Teorie emocji i motywacji

-20%

Teorie emocji i motywacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00  35,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,0035,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Opracowanie zawiera przegląd współczesnych sposobów analizy emocji i motywacji, w którym autor odwołuje się także do wcześniejszych interpretacji.


Liczba stron523
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-423-8
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    15
  CZĘŚĆ PIERWSZA – EMOCJE    17
    ROZDZIAŁ I. CZYM SĄ EMOCJE – U PODSTAW OKREŚLENIA PRZEDMIOTU ROZWAŻAŃ    19
      1. Problem rozumienia pojęcia emocji    19
      2. Emocje jako zjawiska o charakterze interakcyjnym    24
    ROZDZIAŁ II. ZRÓŻNICOWANIE EMOCJI I ICH WŁAŚCIWOŚCI    31
      1. Kategorie czy wymiary emocji    31
      2. Emocje pierwotne i wtórne    37
      3. Podstawowe kategorie i poziomy analizy emocji    45
      4. Właściwości i funkcje emocji    51
    ROZDZIAŁ III. PREDYSPOZYCJE I PROCESY EMOCJONALNE W INTERPRETACJI TEORII KLASYCZNYCH    62
      1. U źródeł kontrowersji – zmiany cielesne podstawą wzbudzania emocji    62
      2. Wzgórze jako struktura odpowiadająca za procesy emocjonalne – analizy W. Cannona    66
      3. Poznanie i ocena podstawą emocji    69
      4. Percepcyjno-motywacyjna teoria R. W. Leepera    75
      5. Ekspresja emocji jako podstawa adaptacji    76
      6. Podsumowanie: podstawowe modele emocji    78
    ROZDZIAŁ IV. POZIOM PREDYSPOZYCJI EMOCJONALNYCH – EMOCJE W PERSPEKTYWIE BIOLOGICZNEJ    81
      1. Układy struktur neuronalnych jako podstawa emocji    82
      2. neurofizjologiczne mechanizmy zróżnicowanych kategorii emocji    89
      3. neurofizjologiczne mechanizmy ekspresji emocji    95
      4. Mechanizmy neurofizjologiczne emocji i motywacji – znaczenie systemów pobudzania i hamowania    103
      Podsumowanie    111
    ROZDZIAŁ V. EKSPRESJA JAKO PODSTAWA DYSPOZYCJI I STANÓW EMOCJONALNYCH – EMOCJE W PERSPEKTYWIE OBSERWATORA    115
      1. Dowody na znaczenie ekspresji    115
      2. Podstawowe teorie ekspresywne    124
      3. Wielofunkcyjna rola ekspresji emocji w życiu człowieka – refleksje podsumowujące    130
    ROZDZIAŁ VI. PRÓBY ROZSTRZYGNIĘCIA DYLEMATU „POZNANIE – EMOCJE” – EMOCJE W PERSPEKTYWIE PODMIOTU    133
      1. Próba integracji peryferalnego i poznawczego modelu emocji w interpretacji S. Schachtera    134
      2. Próby wyjaśnienia relacji „poznanie – emocje” przez zróżnicowanie na poziomy, systemy i sposoby przetwarzania informacji    138
      3. Jednoczesność i nierozdzielność procesów poznawczych oraz emocji    151
      4. Poznawczo-motywacyjno-relacyjna teoria emocji R. Lazarusa    156
      Podsumowanie    164
    ROZDZIAŁ VII. WYMIAR DOŚWIADCZANIA I ŚWIADOMOŚCI JAKO DYSPOZYCJA I WYZNACZNIK PRZEBIEGU PROCESU EMOCJONALNEGO – EMOCJE W PERSPEKTYWIE PODMIOTU    166
      1. Mechanizmy tworzenia doświadczenia emocjonalnego – perceptualno-motoryczna teoria H. Leventhala    167
      2. Świadomość i doświadczanie emocji – perspektywa poznawcza    172
      3. Doświadczanie emocji w interpretacji fenomenologicznej    178
      4. Doświadczanie jako komponenta emocji – uwagi ogólne    181
    ROZDZIAŁ VIII. SOCJOKULTUROWE INTERPRETACJE EMOCJI – EMOCJE W PERSPEKTYWIE SPOŁECZNEJ    185
      1. Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w kształtowaniu emocji    185
      2. Kultura jako podstawa rozwoju umysłowości i interpretacji emocji    187
      3. Społeczno-kulturowe teorie i modele interpretacji emocji    190
      4. Emocje a relacje społeczne – propozycja Th. Kempera    197
      5. Uwagi ogólne    199
    ROZDZIAŁ IX. O NIEKTÓRYCH SPOSOBACH BADANIA EMOCJI    201
      1. Możliwości pomiaru emocji – uwagi ogólne    201
      2. Sposoby pomiaru komponentu doświadczania i świadomości emocji    202
      3. Psychofizjologiczne wskaźniki emocji    212
      4. Behawioralne metody pomiaru emocji    216
  CZĘŚĆ DRUGA – MOTYWACJA    219
    ROZDZIAŁ X. POJMOWANIE, KRYTERIA I SPOSOBY ANALIZY MOTYWACJI    221
      1. Pojęcie motywacji i jej cechy    221
      2. Źródła i rodzaje motywacji    224
      3. Analiza motywacji w kategoriach predyspozycji – dyspozycji – stanu – procesu    235
  PREDYSPOZYCJE I DYSPOZYCJE JAKO WYZNACZNIKI STANÓW I PROCESÓW MOTYWACYJNYCH    239
    ROZDZIAŁ XI. OD INSTYNKTU DO POTRZEBY REALIZACJI SIEBIE SAMEGO    239
      1. Instynkty jako podstawa motywacji    239
      2. Popęd jako forma dyspozycji motywacyjnej    247
      3. Przywiązanie u podstaw rozwoju dyspozycji motywacyjnych – interpretacja J. Bowlby’ego    250
      4. Dążenie do realizacji siebie jako dyspozycja motywacyjna    255
      Podsumowanie    267
    ROZDZIAŁ XII. POTRZEBA AKTYWACJI I STYMULACJI JAKO DYSPOZYCJA MOTYWACYJNA    269
   1. Poziom energetyczny wskaźnikiem emocji i motywacji    270
   2. Analiza dążenia do optymalnego poziomu aktywacji    271
   3. D. E. Berlyne’a próba modyfikacji teorii D. Hebba    274
   4. Rola zapotrzebowanie na stymulację    278
   5. Predyspozycje i dyspozycje do stymulacji    282
   5.1. Temperament jako dyspozycja motywacyjna    283
   6. Emocje a dążenie do stymulacji i aktywacji – teoria odwrócenia M. Aptera    284
   Podsumowanie    288
   ROZDZIAŁ XIII. DĄŻENIE DO RÓWNOWAGI jako PODSTAWA UAKTYWNIENIA STANÓW I PROCESÓW MOTYWACYJNYCH    290
   1. Homeostaza jako wyznacznik stanu i procesu motywacji    291
   2. Mechanizmy dążenia do równowagi poznawczej    296
   3. Dążenie do równowagi emocjonalnej jako podstawa motywacji    303
   4. Mechanizmy i rodzaje regulacji – na przykładzie dążenia do realizacji celów    307
   5. Samoregulacja jako mechanizm dążenie do równowagi    310
   Podsumowanie    314
   ROZDZIAŁ XIV. ROZWÓJ DYSPOZYCJI MOTYWACYJNYCH – MECHANIZMY KSZTAŁTOWANIA MOTYWACJI WTÓRNEJ    317
   1. Motywacja wtórna lub nabyta – tradycja behawioralna    317
   2. Motywacja wtórna w interpretacji S. Freuda    320
   3. Mechanizm autonomii funkcjonalnej    321
   4. Kanalizacja jako podstawa motywacji wtórnej – interpretacja G. Murphy’ego    322
   Podsumowanie    324
  MECHANIZMY WZBUDZANIA STANÓW I PROCESÓW MOTYWACYJNYCH    325
   ROZDZIAŁ XV. INTERAKCJA MIĘDZY PREDYSPOZYCJAMI MOTYWACYJNYMI A AFEKTAMI JAKO PODSTAWA MOTYWACYJI    325
   1. Prekursorzy teorii hedonistycznych i podnietowych    325
   2. Hedonistyczna koncepcja motywacji P. Younga    328
   3. Podnietowa teoria motywacji D. C. McClellanda    331
   Podsumowanie    341
   ROZDZIAŁ XVI. MECHANIZMY WZBUDZANIA MOTYWACJI – TEORIE „WARTOŚĆ – OCZEKIWANIE”    342
   1. Teoria J. W. Atkinsona jako podstawa analizy motywacji w kategoriach „wartość – oczekiwanie”    342
   2. Czynniki wzbudzające stan i proces motywacyjny – rola kompetencji i oczekiwania własnej skuteczności    345
   3. Poziom lub mistrzostwo wykonania jako czynniki wyjaśniające dążenie do osiągnięć    351
   4. Procesy atrybucji i ich uwarunkowania jako źródła motywacji    352
   5. Wartościowanie i antycypacja jako samodzielne motywy    357
   6. O wariantach teorii „wartość – oczekiwanie”    360
   Podsumowanie    363
   ROZDZIAŁ XVII. EMOCJE A DYSPOZYCJE I STANY MOTYWACYJNE    365
   1. Emocje a popędy    366
   2. Emocje jako czynniki wyznaczające stany motywacyjne    372
   3. Uczucia moralne a motywacja    376
   Podsumowanie    381
   ROZDZIAŁ XVIII. FRUSTRACJE, KONFLIKTY, KRYZYSY JAKO STANY EMOCJONALNO-MOTYWACYJNE    383
   1. Frustracja a motywacja    383
   2. Konflikty motywacyjne    385
   3. Kryzysy jako źródło motywacji    387
   4. Mechanizmy obronne jako motywy    393
  KU FUNDAMENTALNYM ŹRÓDŁOM MOTYWACJI LUDZKIEJ    400
   ROZDZIAŁ XIX. WARTOŚCI I ZNACZENIA JAKO PODSTAWA ROZWOJU DYSPOZYCJI MOTYWACYJNYCH. OD WARTOŚCI NARZUCANYCH KU WARTOŚCIOM WYBIERANYM    400
   1. Potrzeby źródłem wartości    402
   2. Mechanizmy nadawania znaczeń    405
   3. Spójność wartości jako podstawowy motyw    416
   4. Motywy jako następstwo utrwalenia wzorców uporządkowania społecznego – propozycja A. P. Fiske    418
   5. „Ja” centrum i wyznacznikiem wartości    423
   Podsumowanie    426
   ROZDZIAŁ XX. „JA” FUNDAMENTEM I ŹRÓDŁEM MOTYWACJI LUDZKIEJ    427
   1. Rola „ja” we wzbudzaniu motywacji – uwagi wstępne    427
   2. Rodzaj interakcji jako podstawa angażowania i rozwoju „ja”    429
   3. Potrzeba wartości siebie jako motyw    436
   4. Stany uczuciowe związane z samym sobą jako źródła motywacji    445
   Podsumowanie    455
   ROZDZIAŁ XXI. O ŹRÓDŁACH PODMIOTOWOŚCI – OD MOTYWACJI EGOCENTRYCZNEJ KU SPEŁNIANIU SIEBIE JAKO OSOBY    457
   1. Podmiot jako sprawca –wybrane sposoby analizy w psychologii    459
   2. U źródeł motywacji egocentrycznej    470
   3. Rozważania o możliwych mechanizmach zmiany charakteru motywacji    473
   4. Atrybuty osoby jako predyspozycje motywacyjne    477
   5. Dążenie do realizacji atrybutów osobowych jako cel rozwoju    480
   Podsumowanie    487
  ZAKOŃCZENIE    488
   ROZDZIAŁ XXII. ROZWÓJ EMOCJONALNY I ROZWÓJ W ZAKRESIE MOTYWACJI    488
   1. Rozwój emocji i motywacji jako układ sprzężony z całościowym rozwojem psychicznym człowieka    488
   2. Właściwości „ja” jako podstawa rozwoju emocji i motywacji    493
   3. Specyfika rozwoju emocji i motywacji w różnych okresach życia    497
   4. Ogólne zasady rozwoju emocji i motywacji – podsumowanie    504
  BIBLIOGRAFIA    509

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia