Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji naukowej na temat rozwoju franczyzy w Polsce, podkreślając jej znaczenie w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W Polsce taka działalność najczęściej jest wykorzystywana przez franczyzobiorców jako sposób na „sprawdzony biznes” gwarantujący łatwiejsze zdobycie rynku oraz niższe ryzyko upadłości. Firmy, działając we franczyzie, są w stanie znacznie szybciej wykreować swoją wartość (zyskując udział w rynku, rozpoznawalną markę, lojalnych klientów, korzystniejsze warunki zakupowe). W polskiej literaturze istnieje luka badawcza na temat wpływu franczyzy na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy. Pojawia się więc potrzeba przeanalizowania tego zagadnienia, a także prezentacji istniejących mechanizmów. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią cenne źródło informacji zarówno dla naukowców, jak i praktyków zainteresowanych wdrażaniem franczyzy w biznesie.


Liczba stron146
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-108-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział I. Istota i klasyfikacja franczyzy    13
  1.1. Istota franczyzy – podstawowe założenia    13
  1.2. Rodzaje franczyzy    16
  1.3. Międzynarodowe i krajowe podstawy prawne regulujące prowadzenie działalności franczyzowej    21
  1.4. Franczyza a inne międzyorganizacyjne formy współpracy gospodarczej    26
  
  Rozdział II. Systemy franczyzowe w świetle wybranych teorii ekonomii i zarządzania    31
  2.1. Nowa ekonomia instytucjonalna wobec franczyzowej formy prowadzenia działalności    31
  2.2. Franczyza wobec organizacji sieciowych    39
  
  Rozdział III. Rozwój franczyzy w Polsce na tle innych krajów (ze szczególnym uwzględnieniem branży gastronomicznej)     45
  3.1. Rozwój koncepcji franczyzy w wybranych krajach    45
  3.2. Rozwój franczyzy w Polsce    48
  3.3. Charakterystyka gastronomicznych systemów franczyzowych na tle sektora gastronomicznego w Polsce    53
  
  Rozdział IV. Franczyza jako szczególny model biznesu determinujący wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy    59
  4.1. Rola współczesnych modeli biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem    59
  4.2. Mechanizmy kluczowe dla rozwoju systemów franczyzowych    75
  4.3. Wpływ aktywów niematerialnych na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy    80
  
  Rozdział V. Systemy franczyzowe a wartość przedsiębiorstwa – wyniki badań własnych    93
  5.1. Próba badawcza i metodyka badania     93
  5.2. Wpływ franczyzy na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy    98
  5.3. Franczyza a alokacja ryzyka i kontroli    103
  5.4. Budowanie marki a franczyza    108
  5.5. Lojalność klientów    110
  5.6. Franczyza a zdolności zakupowe przedsiębiorców    112
  5.7. Franczyza a ekspansja zagraniczna    115
  5.8. Analiza przypadku – restauracje Sphinx    117
  
  Zakończenie    129
  Bibliografia    133
  Spis tabel    143
  Spis rysunków    145
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia