Kultura ruchu dziecka przedszkolnego

1 opinia

Format:

epub

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,24  43,00

Format: epub

29,2443,00

cena zawiera podatek VAT

Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też – jak przekonuje Michał Rusinek – huśtanie.[...]


Liczba stron254
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-8095-810-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie, czyli o dostępie i wspólnym przemierzaniu intrygującego świata dziecka przedszkolnego     
  
  Rozdział    1
  (Z)rozumieć świat dziecka przedszkolnego      
  1.1. Dzieciństwo jako kategoria pedagogiczna      
  1.2. Potrzeby i możliwości dziecka wieku przedszkolnego  
  1.3. Dziecko sześcioletnie w szkole     
  
  Rozdział    2
  Bycie w ruchu – doświadczanie świata przez dziecko w wieku przedszkolnym  
  2.1. Rozwój aktywności motorycznej dziecka przedszkolnego    
  2.2. Aktywność fizyczna w kategorii dobra rozwojowego  
  2.3. Warunki i okazje do ruchowej aktywności dziecka  
  
  Rozdział    3
  Sygnatury zdrowia w funkcjonowaniu społeczności przedszkolnej  
  3.1. O epistemologii Przedszkola Promującego Zdrowie  
  3.2. Jakość edukacji fizycznej w przedszkolu – formowanie nawyków zdrowego dzieciństwa  
  3.3. Istota języka w reprezentacji doświadczeń ruchowych dziecka przedszkolnego     
  
  Rozdział    4
  Doświadczenia ruchowe dziecka przedszkolnego w autorskich założeniach badawczych     
  4.1. Określenie zadania badawczego    
  4.2. Wybór wstępnych kategorii badawczych  
  4.2.1. Językowy obraz świata         
  4.2.2. Kompetencja narracyjna      
  4.2.3. Kultura dziecięca       
  4.3. Metodologia kognitywna – możliwości badawcze w ujmowaniu ruchowych doświadczeń biograficznych dziecka przedszkolnego      
  4.3.1. Składniki wyjściowe analiz kognitywnych      
  4.3.2. Metoda wywiadu w rekonstruowaniu obrazów „bycia-w-ruchu” dziecka przedszkolnego    
  4.4. Zasady pozyskiwania danych oraz uczestników do badań  
  
  Rozdział 5
  „Moim światem jest ruch” – narracyjne obrazy aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego     
  5.1. Dziecko trzyletnie, czyli oswajanie świata w ruchu     
  5.1.1. Razem... a jednak osobno  
  5.1.2. Sprawność małych i... dużych  
  5.2. Dziecko czteroletnie, czyli działanie w ruchu  
  5.2.1. Zajętość jako ustawiczne bycie w ruchu  
  5.2.2. Świat, który stawia opór memu ciału  
  5.3. Dziecko pięcioletnie, czyli tropienie świata w ruchu     
  5.3.1. Ciekawość i reagowanie ruchem     
  5.3.2. Biegam i śmieję się... więc jestem  
  5.4. Dziecko sześcioletnie, czyli doskonalenie siebie w ruchu  
  5.4.1. Testowanie swoich możliwości ruchowych  
  5.4.2. Odkrywanie i oswajanie swojego zdrowia     
  
  Podsumowanie. (U)gruntowanie indywidualnych doświadczeń ruchowych badanych dzieci wieku przedszkolnego oraz próba nadania im znaczenia       
  
  Bibliografia  
  
  Aneks  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia