POLECAMY
Uwaga! Złość
Lektura obowiązkowa, błyskotliwie merytoryczna i niezwykle wyzwalająca. Pokazuje, że nie da się żyć bez złości, a nawet nie warto do tego dążyć. Można ją natomiast zrozumieć.
Złość – wybucha jak wulkan. Jej rezultaty mogą być bolesne, stanowić źródło wstydu i poczucia winy. Jednak strategie unikania i zaprzeczania jej szybko okazują się nieskuteczne, a nawet niszczące.
Ta książka jest dla ciebie, jeśli:
znowu nakrzyczałaś/eś na dziecko lub partnera,
nie radzisz sobie z trudnymi emocjami dziecka,
masz wyrzuty sumienia z powodu swoich gwałtownych zachowań,
chcesz wiedzieć, jak radzić sobie ze złością w rodzinie.
Autorka:
Ewa Tyralik-Kulpa – trenerka umiejętności psychospołecznych rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Prowadzi warsztaty z empatycznej komunikacji w Szkole Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii, na Wydziale Pedagogiki UW i studiach podyplomowych SWPS, a także dla innych organizacji, firm i osób prywatnych. Ukończyła Program Pomocy Psychologicznej w nurcie Gestalt.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | Natuli |
ISBN-13 | 978-83-66057-43-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści: | |
Wszyscy mamy te same poniedziałki (9) | |
Dlaczego w ogóle się złościmy (12) | |
Jak działa złość (14) | |
Instrukcja – jak działa „bomba złości” (15) | |
Jak reagujemy najczęściej na pojawiającą się złość (16) | |
Złość to nie tylko złoszczenie się (17) | |
Stopniowanie złości (23) | |
Stare wzorce złości (25) | |
Zdrowe wyrażanie złości (27) | |
Kodeks złości (28) | |
2. Złość, mózg i ciało (28) | |
Mechanizm złoszczenia się (30) Historia rozwoju mózgu i nasza aktualna złość (34) | |
Stres i rola rodzica (42) | |
Codzienna praktyka „samodbania” (43) | |
Codziennik złości (44) | |
Aktywowanie kory przedczołowej zamiast drażnienia ciała migdałowatego(46) | |
Gimnastyka płatów czołowych u dziecka (1) (47) | |
Gimnastyka płatów czołowych u dziecka (2) (47) | |
Na lewo mózg, na prawo mózg – czyli modalność lewo- i prawopółkulowa (47) | |
Ćwiczenie – magiczna różdżka złości, czyli stroimy prawą półkulę (51) | |
Złość „z piwnicy” i złość „z piętra” (51) | |
Złość jako emocja cielesna (52) | |
3. Złość w komunikacji (58) | |
Komunikowanie złości (60) | |
Złość bez wrzasku i krzyku (64) | |
Praktyka: minimediacje (66) | |
Blokady komunikacyjne albo „killery empatii” (68) | |
„Brudna dwunastka” (72) | |
Jak unikać komunikacji, nie unikając komunikacji (74) | |
Język obserwacji a język ocen (76) | |
Proszenie zamiast żądania (78) | |
Jak prosić. Model komunikatu w duchu Porozumienia bez Przemocy (80) | |
Empatia dla siebie (82) | |
Osoby wysoko wrażliwe (85) | |
Jak różnie możemy odbierać komunikację (87) | |
4. Granice a złość (88) | |
Czym są granice i dlaczego są ważne (89) | |
Jak mówić, że coś nam nie pasuje. Odmawianie (94) | |
Jak mówić, że coś nam nie pasuje. Informacja zwrotna (99) | |
Granice jako sposób na ataki złości (101) Przekonania (103) | |
Złość „z piętra” a rola granic (106) | |
5. Złość a rozwój dziecka (110) | |
Biologia złości (111) | |
Uczenie się jest ważne – również uczenie się złości (112) | |
Złość na poszczególnych etapach rozwojowych (114) | |
Noworodek (114) | |
Po 3. miesiącu życia (116) | |
Między 6. a 12. miesiącem życia (118) | |
Około 1. roku życia (120) | |
2. rok życia (121) | |
4. rok życia (126) | |
Między 5. a 6. rokiem życia (130) | |
Starsze kilkulatki – wiek wczesnoszkolny (134) | |
Rywalizacja i złość z przegranej (137) | |
Złość wieku dorastania (138) | |
6. Złość: praktyka. Dodatek nieobowiązkowy (142) | |
Analiza transakcyjna jako narzędzie pracy ze złością (142) | |
Do czego przydaje się w rodzicielstwie świadomość, że mamy różne stany „ja” (146) | |
Ciało i emocje (149) | |
Ciało w ujęciu Alexandra Lowena a praktyka rodzicielska (153) | |
Focusing (154) | |
Psychoterapia (155) | |
Jak wybrać psychoterapię i psychoterapeutę (155) | |
Popularne nurty psychoterapeutyczne (157) | |
7. Zakończenie (159) | |
Bibliografia (165) | |