i wsi
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-182-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Społeczne znaczenie futbolu    11
  
  Rozdział 2. Geneza powstania współczesnej kultury kibicowskiej    21
  2.1. Okres przednowoczesny do II połowy XIX wieku    26
  2.2. II połowa XIX wieku do II wojny światowej    30
  2.3. Okres od II wojny światowej do początków lat 90.    34
  2.3.1. Brytyjskie korzenie chuligaństwa stadionowego    35
  2.3.2. Znaczenie ultras w ruchu kibicowskim    38
  2.4. Ruch kibicowski dzisiaj    40
  2.5. Historia kibicowania piłkarskiego w Polsce    43
  
  Rozdział 3. Socjologia sportu, socjologia futbolu i socjologia kibicowania    49
  3.1. Materialistyczne koncepcje Iana Taylora    52
  3.2. Etologiczne podejście Petera Marsha    54
  3.3. Podejście figuracyjne    56
  3.4. Podejście postmodernistyczne    57
  3.5. Podejście antropologiczne    62
  3.6. Przełom antymaterialistyczny w badaniach nad kibicowaniem    63
  3.7. Polska refleksja nad futbolem i kibicowaniem    65
  
  Rozdział 4. Ruch kibicowski na świecie i w Polsce – wymiary konstruowania świata społecznego kibiców piłkarskich    69
  4.1. Kibicowanie jako działanie podstawowe    76
  4.2. Technologia    80
  4.3. Areny    81
  4.4. Granice    82
  4.5. Wartości    84
  4.6. Aktorzy społeczni    85
  
  Rozdział 5. Łódzki Klub Sportowy – rys historyczny i społeczny    91
  
  Rozdział 6. Proces instytucjonalizacji świata społecznego kibiców piłkarskich i jego konsekwencje – ujęcie empiryczne    105
  6.1. Przemiany roli kibica – od chuligana do lidera wspólnoty. Wymiary kariery kibicowskiej    110
  6.2. Kibicowanie a praca dla klubu    117
  6.3. Stowarzyszenie kibicowskie i jego rola w procesie instytucjonalizacji świata społecznego    120
  6.4. W służbie technologii świata społecznego    128
  6.5. Miasto derbowe – rywalizacja na łódzkich osiedlach    134
  6.6. Pomiędzy realnym a skonstruowanym. Antysemityzm kibicowski    145
  6.7. Upolitycznienie świata społecznego kibiców piłkarskich    153
  6.8. Struktura władzy we wspólnocie kibiców Łódzkiego Klubu Sportowego    158
  
  Wnioski    167
  
  Aneks metodologiczny    175
  Teoretyczny paradygmat badania    175
  Wybory metodologiczne    177
  Dylematy metodologiczne    179
  
  Słownik    183
  
  Bibliografia    185
RozwińZwiń