Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka

Interwencje przez zabawę

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,30  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

48,3069,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę!
Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat:
• zawierania przyjaźni,
• czekania na swoją kolej,
• proszenia o pomoc i oferowania pomocy,
• używania odpowiednich słów,
• kontrolowania swojego zachowania,
• wyrażania emocji.


Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.
Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.


Liczba stron256
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieAleksandra Jaworska-Surma
ISBN-13978-83-01-21513-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    8
  Wprowadzenie    9
  I. Podstawy    12
  Rozdział 1. Empiryczne dowody na skuteczność zabawy grupowej jako interwencji psychologicznej dla dzieci    15
  Rozdział 2. Zabawa grupowa w interwencjach dla dzieci o specjalnych potrzebach    23
  Rozdział 3. Tworzenie grup do realizacji interwencji opartych na zabawie grupowej    33
  Rozdział 4. Strategie formułowania poleceń oraz kształtowania zachowań dzieci    42
  Rozdział 5. Rola opiekunów dziecka w procesie generalizacji umiejętności nabytych podczas interwencji grupowych    51
  II. Sekwencje umiejętności niezbędnych w zabawie grupowej    63
  1. Komunikowanie się    66
  2. Przyjazna rozmowa    67
  3. Przedstawianie się    67
  4. Przedstawianie innych    68
  5. Włączanie się do rozmowy    68
  6. Dołączanie do zabawy grupowej    69
  7. Opowiadanie o sobie    69
  8. Dzielenie się czymś z innymi    70
  9. Dowiadywanie się czegoś o innych    70
  10. Aktywne słuchanie    71
  11. Mówienie komplementów    71
  12. Przyjmowanie komplementów    71
  13. Okazywanie szacunku innym    72
  14. Szacunek dla osobistej przestrzeni innych    73
  15. Nieprzeszkadzanie innym    73
  16. Samokontrola    74
  17. Rozpoznawanie uczuć i emocji    74
  18. Wyrażanie uczuć i emocji    75
  19. Rozumienie wskazówek płynących z otoczenia społecznego    75
  20. Wykazywanie zainteresowania uczuciami innych    76
  21. Radzenie sobie ze stresem    76
  22. Radzenie sobie z lękiem    77
  23. Radzenie sobie ze złością    77
  24. Radzenie sobie ze złością drugiej osoby    78
  25. Radzenie sobie z odrzuceniem    79
  26. Radzenie sobie z wykluczeniem    79
  27. Radzenie sobie z nudą    80
  28. Wyznaczanie celów i osiąganie ich    80
  29. Rozwiązywanie codziennych problemów    81
  30. Grupowe rozwiązywanie problemów    82
  31. Stosowanie się do poleceń    82
  32. Koncentrowanie uwagi    83
  33. Wytrwałość w realizacji zadania    83
  34. Samodzielna praca    84
  35. Współpraca    84
  36. Czekanie na swoją kolejność    85
  37. Umiejętność współzawodnictwa    86
  38. Cierpliwość    86
  39. Asertywność    86
  40. Mówienie NIE    87
  41. Akceptowanie czyjegoś NIE    87
  42. Proszenie o pomoc    88
  43. Pomaganie innym    88
  III. Interwencje wykorzystujące zabawę grupową    91
  ZWIERANIE I PODTRZYMYWANIE ZNAJOMOŚCI    91
  1. Poznaj-piłka    94
  2. Papuga    96
  3. Samoloty z imionami    98
  4. Samoloty z rozmowami (kontynuacja gry Samoloty z imionami)    100
  5. Głuchy telefon na mój temat    102
  6. Obrazkowy słowniczek zainteresowań    104
  7. Wspólne cechy w kapeluszu    106
  8. Naklejka z komplementem    108
  9. Prowadzenie wywiadu i prezentacja    110
  ROZPOZNAAWANIE EMOCJI I OPOWIEDNIE ICH WYRAŻANIE    109
  1. Kostki uczuć    112
  2. Kamienna Twarz    114
  3. Rozpoznawanie wyrazu twarzy    116
  4. Zapamiętaj emocje    118
  5. Zawody w układanie słowniczka emocji    120
  6. Berek z emocjami    122
  7. Szarady z emocjami    124
  8. Kostka z uczuciami i doznaniami    126
  STOSOWANIE SIĘ DO POLECEŃ I KONTROA IMPULSÓW    125
  1. Czerwone światło, zielone światło    128
  2. Wyspy    130
  3. Rysowanie kontroli impulsów    132
  4. Nieruchome posągi    134
  5. 5. Kłębuszek    136
  6. Szalony taniec    138
  7. Wszystko się pomieszało    140
  8. Wyścigi z zasłoniętymi oczami    142
  DZIELENIE SIĘ, DOŁĄCZANIE DO GRUPY I WSPÓŁPRACA W GRUPIE    141
  1. Pajęczyna    144
  2. Małpka w kocyku    146
  3. Śnieżna kula    148
  4. Układanka obrazkowa    150
  5. Piramida    152
  6. Na kogo wypadnie, na tego bęc    154
  7. Dobranoc, Azorku    156
  8. Mumia    158
  9. Wspólne tworzenie historii    160
  RADZENIE SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ    159
  1. Wyrzuć to z siebie w formie sztuki    162
  2. Zawody w wymyślaniu sposobów na radzenie sobie ze złością    164
  3. Rzut woreczkiem z groszkami    166
  4. Zły gorący ziemniak    168
  5. Dalej, wiewiórko!    170
  6. Ciepło–zimno    172
  7. Oddawanie książki    174
  8. Złość do kosza    176
  RADZENIE SOBIE Z LĘKIEM I STRESEM    175
  1. Relaksujący kot    178
  2. Zmieniające się pory roku    180
  3. Jestem balonikiem    182
  4. Chrrr…    184
  5. Wyobraź sobie, że jesteś tutaj    186
  6. Rysowanie muzyki    188
  7. Kołysząca się łódź    190
  8. Kolorowanki z numerami    192
  OKREŚLANIE PRZESTRZENI OSOBISTEj    191
  1. Wkraczanie w przestrzeń osobistą    194
  2. Wirowanie w przestrzeni    196
  3. Muzyczne kształty    198
  4. Bańki przestrzeni osobistej    200
  5. Krąg przestrzeni osobistej    202
  6. Koła hula-hoop    204
  7. Mamo/tato, czy mogę?    206
  8. Skaczące piłki    208
  9. Zgadywanie granic przestrzeni osobistej    210
  SKUTECZNE PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM    209
  1. Ile to zabiera czasu?    212
  2. Wyścigi w ubieraniu się    214
  3. Zwyczaje poranne    216
  4. Mój dzień    218
  5. Podchody    220
  6. Zaplanujmy podróż!    222
  7. Zaprogramuj robota    224
  8. Restauracja    226
  IV. Wnioski
  uwagi końcowe i kierunki na przyszłość    231
  Załącznik a: Przykład sesji interwencji opartej na zabawie grupowej    233
  Załącznik b: Rekomendowane strony internetowe na temat terapii zabawą    238
  Bibliografia    239
  Indeks rzeczowy    251
  O autorce    255
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia