Nowoczesne metody zarządzania sprawami publicznymi w mieście

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie sprawami publicznymi w mieście ma swoją specyfikę w porównaniu do procesów decyzyjnych zachodzących w organizacjach innych sektorów. Organizacje, którymi są miasta, działają nie dla zysku, ale w interesie publicznym, a decyzje podejmowane przez włodarzy miast znacząco oddziałują na system społeczno-gospodarczy. Otoczenie warunkujące te decyzje, jest obecnie dynamiczne, rodzi nowe wyzwania, w tym presję konkurencyjną. Stąd miasta, podobnie jak organizacje innych sektorów, poszukują nowych metod zarządzania dla sprawniejszego radzenia sobie ze zmieniającymi się uwarunkowaniami.
Znajdują tu między innymi zastosowanie instrumenty wykorzystywane w sektorze przedsiębiorstw, które odpowiednio zaadaptowane do specyfiki organizacji, jaką jest miasto, mogą generować wartość publiczną. Tworzenie tej wartości, rozumiane jako naczelny cel funkcjonowania publicznej organizacji, powinno definiować dobór odpowiedniego instrumentarium.
W monografii przedstawiono wybrane nowatorskie, współcześnie użyteczne metody zarządzania sprawami publicznymi w mieście. Z tego powodu książka ta, choć przede wszystkim adresowana do badaczy zainteresowanych zarządzaniem w miastach i ich rozwojem, może być też przydatna zarówno dla menedżerów publicznych gotowych na stosowanie nowatorskich rozwiązań w sferze zarządzania w mieście, jak i studentów kierunków związanych z zarządzaniem w miastach i organizacjach publicznych sfery samorządowej.


Liczba stron172
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-216-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Zarządzanie w mieście    15
  Wprowadzenie    15
  1.1. Pojęcie i cele miasta    15
  1.2. Specyfika zarządzania w organizacji publicznej    18
  1.3. Ewolucja podejść w zarządzaniu publicznym. Od administrowania do wartości publicznej    26
  Podsumowanie    29
  
  Rozdział 2. Planowanie w mieście    31
  Wprowadzenie    31
  2.1. Istota planowania    31
  2.2. Planowanie strategiczne    32
  2.3. Zintegrowana analiza SWOT    34
  2.4. Planowanie zintegrowane    41
  2.5. Hierarchizacja celów. Macierz korelacji i analiza wielokryterialna    45
  Podsumowanie    47
  
  Rozdział 3. Zarządzanie projektami    49
  Wprowadzenie    49
  3.1. Istota projektu i uwarunkowania sprawnej realizacji    50
  3.2. Zespół projektowy    54
  3.3. Drzewo problemów i drzewo celów    55
  Podsumowanie    59
  
  Rozdział 4. Koncepcja stakeholders w zarządzaniu miastem    61
  Wprowadzenie    61
  4.1. Interesariusze miasta    61
  4.2. Mapowanie interesariuszy    63
  4.3. Upodmiotowienie mieszkańców    65
  4.3.1. Budżet obywatelski    65
  4.3.2. Panel obywatelski    68
  4.3.3. Miejski hackathon    70
  4.3.4. World café    72
  4.4. Współpraca z organizacjami III sektora    74
  4.5. Partnerstwo publiczno‑prywatne    80
  4.6. Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego    84
  4.6.1. Uwarunkowania współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego    84
  4.6.2. Związek jednostek samorządu terytorialnego    85
  4.6.3. Porozumienie samorządowe    86
  4.6.4. Stowarzyszenie jednostek samorządu terytorialnego    87
  4.6.5. Centrum usług wspólnych    87
  Podsumowanie    89
  
  Rozdział 5. Marketing miasta    91
  Wprowadzenie    91
  5.1. Istota i cele marketingu miasta    91
  5.2. Miejski marketing mix    93
  5.3. Social media    98
  Podsumowanie    99
  
  Rozdział 6. Generowanie innowacji miejskich    101
  Wprowadzenie    101
  6.1. Potrzeby innowacyjne w mieście    101
  6.2. Living Lab    102
  6.3. Innowacyjne zamówienia publiczne    106
  6.4. Foresight    110
  6.5. Metoda delficka    112
  6.6. Metoda scenariuszowa    114
  6.7. Burza mózgów    115
  6.8. Design thinking    116
  Podsumowanie    118
  
  Rozdział 7. Nowoczesne metody finansowe w zarządzaniu w mieście    119
  Wprowadzenie    119
  7.1. Potrzeba stosowania nowoczesnych metod finansowania zadań    119
  7.2. Faktoring    120
  7.3. Wykup wierzytelności    121
  7.4. Forfaiting    122
  7.5. Sekurytyzacja     122
  7.6. Leasing komunalny     123
  7.7. Obligacje komunalne     124
  Podsumowanie     125
  
  Rozdział 8. Nowoczesne metody kontroli w miastach    127
  Wprowadzenie    127
  8.1. Istota kontroli    127
  8.2. Benchmarking    128
  8.3. Obserwacja uczestnicząca    134
  8.4. Badania fokusowe    134
  8.5. Strategiczna Karta Wyników    135
  8.6. Karta Wyników Wartości Publicznej, PVSC    138
  Podsumowanie    142
  
  Rozdział 9. Zarządzanie informacjami    143
  Wprowadzenie    143
  9.1. Rola zasobów informacyjnych w zarządzaniu    143
  9.2. Open data     145
  9.3. Big data    149
  Podsumowanie    150
  
  Zakończenie    153
  
  Bibliografia    157
  
  Spis tabel    169
  Spis rysunków    171
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia